Despre aplicatiile mobile si brandul de tara: Iamsterdam

Autor: Andreea Hanganu, DigitalDiplomacy

digital diplomacyAm vizitat de curand orasul Amsterdam si am descoperit cu mare placere aplicatia special creata pentru a veni in sprijinul turistilor: “I amsterdam”. Sloganul “I amsterdam” este parte din campania de promovare a orasului si mi s-a parut o modalitate foarte interesanta de a construi un brand turistic la nivel local (in caz ca Amsterdam ar mai avea nevoie de asa ceva :) ).

Aplicatia este disponibila atat pentru Android cat si pentru iPhone, este usor de descarcat si de parcurs. Este structurata vizual in doua campuri de informatii, are o sectiune speciala dedicata celor mai recente stiri legate de oras, si cuprinde si subsectiuni speciale despre muzee, viata de noapte, atractii turistice, parcuri, idei de petrecere a timpului in familie, mijloace de transport public, oferte speciale.

Am folosit aplicatia cu mare placere, mai ales ca era disponibila si offline, si mi-a fost de mare ajutor atunci cand am cautat idei rapide si concrete de a vedea cele mai importante parti ale orasului intr-un timp cat mai scurt.

Am fost curioasa daca Romania are astfel de aplicatii turistice speciale create pentru marile orase si am constatat cu tristete ca nu prea exista. Sibiul are doar o aplicatie ce contine harta orasului si a imprejurimilor (disponibila si offline), in Cluj exista “Cluj Bus”, o aplicatie speciala pentru transportul in comun dar utilizatorii nu pareau foarte multumiti de ea, iar in Bucuresti exista cateva aplicatii pentru transportul in comun (“Bucharest Metro”, “Bucharest Bus Stop”, “Bucharest City Guide”) si altele ce contin idei de petrecere a timpului liber oferite de localnici (“Bucharest local’s tips“). Trecand peste engleza precara a celei din urma, feedback-ul pe care l-am citit despre utilitatea acestor aplicatii nu era nici el foarte promitator, mi-am propus sa incerc sa le folosesc si eu.

Cat despre aplicatii turistice la nivel national, mi-a atras atentia “Romania traveler’s guide”, o aplicatie creata de Leif Petterson, autor de carti de calatorie despre Romania. Leif a locuit o perioada in tara noastra si, pasionat fiind de calatorii, a creat aceasta aplicatie, disponibila contra sumei de 9.71 RON.

Conform Institutului National de Statistica (INS) citat de Ziarul Financiar, in 2012 numarul de turisti care s-au cazat in hotelurile si pensiunile din Romania a crescut cu 9,3%, pana la 7,6 milioane de persoane. Dintre acestia, 1.6 milioane de straini. Avand in vedere popularitatea aplicatiilor mobile, acoperirea extinsa a internetului dar si cifrele vehiculate in piata legate de evolutia adoptiei de smartphone-uri in Romania (28% dintre romani au un smartphone, dublu fata de primul trimestru al anului 2012) cred ca ar fi binevenite niste aplicatii sprijinite de primariile locale, autoritatile de transport sau chiar de Ministerul Turismului, care sa scoata in evidenta cele mai frumoase orase si atractii turistice ale Romaniei.

Ce parere aveti? Mai stiti si alte aplicatii turistice interesante din Romania pe care nu le-am mentionat?

Autor: Andreea Hanganu, DigitalDiplomacy

 

***Răspunderea pentru informațiile conținute în articol aparține exclusiv autorului articolului respectiv.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 + 8 =