Cartita Filofteia, al doilea utilaj care sapa tunelul metroului din Drumul Taberei, a fost pusa in functiune

ramona manescu gov.ro“Cartita” Filofteia, cel de-al doilea utilaj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) si-a inceput, joi, misiunea de forare a celui de-al doilea tunel al metroului din Drumul Taberei, anunta Ministerul Transporturilor. In timp ce Filofteia si-a inceput misiunea, TBM-ul Varvara – cel care a terminat primul tunel intre doua statii pe viitoarea M5 – este transferat prin statia Orizont, acolo unde a ajuns in urma cu doua saptamani, pentru a-si continua drumul spre statia Favorit. 

Joi, 21 noiembrie 2013, cel de-al doilea echipament Tunnel Boring Machine (TBM) a inceput executia tunelului de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat.

“Este foarte important ca aceste lucrari sa continue intr-un ritm sustinut, cum s-a intamplat in ultima perioada. Vom monitoriza cu atentie acest lucru pentru a ne asigura ca antreprenorii vor respecta termenele. Pe masura ce lucrarile vor avansa, vom incerca sa redam  bucurestenilor traficul la suprafata”, a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.

“Cartita” Varvara – utilajul care a ajuns la statia Orizont in urma cu doua saptamani – este in curs de a fi transferat in capatul opus al statiei, dupa care va incepe executia tunelului catre urmatoarea statie, Favorit, mai anunta Ministerul.

Potrivit estimarilor oferite de autoritati, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 − five =