Comisia Europeană a actualizat “lista UE pentru siguranța aeriană”

boeing_airplanesComisia Europeană a actualizat pentru a douăzeci și una oară lista europeană a companiilor aeriene care fac obiectul unei interdicții sau a unor restricții de exploatare în Uniunea Europeană, cunoscută sub denumirea de „lista UE pentru siguranța aeriană”. În urma îmbunătățirii situației în materie de siguranță din Filipine, Philippine Airlines este prima companie aeriană din această țară căreia i se permite din nou accesul în spațiul aerian european din 2010. Același lucru este valabil și pentru compania aeriană venezueleană Conviasa, care a fost supusă unei interdicții în 2012. S-au observat, de asemenea, progrese în Libia, însă autoritățile libiene au fost de acord ca transportatorilor libieni să nu le fie permis să opereze zboruri în Europa înainte de a fi pe deplin recertificați în mod satisfăcător pentru Uniunea Europeană.

Comisarul Siim Kallas, vice-președinte al Comisiei, responsabil cu transporturile, a declarat:„Lista UE pentru siguranța aeriană a fost concepută pentru protecția spațiului european și a cetățenilor, dar aceasta poate servi, de asemenea, ca un semnal de alarmă pentru țările și companiile aeriene a căror situație în materie de siguranță aeriană lasă de dorit. Am confirmat astăzi dorința noastră de a elimina țări și companii aeriene de pe listă dacă demonstrează un angajament real și capacitatea de a pune în aplicare într-un mod durabil standardele internaționale de siguranță. Pe lângă Filipine, Venezuela și Mauritania, alte țări africane au înregistrat de asemenea semne bune de progres în această direcție.”

Noua listă o înlocuiește și o actualizează pe cea adoptată în decembrie 2012 și poate fi consultată pe site-ul web al Comisiei.

Ținând seama de ameliorarea supravegherii siguranței aeriene furnizată de autoritățile competente din Filipine și capacitatea transportatorului aerian Philippine Airlines de a asigura conformitatea efectivă cu reglementările relevante în domeniul siguranței aviației și în urma unei vizite pentru evaluarea siguranței la fața locului în luna iunie a anului trecut, s-a decis să se ridice interdicția care afectează acest transportator înregistrat în Filipine. Interdicția rămâne în vigoare pentru toți ceilalți transportatori înregistrați în Filipine.

Conviasa, o companie aviatică înregistrată în Venezuela, a fost, de asemenea, scoasă de pe lista UE pentru siguranța aeriană în urma soluționării cu succes a unor grave deficiențe de siguranță care au condus la această interdicție de exploatare în spațiul aerian al UE în aprilie 2012. Aceste îmbunătățiri au fost confirmate în cursul consultărilor cu Comisia și cu Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (AESA), precum și prin intermediul auditurilor recente efectuate de Spania și de Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI) în Venezuela.

Mauritania a devenit în decembrie 2012 prima țară care a fost complet eliminată de pe lista UE pentru siguranța aeriană, listă pe care figura din 2010. Îmbunătățirile care au condus la această decizie au fost verificate la fața locului în timpul unei vizite de evaluare a siguranței efectuată de Comisie în aprilie 2013.

În plus, au avut loc consultări și cu autoritățile aviației civile din Libia. Comitetul a consemnat progrese în această direcție, dar autoritățile aeronautice civile libiene au fost de acord cu menținerea restricțiilor voluntare aplicabile tuturor transportatorilor aerieni titulari din Libia. Această restricție voluntară exclude companiile aviatice libiene de la efectuarea de zboruri către UE până când acestea vor fi pe deplin recertificate în conformitate cu standardele de siguranță internaționale. Desfășurarea punerii în aplicare a acestor măsuri va rămâne sub monitorizarea îndeaproape a Comisiei și a Comitetului European pentru Siguranța Aeriană.

De asemenea, Comisia a lăudat progresele satisfăcătoare înregistrate în Sudan și în Mozambic.

Comisia a recunoscut eforturile depuse de autoritățile de supraveghere a siguranței din Republica Democratică Congo, Indonezia, Kazahstan, Libia, Mauritania, Mozambic, Filipine, Rusia și Sudan pentru a-și reforma sistemul aeronautic civil și pentru a îmbunătăți siguranța, pentru a putea, în cele din urmă, să garanteze aplicarea efectivă a standardelor internaționale de siguranță. Comisia continuă să furnizeze în mod activ sprijin și asistență pentru aceste reforme, acest lucru realizându-se în cooperare cu OACI, cu statele membre ale UE și cu AESA.

Actualizările suplimentare ale listei UE pentru siguranța aeriană au fost realizate în urma eliminării de pe listă a unor companii aeriene care au încetat să existe și a adăugării de noi companii care au fost înființate recent într-o serie de țări interzise: Republica Democratică Congo, Indonezia, Kârgâzstan, Mozambic, Sudan și Filipine.

În cele din urmă, anexa B a listei UE pentru siguranța aeriană (care conține transportatori autorizați să opereze în UE, dar supuși unor limitări și condiții stricte) a fost modificată pentru a reflecta reînnoirea flotei Air Madagascar (autorizată să folosească o aeronavă suplimentară) și a flotei Air Astana din Kazahstan (vechile aeronave Fokker care nu se mai află în uz au fost eliminate din anexă).

Decizia Comisiei s-a bazat pe avizul unanim al Comitetului European pentru Siguranța Aeriană la care au participat experți în materie de siguranță din fiecare dintre cele 28 de state membre , precum și din Norvegia, Islanda, Elveția, și AESA.

 

Sursa: Comisia Europeana
Foto: wikipedia

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × five =