“Actioneaza, Reactioneaza, Decide”, biroul de Informare al PE din Romania a lansat campania de informare pentru alegerile europene 2014. Partidele vor propune pachete cu trei candidati

marinescuBiroul de Informare al Parlamentului European din Romania a lansat la sfarsitul saptamanii trecute campania de informare pentru alegerile europene din 2014, promovata cu sloganul „Actioneaza, Reactioneaza, Decide”.

Evenimentul a avut loc la sediul Reprezentantei Comisiei Europene din Bucuresti si s-a bucurat de prezenta doamnei Madalina Mihalache, seful Biroului de Informare si de interventiile celor trei europarlamentari si vice-presedinti ai grupurilor parlamentare din PE: Marian Jean Marinescu, vice-presedinte al Grupului Partidului Popular European, Corina Cretu, vice-presedinte al Grupului Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din PE si Adina Valean, vice-presedinte al Grupului Aliantei Liberalilor si Democratilor pentru Europa.

Madalina Mihalache: „Campania de informare va fi una neutra”

Madalina Mihalache a prezentat campania de informare pentru alegerile din 2014, explicand cum se va desfasura aceasta. Seful Biroului de Informare al PE a vrut, in primul rand, sa atraga atentia asupra importanta votului cetateanului european, care, cu ocazia acestor alegerilor europene, va avea un impact si in formarea noii Comisii Europene.

„Campania de informare va fi una neutra”. Mihalache a vorbit despre o campanie de informare neutra, care nu va fi influentata de disputele locale ale partidelor politice. Totodata, s-a subliniat si pozitia cetatenilor europeni care, conform Eurobarometrului, vor lua parte in numar mai mare la aceste euro-alegeri daca vor fi informati din timp despre lista candidatilor.
Mai departe, doamna Mihalache a prezentat etapele pe parcursul carora se va derula campania. Este vorba de patru etape, ele fiind reprezentate de prima faza de lansare a campaniei, care se va consuma in luna octombrie. In continuare, din octombrie pana in luna februarie, vom avea etapa care se va concentra pe comunicarea a cinci teme europene, legate de problema crearii de locuri de munca, criza economica, bugetul pentru exercitiul financiar 2014-2020, rolul Uniunii Europene si calitatea vietii. A treia etapa, cea a campaniei electorale propriu-zise va incepe in februarie si va fi bazata pe comunicare si pe indemnul la vot. In aceasta perioada vom avea dezbateri cu candidatii, actiuni de comunicare prin social media, dar si promovare prin afisaje si prin videoclipuri. In acest interval vom afla si candidatii propusi de partide pentru sefia Comisiei Europene. Din luna mai pana in toamna 2014, vom avea faza postelectorala, care isi va concentra atentia asupra noilor alesi si pe inaugurarea noii Comisii.

Madalina Mihalache a precizat ca bugetul alocat campaniei este de 16 milioane de euro, circa 0,038 euro pe cetatean european cu drept de vot. Seful Biroului de Informare al Parlamentului European din Romania a invitat publicul sa participe la aceasta campanie si prin social media, precizand ca pagina de facebook a Biroului, pe care il reprezinta, are deja 15,000 de like-uri si este pe primul loc ca numar de fani in Europa.

Marian J. Marinescu: „ Sa ne unim contra populismului. Se vor propune pachete cu trei candidati”

Europarlamentarul si vice-presedintele PPE din Parlamentul Europen, Marian Jean Marinescu a vorbit despre campania de informare ca de un prilej important pentru a comunica cetatenilor europeni masurile si deciziile luate in ultimul mandat. Marinescu a invitat grupurile parlamentare sa se uneasca impotriva riscului aplicari a unor masuri populiste. Mai departe, vice-presedintele PPE a mentionat si cele doua chestiuni despre care se discuta la nivel european, mai in detaliu, despre politica federalista a Uniunii si despre intentia lui Cameron de a organiza un referendum, in vederea parasirii Uniunii Europene de catre Marea Britanie.
Referitor la influentarea numirii presedintelui Comisiei, eurodeputatul a declarat ca este posibil ca, in urma discutiilor, sa se opteze pentru un pachet format din trei propuneri pentru presedintia Comisie, presedintia Consiliului si pentru numirea reprezentantului special pe politica externa.
Marian J. Marinescu a precizat ca Parlamentul European se deosebeste fata de cel national pentru ca nu are majoritate si asa se explica si intentia de a face o propunere pachet pentru o negociere mai ampla. Marinescu a declarat ca PPE va comunica numele candidatului in lua martie dupa Congresul de la Dublin.

„Se vehiculeaza nume de ministrii si comisari celebri, dar nu avem inca candidat”, a afirmat
Marinescu.

Pana la alegeri, europarlamentarul roman a spus ca mai sunt inca multe de facut, amintind de sesiunea plenara care se va tine in luna aprilie 2014, dar pana atunci, si de raportu referitor la cerul unic european si votul pentru bugetul 2014-2020, in octombrie. Un punct important ramane aderarea la spatiul Schengen.

Intrebat de caleaeuropeana.ro daca, in urma declaratiilor presedintelui Comisiei Europeen, au existat reactii pentru accelerarea aderarii Romaniei la Schengen, Marian J. Marinescu ne-a raspuns ca nu sunt inca noutati in privinta aceasta.

„Obiectivul pentru noul mandat este acela de a reduce decalajele intre noile state membre si Europa occidentala, prin dezvoltare economica”, a concluzionat Marinescu.

 

Corina Cretu: „Campania este o actiune absolut necesara pentru ca alegerile europene nu s-au bucurat de interes. Candidatul nostru pentru Comisia Europeana este Martin Schulz”

Vice-presedintele Grupului S&D din Parlamentul European, Corina Cretu a afirmat, in interventia sa ca promovarea alegerilor prin campania de informare este bine venita, tinand cont de faptul ca alegerile nu s-au bucurat de interes si ca exista si o problema legata de dezbaterea problemelor europene la nivel national. In acest sens, Corina Cretu a vorbit si despre euro-scepticismul cu care ne confruntam, dar si despre decizii prevazute de Tratatul de la Lisabona, care va trebui sa intre in vigoare in mod obligatoriu si vor fi masuri care vor influenta, in mod direct, Romania. De exemplu, va trebui implementata piata unica a muncii, masura folosita de Franta ca obiect de campanie electorala contra Romaniei si Bulgariei. Membrul Parlamentului European a vrut sa precizeze ca Europa nu aduce numai austeritate, dar si multe beneficii cetatenilor si masuri care ne-au ajutat sa trecem peste perioadele grele ale crizei economice.
Corina Cretu a vorbit ca se va ocupa mai departe de proiectele legate de egalitatea sanselor si de gen.
Parlamentarul european ne-a anticipat ca alesul din partea socialistilor europeni pentru presedintia Comisiei, este Martin Schulz.

Adina Valean: „Votul sa fie unul informat”

Vice-presedintele Grupului ALDE din Parlamentul European, Adina Valean a salutat campania de informare pentru alegerile din 2014, afirmand ca este importanta constientizarea publicului si a cetatenilor asupra politicilor europene.
Valean a invitat cetatenii si media sa fie activi in vederea dezbaterii masurilor europene.
„Parlamentul Europeana legifereaza prea mult sau prea putin”, a afirmat Valean.
Fiindca s-a insistat asupra faptului ca aceste alegeri vor da posibilitatea cetatenilor europeni de a influenta si numirea presedintelui Comisiei Europene, Adina Valean a vrut sa precizeze faptul ca aceasta masura nu va fi chiar la indemana cetateanului. Europarlamentarul a precizat ca prioritatea, in momentul de fata, este bugetul multianual 2014-2020.

Rosia Montana, Marinescu: “Sustinem intreprinderea comerciala care respecta legislatia si are toate avizele”
La sfarsitul inteventiilor, a avut loc o dezbatere cu presa unde s-a cerut pozitia europarlamentarilor pe tema Rosia Montana. Eurodeputatul Marinescu a afirmat ca PDL-ul si-a exprimat dintotdeauna sustinerea fata de proiectul Rosia Montana, fiindca considera ca este o activitatea comerciala. Marinescu a precizat ca atata timp cat compania implicata dezvolta afacere conform legislatiei in vigoare si detine toate avizele necesare, inclusiv cel de mediu, activitatea respectiva merita sustinuta. Corina Cretu si Adina Valean si-au exprimat pozitia contrara fata de proiectul din Apuseni.

Cei trei membri ai Parlamentului European au manifestat intentia de a recandida la alegerile europene 2014.

Alexandru Padure

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × 4 =