Comisia Europeană cere companiei Google să schimbe motorul de căutare

Comisarul pentru competiţie din cadrul Comisiei Europene, Joaquín Almunia, a trimis o scrisoare conducerii Google în care a semnalat patru situaţii care riscă să aibă caracteristicile unui abuz de poziţie dominantă pe piaţă, informează romania-actualitati.ro, potrivit Realitatea.net.

În primul rând, este vorba despre rezultatele generale oferite de motorul de căutare.

Compania transmite clienţilor, cu prioritate, rezultate ale propriilor motoare specializate în cazul restaurantelor, ştirilor sau al anumitor produse.

În plus, link-urile către paginile care aparţin companiei Google sunt prezentate, vizual, diferit de cele ale altor furnizori ce oferă acelaşi serviciu.

Cea de-a doua îngrijorare a Comisiei vizează felul în care Google preia informaţii de la alte servicii de căutare şi le foloseşte în propriile oferte.

Aceasta ar reduce interesul competitorilor pentru inovaţie şi creativitate, ceea ce  afectează publicul.

O altă problemă semnalată de CE este cea a înţelegerilor făcute de Google cu partenerii săi în privinţa distribuţiei de publicitate. Este vorba despre ofertele care apar pe pagină lângă rezultatele unei anumite căutări.

În fine, Comisia doreşte măsuri legate de restricţiile impuse de Google în legătură cu platforma AdWords.

Acest produs al Google permite clienţilor să liciteze pentru locul pe care îl va ocupa reclama pe o pagină de internet.

Comisia Europeană a lansat investigaţia cu privire la riscul de abuz de poziţie dominantă pe piaţă în privinţa Google în noiembrie 2010.

Sursa: Realitatea.net
Foto: ipedia.ro

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *