Exclusiv Calea Europeană- MDRT: “Frunza” rămâne logo-ul României. Elena Udrea reacţionează: Deci este, până la urmă, bună!

UPDATE: Elena Udrea a reacţionat la răspunsul oficialilor MDRT privind continuarea utilizării  logo-ului  lansat în 2010 pentru promovarea brandului turistic. În opinia sa, faptul că actuala guvernare a decis să păstreze sloganul şi logo-ul pentru promovarea potenţialului turistic al României demonstrează că “<<frunza>> este, până la urmă, bună!”

De când a ajuns la Putere, USL nu a făcut absolut nimic care să îmbunătăţească vieţile românilor. Îşi ascund neputinţa în spatele unor acţiuni politice ilegale şi nelegitime.
Dincolo de asta însă, există şi confirmări ale faptului că multe dintre acţiunile pentru care am fost “tocată” sistematic când eram ministru al Dezvoltării şi Turismului sunt acum meritorii. Puteţi citi mai jos un răspuns al noii conduceri a MDRT, care admite, negru pe alb, meritele brandului turistic naţional” scrie Elena Udrea pe pagina sa de facebook, indicând dezvăluirile Calea Europeană.

 

Brandul turistic al României va fi promovat în continuare prin intermediul logo-ului lansat în 2010 de către Ministerul Turismului pentru a promova turismul în România, se arată într-un răspuns primit la o solicitare Calea Europeană.

Astfel, controversata frunză pentru care Elena Udrea a plătit sute de mii de euro va fi folosită în continuare pentru promovarea brandului turistic, arată oficialii din turism.

Redăm integral răspunsul primit la solicitarea Calea Europeană:

Brandul de turism al României a fost lansat la Shanghai la 29 iulie 2010, iar concluziile cercetărilor de piaţă care au precedat  lansarea sa au evidenţiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventură, turismul balnear si wellness. În acelaşi context s-a stabilit că principalele avantaje competitive ale României sunt natura şi peisajele neatinse (lanţul Carpatilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum şi autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă).

În ceea ce privește identitatea vizuala a brandului turistic, aceasta este susținută de un element grafic puternic ancorat in natura si tradiția româneasca, completat de o invitație adresată publicului țintă. Simbolul grafic sugerează varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale pământ-apă, natura salbatică, aventură, dinamism. “Explore the Carpathian Garden-Exploraţi Grădina Carpaţilor” se constituie într-o invitație adresată tuturor celor care doresc să descopere “cărări neumblate” cu natură neatinsa, cultură autentică şi tradiții străvechi.

În acest context, precizăm că vor fi folosite în continuare atât elementele de identitate vizuală ale brandului de turism (logotip-ul, izotip-ul, culorile), cât şi sloganul.

 

Considerăm că, în prezent, România are documente strategice programatice, respectiv strategii şi planuri de acţiune pentru dezvoltarea durabilă a turismului românesc:

–      Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007 – 2026

–      Strategia de creare şi promovare a brandului naţional de turism

–      Strategia naţională de dezvoltare a turismului balnear

–      Strategia naţională de dezvoltare a ecoturismului

–      Strategia de dezvoltare a sudului litoralului românesc

–      Planul strategic şi operaţional de marketing turistic al României 2011-2015

–      Planul strategic şi operaţional de marketing turistic pentru Bucureşti 2011-2015

 

În acelaşi context  menţionăm că Programul multianual de marketing şi promovare turistică, aprobat prin H.G. 20 din 11.01.2012 urmăreşte:

a)      promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate;

b)      definirea şi promovarea brandului creat şi dezvoltat în conformitate cu obiectivul domeniului major de intervenţie 5.3 “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică” al axei prioritare “Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului” din cadrul Programului operaţional regional 2007 – 2013, în scopul creării unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică pe plan naţional şi internaţional.

În ceea ce priveşte impactul, pe termen scurt, al campaniei de promovare turistică demarată în 2010, precizăm următoarele:

numărul de turişti străini sosiţi în România în anul 2010  a cunoscut o creştere cu 5,6% faţă de perioada similară din 2009, iar numărul de înnoptări ale turiştilor străini în perioada 01.01-31.12. 2010 a crescut cu 3,7% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009.

– datele furnizate de către Institutul Naţional de Statistică arată că numărul de sosiri ale turiştilor străini în unităţile de cazare din România   în 2011  a crescut cu 12,8%, iar numărul de înnoptări cu 11,2 % comparativ cu 2010.

Având în vedere cele menţionate anterior, apreciem că decizia României de a se relansa prin realizarea, dezvoltarea şi promovarea unui nou brand turistic a reprezentat/reprezintă o dovadă că ţara noastră se orientează către vânzarea unor produse turistice mai competitive şi mai durabile, care să corespundă mai bine necesităţilor şi dorinţelor potenţialilor turişti. De aceea, sub rezerva apariţiei unor factori externi sau interni care ar putea avea un impact semnificativ asupra sectorului turistic, estimăm că actuala strategie de promovare a brandului nu va suferi modificări de substanţă, pe termen scurt.

 

În acest context, dorim să evidenţiem o serie de acţiuni strategice care au început/vor demara în acest an pentru promovarea turistică a României:

–      Crearea unei bănci de imagini care să cuprindă filme şi clipuri publicitare, documentare şi  fotografii, imaginile incluse urmând să promoveze cele 6 produse turistice (circuite,turism în mediu natural şi sălbatic,turism rural, sănătate şi întreţinere,city break, vacanţe active şi de aventură), prin transmiterea de mesaje cheie bazate pe emoţii, sentimente şi experienţe.

–       O campanie integrată de comunicare pe plan internaţional, constând într-o campanie de publicitate (planificare şi cumpărare de media) pe pieţele externe (Germania, Austria, Italia, Franţa, Marea Britanie, SUA, Rusia, Spania) în perioada 2012-2013.

–      Realizarea şi implementarea planului de business pentru platforma de marketing online (PMO) – obiectiv strategic al promovării turistice online, ce trebuie să urmărească creşterea conştientizării la nivel global a ofertei româneşti de turism şi concentrarea pe produsele/pieţele/segmentele cu cel mai mare potenţial.

–      Elaborarea unei strategii proprii pentru Dunăre și zona Deltei, document care va face parte integrantă din Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD).

Poziționarea geopolitică a țării noastre, dar și implicarea sa activă determină România să poată aduce valoare adăugată, să își asume un rol major și să fie direct interesată atât de punerea în practică a SUERD, cât și de transpunerea în realitate, pe termen  mediu, a unei strategii a UE pentru Marea Neagră

–      Realizarea unei Strategii pentru dezvoltarea turismului în Carpaţi,în curs de elaborare la nivel guvernamental, împreună cu Casa Regală a Angliei, respectiv cu reprezentanţii Prinţului Charles.

 

Brandul turistic al României a costat 900.000 de euro, iar lansarea lui a fost însoţită de un imens scandal le­gat de originalitatea identităţii vi­zua­le a logoului folosit.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a cheltuit în 2010, pentru crearea brandului tu­ristic şi pentru diverse evenimente de promovare, 9,87 milioane de lei.

Autor: Alexandra Ariton

Foto: supravietuitor.wordpress.com

Share daca ti-a placut articolul:

2 Responses to Exclusiv Calea Europeană- MDRT: “Frunza” rămâne logo-ul României. Elena Udrea reacţionează: Deci este, până la urmă, bună!

  1. Pingback: Elena Udrea: După ce a criticat brandul național, Ponta se afișează cu ”frunza” pe piept | caleaeuropeana.ro

  2. Pingback: Ministerul Turismului promovează "frunza" la concertele Red Hot Chili Peppers şi Lady Gaga | caleaeuropeana.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *