De ce nu merge turismul în România-STUDIU

Atragerea unui număr mai mare de investiţii străine directe în România, în vederea creşterii calităţii serviciilor oferite turiştilor, dar şi a numărului de străini care aleg să îşi petreacă vacanţele aici, alocarea unor sume de bani mai mari pentru îmbunătăţirea infrastructurii, creşterea numărului de persoane cu studii superioare în domeniu şi promovarea României prin campanii de branding de ţară şi prin marketing extern, sunt doar câteva dintre măsurile care trebuiesc luate pentru a spori veniturile obţinute prin intermediul activităţilor specifice acestei industrii, conform “Raportului pe Turism” realizat de către economiştii Băncii Comerciale Române (BCR), primul de acest fel făcut public până acum în ţară, potrivt gandul.info.

În România, investiţiile străine directe au, în momentul de faţă, o valoare de 10 euro pe cap de locuitor, în perioada 2006 – 2010 ţara noastră aflându-se pe locul al treilea în ceea ce priveşte sumele de bani obţinute prin intermediul activităţilor din domeniul turismului. Economiştii sunt de părere că astfel de intrări de fonduri într-o economie reprezintă un element foarte important pentru aceasta şi cred că orice investiţie în această zonă va putea oferi românilor câştiguri înzecite.

“În primul rând, turismul ar putea să determine intrările de fonduri într-o economie ceea ce este foarte important. Dacă nu sunt intrări de fonduri, vei găsi din ce în ce mai greu lichiditate în perioada următoare. În al doilea rând, valoarea serviciilor în turism este mult mai mare decât cea din agricultură, de exemplu, şi atunci orice dezvoltare a turismului ar reprezenta o dezvoltare economică într-un ritm mult mai rapid decât în prezent. Intrările brute ar trebui să dubleze în cinci ani dacă investim în continuare”, a declarat pentru gândul Lucian Anghel, economist-şef BCR.

În prezent, lipsa autostrăzilor şi calitatea precară a drumurilor naţionale din România sunt un obstacol major în calea dezvoltării turismului, în special pentru că cea mai mare parte a românilor care pleacă în vacanţă în ţară, dar şi cea mai mare parte a turiştilor care aleg să îşi petreacă timpul liber vizitând România, folosesc autovehicule pentru a se deplasa.

Având în vedere faptul că circa trei sferturi din turismul din România “se face pe şosea”, economiştii BCR subliniază importanţa investiţiilor autorităţilor în infrastructură.

“Dacă nu ai infrastructură rutieră nu prea ai turism. Dacă nu ai transport, nu ai şosele, nu prea contezi”, a explicat Anghel cu ocazia prezentării raportului pe turism.

“Capitala este ceea ce vindem noi cel mai bine pentru turiştii străini”, a mai declarat Anghel bazându-se pe faptul că două treimi din turiştii străini care ajung în ţară vin aici special pentru a vizita Capitala.

La polul opus, primul loc al topului celor mai căutate destinaţii de afaceri se află Polonia,având în vedere faptul că peste 22% dintre cei care îi trec graniţele fac acest lucru în interes de serviciu și nu pentru a-şi petrece timpul liber acolo, ea fiind urmată la câteva procente distanţă de state precum Austria şi Slovacia.

Informatiile au fost preluate de pe gandul.info. Mai multe detalii puteti afla aici.

Sursa foto: adevarul.it

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 − 6 =