UPDATE Parlamentul European a votat Directiva care va permite crearea unui sistem european pentru navigația internă. Claudia Țapardel (PSD, S&D) explică beneficiile noii legislații pentru transportul pe Dunăre și pentru libera circulație a forței de muncă

UPDATE Parlamentul European reunit la Strasbourg a dat astăzi un vot pozitiv pe Raportul privind Recunoașterea calificărilor profesionale în sectorul navigației interne, urmare a finalizării negocierilor cu Consiliul European pe textul Directivei propuse de Comisia Europeană. În calitate de raportor din partea Socialiștilor și Democraților pe parcursul a celor 18 luni de negocieri, Claudia Țapardel anunță crearea primului sistem european de pregătire și evaluare a personalului din sectorul căilor navigabile interne, cu un impact semnificativ asupra forței de muncă din țările riverane Dunării.

„În contextul în care sectorul navigației a fost multă vreme ignorat la nivel european – ceea ce a dus treptat la scăderea interesului tinerelor generații pentru meseria de navigator, era esențial ca instituțiile de la Bruxelles să remedieze acest lucru printr-o abordare unitară. De aceea, obiectivul principal pe care l-am urmărit în cadrul acestui raport a fost crearea unui sistem comunitar de pregătire și evaluare a personalului din sectorul căilor navigabile interne, dublat de obligativitatea ca fiecare țară din UE să recunoască toate certificatele emise, indiferent de proveniență. Aceste lucruri vor duce la fluidizarea forței de muncă, mai ales în zonele unde ne confruntăm cu o lipsă acută de personal calificat.” a declarat Țapardel în urma votului de astăzi.


Eurodeputatul Claudia Țapardel (PSD,S&D) consideră că sectorul navigației interne are nevoie de o mai bună pregătire a forței de muncă și în calitate de raportor al Grupului S&D, a militat pentru o mai bină recunoaștere a calificărilor acestora în domeniu.

Obiectvul urmărit de Claudia Țapardel cu privire la Raportul privind Recunoașterea calificărilor profesionale în sectorul navigației interne a fost “crearea unui sistem unitar și clar de pregătire și evaluare a personalului din sectorul căilor navigabile interne”.

“În contextul în care această meserie se confruntă cu o serie de provocări, printre care lipsa acută de personal calificat, am subliniat faptul că instituțiile europene trebuie să creeze condițiile pentru a atrage cât mai mulți tineri în acest sector, iar votarea acestui dosar va pune în practică această solicitare. În același timp, am considerat esențial să apăr ideea de echilibru de forțe între cele trei comisii riverane, pentru Rin, Sava și respectiv Dunăre. Convingerea mea este că navigabilitatea pe fluviile europene are nevoie de o abordare echidistantă, care să sprijine dezvoltarea acestui sector de la un capăt la altul al Europei, și mă bucur că am reușit să apăr aceste prevederi în negocierile care s-au încheiat în această vară.”

Eurodeputatul a subliniat importanța acestui sector: “Având în vedere că navigația internă este așteptată să joace un rol semnificativ în fluidizarea transporturilor europene, Comisiei Europene îi este solicitat prin textul final ca, în decurs de câțiva ani, să inițieze digitalizarea acestui segment de transport. Acest lucru va avea efecte pozitive nu doar asupra eliminării poverii administrative, ci și asupra monitorizării respectării condițiilor de muncă la bordul unei ambarcațiuni.”

“În aceste condiții, am dorit să transmit că noua Directivă este un act legislativ esențial pentru revitalizarea sectorului de navigație internă din Europa și am recomandat colegilor din plen un vot pozitiv în această după-amiază”, a conchis europarlamentarul.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *