Carl Hahn, preşedintele de onoare al Volkswagen: nimeni nu ştie în Europa şi în lume de România

Carl Hahn, preşedintele de onoare al Volkswagen, în al cărui mandat de preşedinte executiv grupul s-a transformat într-un gigant, al treilea la nivel mondial şi primul în Europa, susţine că România are un potenţial major, dar o problemă înfiorătoare: nimeni nu ştie în Europa şi în lume cine este România.

Aflat ieri la Bucureşti la o dezbatere organizată de Comitetul Naţional de Dezvoltare (CND – un grup de specialişti din toate domeniile care încearcă să găsească un răspuns coerent multiplelor sfidări privind dezvoltarea viitoare a României post-criză, grup iniţiat de preşedintele Senatului, Mircea Geoană), Hahn, unul dintre cei mai influenţi oameni din businessul german, a susţinut că România ar putea avansa spectaculos cu un know-how adecvat, dar că ceea ce a făcut până acum, în industria IT, de pildă, este complet necunoscut nu doar în lume, ci chiar şi în Europa.

“Văd o singură problemă: nimeni nu ştie în Europa şi în lume de România. România este un factor inexistent. Evoluţiile pe care le-aţi avut aici – o uriaşă industrie în IT sunt lucruri pe care nimeni nu le ştie în Europa.”

Aflată între Europa, Asia şi Orient, România are multe oportunităţi datorită atuurilor sale geografice şi geopolitice, dar trebuie să ştie să le folosească. Cum? Hahn a povestit că, în urmă cu trei luni, a fost în România, a mers cu trenul şi şi-a dat seama de imensul potenţial agricol (“eu privesc agricultura ca pe o industrie”) al ţării care, spune el, ar trebui să poată să rivalizeze cu regiunile sudice ale Spaniei şi Italiei. O altă poveste: “Am fost într-o universitate americană în care se predau cursuri MBA. Ei învăţau chineza şi nu demodata germană. Timpul s-a schimbat, trebuie să mergi după ceea ce va deveni model”. Şi, în sfârşit, o ultimă poveste, dar relevantă, despre decizia grupului german al cărui preşedinte de omoare este de a alege Ungaria ca loc major de investiţii, ţară unde se produc acum motoarele Volkswagen, dar care, ea însăşi, nu produsese până atunci motoare.

Un alt segment de dezvoltare este cel al biotehnologiei. “Dacă aţi creşte eforturile aţi beneficia de sprijinul Germaniei şi al legislaţiei germane”. Cum aşa? Germania restricţionează biotehnologia, drept urmare firmele germane din domeniu s-au mutat în SUA. Dacă România ar dezvolta acest segment, firmele germane au veni aici pentru că sunt mai aproape de casă: “Aveţi solul şi nu vă asumaţi riscul ca populaţia să vă distrugă recolta la prima încolţire”.

Industria alimentară este o altă componentă care poate fi dezvoltată major, pentru că agricultura românească produce fără valoarea adăugată, dar şi industria auto, mai ales în partea de electronice care în viitor vor intra în componenţa maşinilor, crede preşedintele de onoare al gigantului grup german.

Articolul a fost preluat de pe zf.ro si poate fi consultat aici.

Sursa foto: chinaglobalspeakers.com

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seven + 1 =