De ce riscă România să piardă peste 1,7 miliarde de euro bani europeni pentru infrastructură

autostrada_a2jpgRomania a reușit să absoarbă mai puțin de o treime din cele circa 4,3 miliarde de euro europene nerambursabile – puse la bătaie pentru proiectele de infrastructura. Uniunea Europeană însă ne-a acordat o extensie de încă doi ani peste perioada exercitiului financiar 2007-2013, scrie Hotnews.

Singura condiție? Proiectele începute și finanțate pe bugetele 2007-2013 trebuie terminate până pe 31 decembrie 2015. În caz contrar, decontul întregilor lucrări pe bani europeni nu va mai fi posibil și vom rămâne să plătim întreaga factură din buzunarul propriu, nu doar cei 15% cât ar fi însemnat contribuția națională pe lângă fondurile europene nerambursabile.

În această situație de risc se află în principal mai multe lucrări de infrastructură feroviara și tronsoane de a
autostrăzi, toate aflate în întârziere sau cu termenele contractuale de finalizare tocmai în 2016. În total, vorbim de peste 2 miliarde de euro din care aproape 1,78 miliarde de euro reprezintă fondurile UE.

Aceşti 1,78 miliarde de euro reprezintă mai mult chiar și decât tot ce a reușit România să absoarbă din fondurile europene pe transport din 2007 și până în prezent.

 

 

.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *