Consiliul UE a decis: Orașul Amsterdam va fi noul sediu al Agenției Europene pentru Medicamente

Orașul Amsterdam (Olanda) a obținut găzduirea viitorului sediu al Agenției Europene pentru Medicamente, care va trebui să fie mutat de la Londra în perspectiva ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, transmite Consiliul UE într-un comunicat remis CaleaEuropeana.ro.

Amsterdam a câștigat cursa în care s-au mai înscris 18 orașe, inclusiv Bucureștiul, învingând în finală orașul Milano din Italia.

Agenția Europeană pentru Medicamente, înființată la 1 ianuarie 1995, este un organism descentralizat al Uniunii Europene, care are ca principală responsabilitate protecția și promovarea sănătății publice, prin intermediul evaluării și supravegherii medicamentelor destinate uzului uman.

Potrivit datelor oficiale, EMA are un corp de angajați – secretariat, management etc. – de aproximativ 900 de persoane.

Cele 19 propuneri propuneri depuse pentru relocarea EMA au fost: Amsterdam (Țările de Jos), Atena (Grecia), Barcelona (Spania), Bonn (Germania), Bratislava (Slovacia), Bruxelles (Belgia), București (România), Copenhaga (Danemarca), Dublin (Irlanda), Helsinki (Finlanda), Lille (Franța), Milano (Italia), Porto (Portugalia), Sofia (Bulgaria), Stockholm (Suedia), Malta (Malta), Viena (Austria), Varșovia (Polonia), Zagreb (Croația).

Citiți și Bucureștiul pierde cursa pentru relocarea Agenției Europene pentru Medicamente. Surse europene: România, puternic susținută de principalele state UE pentru găzduirea Centrului de Backup Galileo

Cele 27 de candidaturi (19 pentru EMA și 8 pentru EBA) au fost evaluate în funcție de cele șase criterii convenite de către cele 27 de state membre:

1) Asigurarea cadrului că aceste agenții pot fi relocate imediat după ce Marea Britanie s-a retras din UE;

2) Accesibilitate la locație – acest criteriu face referire la disponibilitatea, frecvența și durata conexiunilor aeriene între capitalele tuturor țărilor membre UE și aeroportul cel mai apropiat de locația agenției, la disponibilitatea, frecvența și durata conexiunilor de transport public de la aeroport spre locația agenției, precum și calitatea facilităților;

3) Existența unor facilități de educație adecvate pentru copiii staff-ului agenției;

4) Acces adecvat la piața muncii, asigurări sociale și medicale pentru copii și pentru soții/ soțiile staff-ului agenției;

5) Continuitatea activității – acest criteriu presupune existența posibilităților pentru ca agențiile să poată recruta personal în cazul în care nu toți angajații actuali vor dori să fie relocați. Totodată, criteriul acesta depinde și de îndeplinirea simultană a primelor patru criterii enunțate;

6) Răspândirea geografică – potrivit căruia statele membre noi vor avea prioritate pentru găzduirea unor agenții relocate sau nou înființate.

 

.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *