Connect with us

GENERAL

Exclusiv Calea Europeană- MDRT: “Frunza” rămâne logo-ul României. Elena Udrea reacţionează: Deci este, până la urmă, bună!

Published

on

UPDATE: Elena Udrea a reacţionat la răspunsul oficialilor MDRT privind continuarea utilizării  logo-ului  lansat în 2010 pentru promovarea brandului turistic. În opinia sa, faptul că actuala guvernare a decis să păstreze sloganul şi logo-ul pentru promovarea potenţialului turistic al României demonstrează că “<<frunza>> este, până la urmă, bună!”

De când a ajuns la Putere, USL nu a făcut absolut nimic care să îmbunătăţească vieţile românilor. Îşi ascund neputinţa în spatele unor acţiuni politice ilegale şi nelegitime.
Dincolo de asta însă, există şi confirmări ale faptului că multe dintre acţiunile pentru care am fost “tocată” sistematic când eram ministru al Dezvoltării şi Turismului sunt acum meritorii. Puteţi citi mai jos un răspuns al noii conduceri a MDRT, care admite, negru pe alb, meritele brandului turistic naţional” scrie Elena Udrea pe pagina sa de facebook, indicând dezvăluirile Calea Europeană.

 

Brandul turistic al României va fi promovat în continuare prin intermediul logo-ului lansat în 2010 de către Ministerul Turismului pentru a promova turismul în România, se arată într-un răspuns primit la o solicitare Calea Europeană.

Astfel, controversata frunză pentru care Elena Udrea a plătit sute de mii de euro va fi folosită în continuare pentru promovarea brandului turistic, arată oficialii din turism.

Redăm integral răspunsul primit la solicitarea Calea Europeană:

Brandul de turism al României a fost lansat la Shanghai la 29 iulie 2010, iar concluziile cercetărilor de piaţă care au precedat  lansarea sa au evidenţiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventură, turismul balnear si wellness. În acelaşi context s-a stabilit că principalele avantaje competitive ale României sunt natura şi peisajele neatinse (lanţul Carpatilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum şi autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă).

În ceea ce privește identitatea vizuala a brandului turistic, aceasta este susținută de un element grafic puternic ancorat in natura si tradiția româneasca, completat de o invitație adresată publicului țintă. Simbolul grafic sugerează varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale pământ-apă, natura salbatică, aventură, dinamism. “Explore the Carpathian Garden-Exploraţi Grădina Carpaţilor” se constituie într-o invitație adresată tuturor celor care doresc să descopere “cărări neumblate” cu natură neatinsa, cultură autentică şi tradiții străvechi.

În acest context, precizăm că vor fi folosite în continuare atât elementele de identitate vizuală ale brandului de turism (logotip-ul, izotip-ul, culorile), cât şi sloganul.

 

Considerăm că, în prezent, România are documente strategice programatice, respectiv strategii şi planuri de acţiune pentru dezvoltarea durabilă a turismului românesc:

–      Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007 – 2026

–      Strategia de creare şi promovare a brandului naţional de turism

–      Strategia naţională de dezvoltare a turismului balnear

–      Strategia naţională de dezvoltare a ecoturismului

–      Strategia de dezvoltare a sudului litoralului românesc

–      Planul strategic şi operaţional de marketing turistic al României 2011-2015

–      Planul strategic şi operaţional de marketing turistic pentru Bucureşti 2011-2015

 

În acelaşi context  menţionăm că Programul multianual de marketing şi promovare turistică, aprobat prin H.G. 20 din 11.01.2012 urmăreşte:

a)      promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate;

b)      definirea şi promovarea brandului creat şi dezvoltat în conformitate cu obiectivul domeniului major de intervenţie 5.3 “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică” al axei prioritare “Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului” din cadrul Programului operaţional regional 2007 – 2013, în scopul creării unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică pe plan naţional şi internaţional.

În ceea ce priveşte impactul, pe termen scurt, al campaniei de promovare turistică demarată în 2010, precizăm următoarele:

numărul de turişti străini sosiţi în România în anul 2010  a cunoscut o creştere cu 5,6% faţă de perioada similară din 2009, iar numărul de înnoptări ale turiştilor străini în perioada 01.01-31.12. 2010 a crescut cu 3,7% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009.

– datele furnizate de către Institutul Naţional de Statistică arată că numărul de sosiri ale turiştilor străini în unităţile de cazare din România   în 2011  a crescut cu 12,8%, iar numărul de înnoptări cu 11,2 % comparativ cu 2010.

Având în vedere cele menţionate anterior, apreciem că decizia României de a se relansa prin realizarea, dezvoltarea şi promovarea unui nou brand turistic a reprezentat/reprezintă o dovadă că ţara noastră se orientează către vânzarea unor produse turistice mai competitive şi mai durabile, care să corespundă mai bine necesităţilor şi dorinţelor potenţialilor turişti. De aceea, sub rezerva apariţiei unor factori externi sau interni care ar putea avea un impact semnificativ asupra sectorului turistic, estimăm că actuala strategie de promovare a brandului nu va suferi modificări de substanţă, pe termen scurt.

 

În acest context, dorim să evidenţiem o serie de acţiuni strategice care au început/vor demara în acest an pentru promovarea turistică a României:

–      Crearea unei bănci de imagini care să cuprindă filme şi clipuri publicitare, documentare şi  fotografii, imaginile incluse urmând să promoveze cele 6 produse turistice (circuite,turism în mediu natural şi sălbatic,turism rural, sănătate şi întreţinere,city break, vacanţe active şi de aventură), prin transmiterea de mesaje cheie bazate pe emoţii, sentimente şi experienţe.

–       O campanie integrată de comunicare pe plan internaţional, constând într-o campanie de publicitate (planificare şi cumpărare de media) pe pieţele externe (Germania, Austria, Italia, Franţa, Marea Britanie, SUA, Rusia, Spania) în perioada 2012-2013.

–      Realizarea şi implementarea planului de business pentru platforma de marketing online (PMO) – obiectiv strategic al promovării turistice online, ce trebuie să urmărească creşterea conştientizării la nivel global a ofertei româneşti de turism şi concentrarea pe produsele/pieţele/segmentele cu cel mai mare potenţial.

–      Elaborarea unei strategii proprii pentru Dunăre și zona Deltei, document care va face parte integrantă din Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD).

Poziționarea geopolitică a țării noastre, dar și implicarea sa activă determină România să poată aduce valoare adăugată, să își asume un rol major și să fie direct interesată atât de punerea în practică a SUERD, cât și de transpunerea în realitate, pe termen  mediu, a unei strategii a UE pentru Marea Neagră

–      Realizarea unei Strategii pentru dezvoltarea turismului în Carpaţi,în curs de elaborare la nivel guvernamental, împreună cu Casa Regală a Angliei, respectiv cu reprezentanţii Prinţului Charles.

 

Brandul turistic al României a costat 900.000 de euro, iar lansarea lui a fost însoţită de un imens scandal le­gat de originalitatea identităţii vi­zua­le a logoului folosit.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a cheltuit în 2010, pentru crearea brandului tu­ristic şi pentru diverse evenimente de promovare, 9,87 milioane de lei.

Autor: Alexandra Ariton

Foto: supravietuitor.wordpress.com

GENERAL

Josep Borrell anunță lansarea Academiei Diplomatice Europene la Bruxelles, pentru formarea unor diplomați specializați în politicile UE

Published

on

© European Union 2022

Serviciul European de Acțiune Externă lansează proiectul pilot al unei Academii Diplomatice Europene, cu sediul la Bruxelles, pentru formarea unor reprezentanți diplomatici specializați în politicile UE, a anunțat vineri Înaltul Reprezentant Josep Borrell, în cadrul unei vizite în Muntenegru.

„Lansăm la Bruxelles Academia Diplomatică Europeană. Ceva nou, care va fi leagănul noilor forțe diplomatice la nivel european. Și sunt foarte bucuros să spun că tinerii diplomați din Balcanii de Vest, și în special din Muntenegru, vor fi invitați să participe la acest proiect pilot pentru această academie diplomatică europeană, unde vom forma oamenii care, în viitor, vor reprezenta Uniunea Europeană în lume. Vor fi reuniți pentru a avea aceeași bază în scopul de a desfășura aceeași activitate”, a anunțat șeful diplomației europene, într-o conferință de presă comună alături de omologul muntenegrean, Ranko Krivokapić.

Această academie va reuni diplomați juniori din statele membre, dar și din Balcanii de Vest și Ucraina, alături de oficiali din instituțiile UE. Timp de 9 luni, aceștia vor dobândi cunoștințele și competențele necesare pentru a elabora politicile europene comune, pentru a pune în aplicare deciziile comune și pentru a utiliza toate instituțiile UE cu scopul de a susține o Europă mai puternică în lume.

„Sunt foarte încântat să anunț acest lucru astăzi, aici, la Podgorica. Cred că va fi o oportunitate reală pentru tinerii diplomați din statele europene de a se alătura viitoarelor activități ale unei rețele comune de diplomați europeni. Și cred că trebuie să facem presiuni pentru acest tip de decizii și să construim acest tip de instituții. Amintiți-vă că Jean Monnet a spus: <<Oamenii sunt importanți, dar sunt trecători. Instituțiile rămân>>. Nimic nu se poate face fără instituții, așa că trebuie să construim instituții care să ne modeleze viitorul, deoarece viitorul nostru este la o răscruce istorică. Iar Muntenegru are posibilitatea de a alege pe ce drum să o ia”, a mai declarat Înaltul Reprezentant Josep Borrell. 

În context, șeful diplomației europene a salutat angajamentul Muntenegrului față de viitorul său în UE, apreciind în special că „în ultimii 10 ani, ați fost în mod constant, 100% aliniați la pozițiile și deciziile noastre în politica externă și de securitate”, inclusiv la aplicarea măsurilor restrictive împotriva Rusiei pentru războiul neprovocat și nejustificat împotriva Ucrainei, lucru care, a recunoscut Borrell, „are un preț”. De aceea, Înaltul Reprezenant a promis sprijinul în continuare al UE pentru Muntenegru în  confruntarea cu consecințele agresiunii Rusiei în Ucraina. 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Ursula von der Leyen, la Varșovia: Aprobarea PNRR-ului Poloniei este strâns legată de „angajamentele clare” ale țării privind independența sistemului judiciar

Published

on

© Ursula von der Leyen - Twitter

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat joi, la Varșovia, că aprobarea planul de redresare și de reziliență al Poloniei este strâns legată de „angajamentele clare” ale țării privind independența sistemului judiciar.

Aprobarea de către UE a PNRR-ului polonez, a fost „importantă, dar nu este vorba decât despre „o primă etapă, pentru că banii vor fi vărsaţi când reformele vor fi aplicate”, a declarat Ursula von der Leyen.

„Aceste angajamente, luate sub forma unor etape, trebuie îndeplinite înainte de a se putea face vreo plată”, a adăugat ea.

Şefa Executivului european a pus trei condiţii pentru planul polonez: actuala cameră disciplinară va fi „suprimată şi înlocuită” de un tribunal independent, regimul disciplinar „trebuie reformat” şi infracţiunile disciplinare controversate „trebuie să fie eliminate”.

În plus, potrivit acesteia, toţi judecătorii afectaţi de deciziile camerei disciplinare vor avea dreptul ca dosarul lor să fie examinat de noua cameră.

Comisia Europeană a evaluat, miercuri, în mod pozitiv planul de redresare și de reziliență al Poloniei, un pas important pentru ca UE să plătească 23,9 miliarde de euro sub formă de granturi și 11,5 miliarde de euro sub formă de împrumuturi în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență (MRR).

Această finanțare va sprijini punerea în aplicare a măsurilor cruciale de investiții și de reformă descrise în planul de redresare și de reziliență al Poloniei. Ea va permite Poloniei să iasă mai puternică din pandemia COVID-19 și să progreseze în tranziția ecologică și digitală. 

Recent, deputaţii coaliţiei de guvernare din Polonia s-au pus de acord asupra reformelor justiţiei despre care guvernul afirma că vor debloca fondurile prevăzute prin Planul de relansare şi rezilienţă al Uniunii Europene, pentru a ajuta economia marcată de efectele pandemiei şi războiului din Ucraina.

Peste 35 miliarde de euro în granturi şi împrumuturi au fost blocate din cauza disputei cu Bruxellesul legată de statul de drept. Proiectul de reformă a justiţiei convenit a fost crucial în acest sens.

Validarea planului, în valoare de 35,4 miliarde de dolari în cazul Poloniei, miercuri, a provocat nemulţumiri în rândul executivului european şi a dus la organizarea unui vot, fapt rar în cadrul Comisiei Europene, notează AFP, citat de Agerpres.

De asemenea, UE speră şi în ridicarea veto-ului Varşoviei asupra transpunerii în dreptul european a impozitului minim de 15% asupra profitului multinaţionalelor, o prioritate a preşedinţiei franceze a Consiliului UE.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Raport: CE solicită Consiliului UE să permită României, Croației și Bulgariei să devină parte a spațiului Schengen, „având în vedere că toate criteriile au fost îndeplinite”

Published

on

© European Communities, 1995 /Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a prezentant marți Raportul privind starea Schengen 2022, fiind pentru prima dată când Executivul european prezintă un astfel de raport, după ce anul trecut a prezentat Strategia Schengen, informează comunicatul oficial

Raportul face parte din inițiativa Comisiei Europene de a consolida guvernanța Schengen prin intermediul unui exercițiu anual de raportare care prezintă situația Schengen, identificând prioritățile pentru anul următor și monitorizând progresele înregistrate la sfârșitul unui anumit an.

Raportul privind starea Schengen va servi drept bază pentru discuțiile membrilor Parlamentului European și ale miniștrilor afacerilor interne în cadrul Forumului Schengen din 2 iunie și în cadrul viitorului Consiliu Schengen din 10 iunie.

Stadiul actual al spațiului Schengen și noi priorități

Raportul privind starea Schengen 2022 reprezintă punctul de plecare pentru noul ciclu anual Schengen. Ciclul anual  prevede o „verificare periodică a stării de sănătate” a spațiului Schengen, permițând identificarea timpurie a problemelor pentru a asigura responsabilitatea comună și pentru a promova adoptarea de măsuri adecvate.

Discuțiile interinstituționale vor avea loc în cadrul Forumului Schengen din 2 iunie, iar deliberările politice vor urma în cadrul Consiliului Schengen din iunie. Acest proces face parte din noua guvernanță Schengen, care sporește participarea tuturor actorilor implicați în monitorizarea funcționării spațiului Schengen și în urmărirea măsurilor necesare. Noul mecanism de evaluare și monitorizare Schengen, pe care Comisia l-a propus în iunie 2021 și care a fost adoptat recent de Consiliu, va juca un rol esențial în acest nou model de guvernanță Schengen.

Raportul stabilește o listă de acțiuni prioritare pentru 2022-2023, care trebuie abordate atât la nivel național, cât și la nivel european, cum ar fi:

  • punerea în aplicare a noii arhitecturi IT și a interoperabilității pentru gestionarea frontierelor,
  • utilizarea deplină a instrumentelor de cooperare transfrontalieră,
  • asigurarea unor controale sistematice la frontierele externe pentru toți călătorii,
  • asigurarea faptului că Frontex își atinge întregul potențial al mandatului său,
  • ridicarea tuturor controalelor de lungă durată la frontierele interne și
  • adoptarea Codului frontierelor Schengen revizuit.

Raportul reamintește, de asemenea, importanța finalizării spațiului Schengen și solicită Consiliului să adopte deciziile care să permită Croației, precum și României și Bulgariei să devină în mod oficial parte a acestuia, având în vedere că toate criteriile au fost îndeplinite. Același lucru se va aplica și Ciprului, după ce va finaliza cu succes procesul de evaluare Schengen.

Raportul prezintă și prioritățile rezultate în urma evaluărilor Schengen. Evaluările Schengen acoperă în prezent gestionarea frontierelor externe, cooperarea polițienească, returnarea, Sistemul de informații Schengen, politicile în materie de vize și protecția datelor.

Deși evaluările Schengen din ultimii ani au demonstrat că, în general, statele membre pun în aplicare în mod adecvat normele Schengen, există unele domenii în care se pot aduce îmbunătățiri. Acest lucru demonstrează că mecanismul de evaluare este eficient și conduce la consolidarea continuă a spațiului Schengen.

Potrivit raportului, sunt necesare eforturi suplimentare, în special în domeniul returnării și al Sistemului de Informații Schengen. Într-adevăr, într-un spațiu fără controale la frontierele interne, este indispensabilă o cooperare polițienească solidă între statele membre, împreună cu o punere în aplicare eficientă a sistemelor de informații la scară largă, în special a Sistemului de Informații Schengen, precum și politici eficiente în materie de returnare și de vize comune.

În paralel cu Raportul privind starea Schengen, Comisia consultă, de asemenea, instituțiile cu privire la viitoarea politică strategică multianuală pentru gestionarea integrată a frontierelor europene și prezintă un raport privind punerea în aplicare a obligației statelor membre de a efectua controale sistematice la frontierele externe ale UE.

Continue Reading

Facebook

U.E.55 mins ago

Estonia, strictă în privința accesului cetățenilor ruși pe teritoriul său. Doar cu cei cu vize acordate de alte state europene pot intra

COMISIA EUROPEANA1 hour ago

Incendii de vegetație în Europa: Ursula von der Leyen, recunoscătoare României pentru sprijinul oferit Franței

CHINA1 hour ago

Letonia și Estonia se retrag din grupul de cooperare cu China: Participarea ”nu mai este în concordanţă cu obiectivele noastre strategice în contextul internaţional actual”

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Zelenski: Rusia a transformat centrala nucleară de la Zaporojie într-un câmp de luptă. Moscova poate provoca cel mai mare accident de radiații din istorie

U.E.3 hours ago

Germania propune construirea unui gazoduct care să lege Peninsula Iberică de Europa Centrală, sprijinind UE să-și reducă dependența energetică de Rusia

ROMÂNIA3 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă, despre pompierii români care ajută Franța: Dovedim capacitatea noastră de a fi un partener pe care aliații se pot baza

U.E.3 hours ago

26 de țări promit un sprijin de peste 1,5 miliarde de euro pentru a spori capacitățile militare ale Ucrainei

ROMÂNIA20 hours ago

România, solidară cu Franța în lupta cu incendiile. Țara noastră trimite 17 mijloace de intervenție și 77 de pompieri salvatori

U.E.20 hours ago

Parlamentul Letoniei face apel către UE să întrerupă acordarea de vize turistice cetățenilor ruși și belaruși

ROMÂNIA20 hours ago

Israelul are un nou ambasador în România. Reuven Azar a transmis un mesaj în limba română: Sunt foarte fericit să fiu aici în București

ROMÂNIA20 hours ago

România, solidară cu Franța în lupta cu incendiile. Țara noastră trimite 17 mijloace de intervenție și 77 de pompieri salvatori

ROMÂNIA2 days ago

Nicolae Ciucă le-a cerut miniștrilor săi să colaboreze cu MIPE în vederea creșterii gradului de absorbție a fondurilor europene

INTERNAȚIONAL1 week ago

Azerbaidjan a lansat operațiunea „Răzbunarea” împotriva forțelor armene din Nagorno-Karabah

ROMÂNIA1 week ago

Guvernul aprobă contractul de finanțare dintre România și BEI privind Spitalul Regional Craiova

ROMÂNIA1 week ago

România este ”peste graficul asumat în fața Comisiei Europene” privind stocurile de gaze naturale. Virgil Popescu: Există un grad de umplere de peste 59%, peste ținta pentru septembrie

REPUBLICA MOLDOVA1 week ago

R. Moldova dorește să reducă consumul de gaze pentru a diminua dependența de Gazprom. Vicepremierul Andrei Spînu: O alternativă o reprezintă păcura, care ar putea fi livrată de România

ROMÂNIA1 week ago

Nicolae Ciucă a dat asigurări că bugetul din 2023 va putea susține noile prevederi privind educația, iar țința de 15% pentru învățământ va fi atinsă până în 2027

U.E.2 weeks ago

Premierul spaniol, turneu în Balcanii de Vest: Locul acestei regiuni este în Uniunea Europeană

ROMÂNIA2 weeks ago

Klaus Iohannis, la Săptămâna Haferland: Dialogul intercultural, sursă a prosperității. România va continua să apere drepturile și interesele minorităților sale

ROMÂNIA2 weeks ago

Nicolae Ciucă, la Săptămâna Haferland: Transilvania reprezintă la nivel european un model de toleranță și de bună conviețuire interetnică

Team2Share

Trending