Cum a castigat Lumea virtuala post-apocalipsa creata de scolarii din Galati cel mai mare premiu oferit de UE prin eTwinning

Lumea virtuala post-apocalipsa creata de scolarii romani a castigat cel mai mare premiu oferit de UE prin eTwinning . Cele mai bune proiecte şcolare transfrontaliere ale anului au fost premiate în cadrul ceremoniei de premiere eTwinning 2013, ce a avut loc la Lisabona, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene remis catre caleaeuropeana.ro.

rainbowvillageÎn acest an, premiul cel mare a revenit proiectului „Rainbow village”, care a reunit elevi cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani din Franța, Grecia, România, Marea Britanie, Turcia, Italia, Slovacia și Polonia. Ei au creat o lume virtuală post-apocalipsă, explorând teme precum supraviețuirea, protecția naturii și cetățenia.

Elevii de la Scoala Gimnaziala 29 din Galati sunt fericitii castigatori ai marelui premiu, alaturi de colegii lor din alte 7 state europene. Iata descrierea proiectului, asa cum se regaseste pe site-ul scolii:  “Ce aţi zice să ne vizitaţi în Rainbow Village? Aici elevi din Franţa, Grecia, Italia, Polonia, România, Turcia, Slovacia şi Marea Britanie învaţă să locuiască împreună şi să-şi împărtăşească din experienţele lor. Limbile folosite sunt engleza şi franceza. Prin intermediul platformei eTwinning, elevii fac cunostinţă unul cu celălalt, discută despre subiecte din viaţa de zi cu zi compară diverse obiceiuri cu cele din alte ţări europene. Aceste informaţii sunt folosite pentru a crea un sat virtual care va fi un amestec de culturi unde elevii îşi vor asuma identităţi noi, vor face o descriere a satului lor ideal, vor decide asupra unei embleme, a unui imn comun şi o constituţie care să facă traiul în Rainbow Village perfect. În acest loc se vor desfăşura diferite evenimente, iar participanţii vor interacţiona şi vor face cunoscute impresiile lor pe parcursul desfăşurării acestora. Toate produsele activităţilor locuitorilor Rainbow Village se găsesc pe blogul special creat pentru acest proiect eTwinning”.

Rețeaua eTwinning este o sală de clasă virtuală în care elevi și profesori de la 100.000 de școli din 33 de țări europene participă la proiecte interactive prin intermediul internetului.

Cele mai bune proiecte școlare transfrontaliere ale anului au fost premiate în cadrul ceremoniei de premiere eTwinning 2013 de la Lisabona. În acest an, premiul cel mare a revenit proiectului „Rainbow village”, care a reunit elevi cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani din Franța, Grecia, România, Regatul Unit, Turcia, Italia, Slovacia și Polonia. Ei au creat o lume virtuală post-apocalipsă, explorând teme precum supraviețuirea, protecția naturii și cetățenia. Rețeaua eTwinning este o sală de clasă virtuală în care elevi și profesori de la 100 000 de școli din 33 de țări europene participă la proiecte interactive prin intermediul internetului. În cadrul ceremoniei au fost anunțate în total nouă premii (a se vedea mai jos).

Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret, a declarat: „Felicit călduros toate școlile câștigătoare. Sunteți cei mai buni! Ne aflăm în Anul european al cetățenilor și de aceea este foarte potrivit ca un proiect care are în centrul lui ideea de cetățenie să câștige premiul cel mare. Suntem foarte mândri de succesul programului eTwinning. El dă tinerilor un sentiment de mândrie locală și europeană, permițându-le totodată să-și lărgească orizonturile și să învețe cum să devină cetățeni activi ai Europei.”
Proiectele câștigătoare, alese dintre 300 de propuneri, au fost împărțite în trei grupe de vârstă (4–11 ani, 12–15 ani și 16–19 ani). S-au acordat, de asemenea, șase premii pentru categorii speciale: premiile pentru limbile spaniolă, franceză, germană și engleză, Premiul Marie Skłodowska Curie pentru matematică și științe și Premiul Mevlana pentru înțelegere interculturală.Proiectul câștigător la categoria de vârstă 4–11 ani a fost „Friends Fur-ever”, un proiect la care au colaborat școli din România, Polonia și Portugalia și a cărui temă centrală a fost câinele ca fiind prietenul cel mai bun al omului. Câștigătorii de la categoria de vârstă 16‑19 ani și-au construit proiectul în jurul aventurilor unui purice călător, elevii având ocazia să fie scenariști, desenatori și traducători. În acest proiect au fost implicate școli din Franța, Spania, Italia, Turcia, Bulgaria, Portugalia și Republica Cehă.

Premiul pentru limba spaniolă s-a împărțit între școli din Italia, Spania, Portugalia și Danemarca, iar premiul pentru limba franceză între școli din Italia și Polonia. Școli din Franța, Polonia și Grecia au împărțit premiul pentru limba germană, iar premiul pentru limba englezăs-a acordat unor elevi din Grecia, Letonia, Franța, Austria și Portugalia.

Premiul Marie Skłodowska Curie a revenit proiectului „Fly Me to The Moon”, care a îmbinat observații sau măsurători științifice cu activități de cercetare a tradițiilor și credințelor locale. Școlile câștigătoare sunt din Slovenia, Franța, Grecia, Spania, Polonia și Turcia.

Câștigătorii Premiului Mevlana au lucrat la un proiect intitulat „Intercultural dialogue through fairy tales, drama and art”. Acesta a reunit studenți și profesori din 29 de țări, care au colaborat pentru a cunoaște diferitele culturi ale țărilor din care provin școlile partenere.

ContextCeremonia de decernare a premiilor a avut loc la Lisabona în cadrul unei conferințe la care au participat 500 de profesori din 33 de țări europene. Ei au făcut un schimb de idei și de noi metode de predare, cum sunt metodele în care se profită la maximum de tehnologiile informației și comunicațiilor.

Rețeaua eTwinning face parte din Programul Comenius al UE și beneficiază de fonduri anuale de aproximativ 10 milioane EUR. Finanțarea nu se acordă pentru proiecte individuale, ci se concretizează în instrumente și sprijin pentru cadrele didactice și elevi, precum portalul eTwinning, și în seminare pentru profesori.

În toate țările UE, dar și în Croația, Islanda, Norvegia, Turcia, Elveția și fosta Republică iugoslavă a Macedoniei există Birouri Naționale de Asistență care promovează rețeaua eTwinning și oferă formare și asistență online și prin telefon.

Un studiu recent arată că eTwinning este o modalitate simplă și accesibilă ca preț prin care școlile se pot implica într-o cooperare internațională. Conform aceluiași studiu, datorită implicării în eTwinning, cadrele didactice și-au îmbunătățit competențele și relațiile cu elevii și și-au lărgit rețelele profesionale. Elevii au devenit mai motivați și au lucrat mai bine în echipă.

Ca parte a noului program Erasmus pentru toți, care va începe în 2014, Comisia și-a propus ca eTwinning să devină o platformă pentru toate școlile care doresc să coopereze la nivel transfrontalier cu sprijinul UE.

Programul eTwinning contribuie la realizarea obiectivelor UE de a îmbunătăți competențele digitale și învățarea prin colaborare între colegi. În cursul acestui an, Comisia va publica o strategie pentru deschiderea învățământului vizând îmbunătățirea acestuia și dezvoltarea competențelor prin noi tehnologii și resurse educaționale cu acces liber.

La începutul acestei luni, Comisia a lansat proiectul „eTwinning Plus”, prin care rețeaua eTwinning se extinde pentru a cuprinde școli din Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Moldova și Ucraina. Comisia intenționează, de asemenea, să extindă progresiv programul la țările vecine din sud, începând cu Tunisia (IP/13/183).

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 + thirteen =