CORESPONDENTA SPECIALA STRASBOURG: Euroalegeri 2014, PE a lansat campania de informare. Va costa 0,0316 € de fiecare cetatean UE.

alegeri2014
Parlamentul European a lansat azi campania de informare pentru euro-alegerile din 2014. La intalnire au luat parte cei doi vicepresedinti ai Parlamentului, Anni Podimata si Othmar Karas, care au prezentat pe larg semnificatia acestor alegeri.
Vicepresedintele Podimata a declarat ca alegerile care urmeaza sunt foarte importante si vor influenta in mod evident activitate institutionala a intregii Uniuni. Anni Podimata a continuat, spunand ca euro-alegerile 2014 sunt si mai importante pentru ca, prin exercitarea votului, cetatenii europeni vor influenta si numirea noului presedinte al Comisiei Europene. Cei doi vicepresedinti au abordat si problema euro-scepticismului din partea cetatenilor, dar au spus si ca , conform eurobarometrului, 40% dintre cetateni s-ar apropia de instituțiile Uniunii daca s-ar implementa noi masuri si politici sociale, iar 55% dintre cetateni si-au exprimat dorinta de a exercita votul daca vor influenta si formarea noii Comisii Europene. Tot vicepresedintele Podimata a tinut sa sublinieze faptul ca Uniunea Europeana a facut mult mai mult decat sesizeaza cetateanul.
„Guvernele nationale isi iau tot meritul, chiar si pentru adoptarea unor masuri”, a concluzionat Podimata.

Karas: „ Parlamentele nationale sunt cei mai buni parteneri ai nostri”.

Vicepresedintele Othmar Karas a continuat lista noutatilor in contextul caruia se vor desfasura alegerile europene din 2014.
„Cea mai importanta noutate este cu siguranta faptul ca Tratatul de la Lisabona este in vigoare”, a spus Karas. Aceasta afirmatie a fost facuta pentru a spune ca Parlamentul va avea o pozitie de egalitate fata de Consiliu din punct de vedere legislativ. De asemenea, Karas a vrut sa precizeze faptul ca nu se va face o campanie de informare politica, ci una neutra si institutionala.
„Obiectivul este acela de a crea o infrastructura eficace si eficienta pentru cei care vor reprezenta cetatenii Uniunii in institutiile europene”.

Juana Lahousse Juarez, director general comunicare al Parlamentului European a vorbit despre bugetul alocat pentru aceasta campanie. Este vorba de circa 16 milioane de euro, care ar insemna circa 0,0316 euro de fiecare cetatean al Uniunii si 0,0388 de fiecare cetatean cu drept de vot. Campanie se va desfasura sub sloganul „ACTIONEAZA REACTIONEAZA DECIDE”, in 28 de tari si 24 de limbi.

Alexandru Padure – Strasbourg

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 + 17 =