Schimbarile aduse de timbrul de mediu favorizează comerţul cu maşini second-hand

masini_parcateIeftinirea înmatriculării de autovehicule vechi şi creşterea substanţială a valorii voucherului pentru programul „Rabla“ le va da apă la moară importatorilor de maşini second-hand, punând în pericol afacerile producătorilor de maşini noi, relatează Adevarul.

Principalele schimbări aduse de timbrul de mediu, care va înlocui taxa auto, indică o ieftinire semnificativă la înregistrarea maşinilor vechi şi foarte vechi (non-euro) şi o scumpire uşoară a înmatriculării de maşini noi. 
Cum era de aşteptat, cei care vor câştiga de pe urma acestor schimbări sunt importatorii şi distribuitorii de maşini second-hand, în timp ce producătorii de maşini noi îşi văd afacerile puse în pericol. În plus, posibila creştere a valorii voucherelor „Rabla“, de la 3.800 la peste 6.500 de lei (1.500 de euro), îi va încuraja tot pe comercianţii second-hand.
„Noua formulă va prelungi durata de viaţă a rablelor. Este bizar că taxa pentru maşini vechi este foarte mică în comparaţie cu cea pentru maşinile Euro 3, 4 sau 5. Este poate justificat prin faptul că maşinile vechi au o perioadă mai scurtă de funcţionare, dar nu am văzut români care să renunţe aşa uşor la maşinile lor“, a declarat pentru „Adevărul“ Gheorghe Piperea, avocatul care a asistat în instanţă mai multe persoane intrate în conflict cu statul pentru recuperarea taxei auto.
„Foarte multă vreme, românii şi-au înmatriculat maşinile în Bulgaria, pentru că taxele sunt mici. Acum, o să devenim noi o Bulgarie şi vor veni mulţi străini, mai ales din zona de graniţă, să-şi înmatriculeze rablele la noi pentru că este ieftin, 100 de euro“, a mai spus avocatul.
Sursa: Adevarul.ro

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × five =