Comisia Europeana critica documentatia trimisa de Romania pentru bugetul UE 2014-2020: Propunerile “nu intrunesc conditiile minime de calitate si credibilitate”

european commission Comisia Europeana critica intr-o scrisoare prezentata de cursdeguvernare.ro documentatia transmisa de Romania pentru acordul de parteneriat pentru viitorele fonduri structurale din exercitiul bugetar 2014-2020 si considera ca “propunerea facuta de Guvernul Romaniei nu intruneste inca minimele conditii de calitate si credibilitate pentru a permite un dialog informal eficient privind viitoarele documente de programare”.

O scrisoare a Comisiei Europene catre Ministerul Fondurilor Europene de la Bucuresti prezentata de catre cursdeguvernare.ro critica documentatia si negocierile preliminare ale Romaniei pentru Acordul de parteneriat cu Comisia Europeana pentru viitorele fonduri structurale 2014-2020.

“(…) Propunerea facuta de guvernul Romaniei nu intruneste inca minimele conditii de calitate si credibilitate pentru a permite un dialog informal eficient privind viitoarele documente de programare” – scriu negru pe alb reprezentantii Comisiei Europene, intr-o adresa trimisa Ministerului Fondurilor Europene de la Bucuresti, in 7 martie 2013.

Cursdeguvernare.ro care face si o cronologie a evenimentelor si a schimbului de de documente ce au dus la scrisoarea critica din partea Bruxelles-ului la adresa autoritatilor din Romania.

În 31 ianuarie 2013, reprezentantii MFE au avut o intalnire informala cu reprezentantii Comisiei Europene, in care partea romana a prezentat un proiect de pachet de negociere (Negotiation Box), insa ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, ar fi prezentat atunci oficialilor CE o lista de proiecte europene pe care fiecare minister le considera prioritati sectoriale, si nu directii strategice privind prioritatile de dezvoltare bazate pe analize socio-economice dupa cum ar fi cerut CE.

Ca urmare, oficialii europeni au cerut refacerea doscumentatiei, iar in 19 februarie Ministerul Fondurilor Europene a revenit cu un nou set de documente pentru negocierea Acordului de parteneriat, insa, conform surselor cursdeguvernare.ro, Ministerul roman a persistat in a trimite la Bruxelles liste de proiecte, nu liniile strategice cerute de Comisie.

Mai multe detalii AICI.

Sursa: cursdeguvernare.ro