Dezvoltarea urbana, primarul Capitalei da diagnosticul: “Pana cand nu schimbam cadrul legal invechit, nu putem face absolut nimic”

oprescuPrimarul capitalei, Sorin Oprescu a intervenit la conferinta si dezbaterea organizata, joi 14 noiembrie, de asociatia Green Revolution si de Camera de Comert si Industrie a Romaniei.

Tema intalnirii a fost „Managementul mobilitatii”, concept de planificare si de dezvoltare urbana durabila, in vederea construirii unui oras verde.

Oprescu a facut o serie de declaratii referitoare la dezvoltarea orasului prin infrastructura moderna si transport sustenabil in mediul urban. In primul rand, domnia sa a tinut sa precizeze ca activitatea administratiei este, deseori, blocata de birocratie si de cadrul legal invechit. In acest sens, Oprescu a declarat ca, atata timp cat acesta nu va fi schimbat, nu vom putea avansa in dezvoltare. Tot el a amintit si de ordonanta 34, care, uneori, lungeste o procedura de licitatie pana la opt sau noua luni. Mai mult, primarul municipiului Bucuresti a atras atentia si asupra influentei vointei politice, spunand: „Este ca un totem la care ne inchinam cu totii si asta ne blocheaza in procesele de dezvoltare”.

Primarul capitalei a admis ca, de-a lungul timpului, se puteau realiza mult mai multe proiecte si in mod mult mai eficient, la nivel de municipalitate, dar la fel de multe au fost piedicile. Oprescu a vorbit despre necesitatea unei implicari comune si chiar despre capacitatea populatiei de a face presiuni oneste pentru schimbarea unor norme. Sorin Oprescu a vorbit si despre tendintele mobilitatii verzi in orasele europene, de la tramvaie la autobuze electrice sau metrouri si despre nevoia unei discipline pentru realizarea unor proiecte sustenabile.

Oprescu a amintit si de esecul realizarii pistelor ciclabile, afirmand ca a fost mai mult un proiect accelerat de excitatia generala, in vederea aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, decat de un proiect coerent cu educatia cetateanului si cu infrastructura existenta.

„Multi experti nu mai vor sa semneze proiectele sau expertizele”, a afirmat Oprescu.

Primarul capitalei a facut aceasta declaratie, vorbind despre teama unor experti de a semna proiecte sau expertize, fie din lipsa asumarii de responsabilitate sau a unor norme sau organe de control.

Sorin Oprescu a declarat ca avem nevoie de o politica coerenta si de o strategie pentru dezvoltarea Bucurestiului pana in 2035, sustinuta de o clara vointa politica, indiferent de orientarea acesteia si de parteneriate productive inter-institutionale sau de cele tip public-privat.
La intalnire au participat si reprezentanti ai Camerei Nationale, ai Ministerului Transporturilor si cei ai companiei Metrorex. Cei prezenti au subliniat importanta dezvoltarii infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri si marfa cu scopul de a facilita mobilitatea, de a reduce costurile de transport pentru companiile comerciale si pentru cetateni, in vederea cresterii economice a tarii. Transportul intermodal prevedere o interconectare intre transportul aerian, feroviar, rutier si maritim.

Conferinta s-a bucurat si de mesajul video de sustinere a comisarului european pentru mediu, doamna Connie Hedegaard, care a vizitat Romania cu cateva saptamani in urma.

Alexandru Padure

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nineteen − eight =