CE a prezentat propunerile de reducere substantiala pentru emisiile de CO2 ale masinilor noi

Comisia Europeana a prezentat miercuri propuneri care ar trebui sa determine o reducere substantiala, pana in 2020, a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) generate de automobilele vandute pe continent. Tinta pentru 2020 este 95 g CO2/km pentru intreaga industrie, in conditiile in care in prezent media este de 136 g. Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile spune ca aveam de-a face cu “cea mai grea tinta din lume”, in conditiile in care majoritatea constructorilor auto pierd bani in Europa.

Propunerile vor permite reducerea emisiilor medii provenind de la automobilele noi de la 135,7 grame de CO2 pe km (g CO2/km) in 2011, la 95 g de in 2020, obiectivul obligatoriu pentru 2015 fiind de 130 g. Emisiile provenind de la camionete vor fi reduse de la 181,4g CO2/km in 2010 (ultimul an pentru care sunt disponibile cifre) la 147g CO2/km in 2020, obiectivul obligatoriu fiind de 175g in 2017.

Obiectivele obligatorii pentru 2020 sunt deja prevăzute în legislația în vigoare, însă trebuie implementate. Regulamentele propuse recent, elaborate pe baza unei analizei tehnice și economice aprofundate realizate de Comisie, stabilesc modalități de atingere a acestor obiective.

Analiza Comisiei arata ca obiectivele pentru 2020 sunt realizabile, adecvate din punct de vedere economic si rentabile: tehnologia exista deja, costul acesteia este considerabil mai redus decat se credea initial, iar implementarea ei ar trebui sa stimuleze ocuparea fortei de munca si cresterea PIB-ului si sa aduca beneficii consumatorilor si industriei de profil.

In medie, fiecare automobil nou ii va permite proprietarului sau sa economiseasca, in cursul primului an de utilizare, aproximativ 340 euro din costurile aferente carburantilor, ceea ce ar insemna in total 2 904 – 3 836 euro pe intreaga durata de viata a automobilului (13 ani), comparativ cu obiectivul pentru 2015. In ceea ce priveste camionetele, economiile medii de costuri aferente carburantilor sunt estimate la aproximativ 400 euro in primul an si la 3363-4564 euro pe durata vietii (13 ani).

In total, consumatorii vor economisi aproximativ 30 de miliarde euro pe an din costurile aferente carburantilor si se estimeaza ca atingerea obiectivelor ar putea duce la cresterea PIB-ului UE cu 12 miliarde euro pe an si a cheltuielilor aferente ocuparii fortei de munca cu aproximativ 9 miliarde euro pe an. In total, propunerile vor permite economisirea a 160 de milioane de tone de petrol – in valoare de aproximativ 70 de miliarde euro la preturile actuale – si a aproximativ 420 de milioane de tone de CO2 pana in 2030, se mentioneaza in comunicatul CE.

Industria auto priveste cu ingrijorare noile tinte

ACEA, asociatia care reprezinta producatorii de automobile din Europa spune ca “avem de-a face cu tinte dure, cele mai dure din lume.” Propunerile sunt mai dure decat cele din SUA, China si Japonia, iar ca urmare a cerintelor stricte va creste costul de productie in Europa si companiile care fac masini aici vor avea din aceasta cauza un dezavantaj la partea de competitivitate.

ACEA spune ca de cinci ani piata masinilor noi scade in Europa, iar nivelul asteptat pentru anul in curs, 12,2 milioane unitati, este cel mai slab din 1995. In conditiile in care majoritatea producatorilor auto pierd bani in Europa, aceste noi reguli pun inca o piedica in calea revenirii industriei, spun cei de la ACEA care adauga ca aceste propuneri trebuie atent analizate pentru a se vedea ce consecinte pot avea.

Comunicatul de presă integral poate fi accesat AICI.

Surse: ec.europa.eu0-100.hotnews.ro

Foto: malct32.blogspot.com

 

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 − 1 =