CE: Doar 35% dintre europeni au incredere in achizitiile online din tari UE

shop_onlineDoar 35% dintre europeni au încredere în achizițiile online de la vânzători din alte țări ale UE, iar șapte consumatori din zece nu știu cum să procedeze atunci când primesc produse pe care nu le-au comandat. Acestea sunt unele dintre rezultatele Tabloului de bord al condițiilor pentru consumatori, editia pentru 2013, publicat de Comisia Europeană si remis caleaeuropeana.ro.

Rezultatele arată că este nevoie de un nou impuls pentru a oferi garanții consumatorilor că pot cumpăra cu încredere și ușurință din întreaga UE, online sau offline. Unul dintre rezultatele cele mai importante subliniază scăderea încrederii consumatorilor, asociată cu o creștere a recurgerii la sistemul de despăgubiri.

Neven Mimica, comisarul european pentru protecția consumatorilor, a apreciat publicarea tabloului de bord și a declarat: S-au înregistrat progrese în special legate de extinderea comerțului electronic, dar sunt necesare îmbunătățiri în alte domenii. Tabloul de bord precizează sectoarele în care ar trebui să ne concentrăm eforturile. Aceasta este fereastra noastră către piață. Concluziile care reies din tablou se vor reflecta în viitoarele mele acțiuni precum crearea unei platforme de soluționare online a litigiilor sau o mai bună aplicare a regulilor împotriva practicilor comerciale neloiale.”

Potrivit comunicatului, ponderea consumatorilor europeni care fac apel la comerţul electronic intern a crescut de la 38 % la 41 % în comparaţie cu o creştere de la 9,6 % la 11 % în cazul achiziţiilor transfrontaliere. Cu toate acestea, consumatorii sunt în continuare mult mai neîncrezători în achiziţiile efectuate online de la vânzători din alte state membre ale UE, în raport cu cele efectuate pe piaţa internă (35 % faţă de 59 %). Printre posibilele motive ale acestei situaţii se numără imposibilitatea de a finaliza o achiziţie, de exemplu, deoarece nu există nicio livrare în ţara de provenienţă a consumatorului sau din cauză că nu sunt acceptate cărţile de credit străine de către comerciantul cu amănuntul online. Aceasta este o barieră importantă în calea cumpărăturilor transfrontaliere online.

Procentul de consumatori care se simt protejaţi în mod adecvat de măsurile existente variază de la 18 % la 76 %.

Pe baza evaluărilor efectuate de consumatori şi de comercianţii cu amănuntul, rezultă că numărul practicilor comerciale ilicite din ultimii patru ani nu a înregistrat o scădere clară. Peste 50 % dintre consumatori au declarat că este foarte posibil să întâlnească astfel de practici pe internet.

Sursa: Comisia Europeana

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 + seventeen =