Bloomberg. Comisia Europeană va prezenta miercuri o propunere de taxare a marilor companii digitale

Comisia Europeană urmează să prezinte miercurea viitoare propunerea pentru aplicarea unui impozit pe încasările marilor companii digitale astfel încât acestea să plătească o parte a taxelor în UE, informează Bloomberg.

Totodată, se are în vedere o a doua directivă pentru a dezvolta definiţia de “sediu permanent” al companiilor, astfel încât să se ia în considerare “crearea de valoare” şi nu doar prezenţa fizică, aşa cum se întâmplă în prezent, pentru a se stabili unde operează efectiv şi, astfel, unde trebuie să contribuie la fisc.

Executivul comunitar propune ca soluţie provizorie un impozit care să vizeze veniturile brute – în loc de profituri – obţinute din activităţi digitale care generează valoare prin participarea utilizatorilor, conform proiectului la care a avut acces EFE.

Concret, vor fi impozitate veniturile din vânzarea de spaţiu publicitar sau de date privind utilizatorii, precum şi cele provenite din servicii de intermediere care permit utilizatorilor să interacţioneze cu ceilalţi (cel folosit în afacerile de închirieri sau transport privat, de exemplu).

Citiți și Summitul de la Tallinn privind Agenda Digitală. Comisia Europeană anunță noi reguli pentru taxarea sectorului online
Rata de impozitare se va aplica numai companiilor care facturează anual peste 750 milioane euro în toată lumea şi peste 50 milioane euro în UE, praguri care încearcă să excludă companiile mai mici şi pe cele în emergente astfel încât măsura să se concentreze pe cele cu cel mai mare potenţial de planificare fiscală agresivă.

Comisia propune stabilirea unei rate de 3% şi colectarea “va fi în mâinile” statelor membre, conform proiectului.

Pentru a merge mai departe, propunerile vor avea nevoie de acordul unanim al celor 28 de state membre, ai căror lideri le vor dezbate, fără a adopta concluzii, la reuniunea din 22-23 martie.

Acest plan a fost discutat încă din 2017 la summitul privind Agenda Digitală de la Tallinn. 

„Opinia noastră este că în sectorul digital taxele trebuiesc plătite acolo unde sunt datorate, fie că este vorba despre online sau offline”, spunea președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, la o conferință de presă după summitul european desfășurat la Tallinn.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *