Europarlamentarul Siegfried Mureșan (PMP, PPE): România are de beneficiat de pe urma propunerii Comisiei Europene privind înființarea unui Fond Monetar European, chiar dacă nu face încă parte din zona euro

Siegfried Mureșan, eurodeputat PMP, PPE, consideră că propunerile executivului european pentru întărirea economiilor europene sunt unele foarte benefice, salutându-le.

Deși multe dintre acestea sunt concepute pentru statele face fac deja parte din zona euro, Siegfried Mureșan consideră că statele precum România, care încă nu fac parte, pot avea multe beneficii de pe urma lor, ajutându-le să îș ajusteze mai bine regulile fiscal-bugetare. 

“Toate aceste măsuri sunt benefice atât pentru întărirea economiilor statelor din zona euro, dar și ale celor care nu au adoptat încă moneda unică, cum este și cazul României. Țara noastră trebuie să participe la toți pașii de integrare economică pentru a fi pe deplin pregătiți pentru momentul aderării la zona euro. În același timp, România trebuie să respecte regulile fiscal-bugetare existente pentru a fi un partener serios în procesul de integrare economică. Pentru asta, trebuie să adopte urgent măsurile recomandate chiar zilele trecute de Consiliul UE pentru corectarea abaterii semnificative de la obiectivul bugetar pe termen mediu”, a precizat eurodeputatul într-o postare pe un site de socializare.

Comisia Europeană a propus miercuri statelor membre să înființeze, în 2019, un Fond Monetar European (FME), care ar putea să se substituie Fondului Monetar Internațional pentru a veni în ajutorul țărilor din zona euro care trec prin dificultăți financiare.

Principalele măsuri propuse de executiv european sunt:

• înființarea unui Fond Monetar European (FME) cu rolul de a sprijini statele membre din zona euro care se confruntă cu dificultăți financiare; FME va avea la bază cadrul juridic al Uniunii și structura deja existentă a Mecanismului European de Stabilitate (MES);

• o propunere de integrare a dispozițiilor de fond ale Pactului Fiscal în cadrul juridic al Uniunii, ținând cont de marja de flexibilitate adecvată prevăzută de Pactul de stabilitate și de creștere și definită de Comisie începând din ianuarie 2015 cu rolul de a promova asigurarea unor cadre fiscal-bugetare solide la nivel național;

• o comunicare privind noi instrumente bugetare pentru o zonă euro stabilă în cadrul Uniunii care analizează patru funcții posibile: a) sprijin acordat statelor membre pentru reforme structurale printr-un instrument de realizare a reformelor și prin asistență tehnică la cererea acestora; b) un mecanism de convergență specific pentru statele membre care se pregătesc să adere la zona euro; c) un mecanism de sprijin pentru uniunea bancară, prin intermediul FME/MES și d) o funcție de stabilizare menită să mențină nivelul investițiilor în eventualitatea înregistrării unor șocuri asimetrice majore; 

• creșterea bugetului alocat Programului de sprijin pentru reforme structurale la 300 de milioane de euro până în 2020 cu scopul de a putea oferi mai mult sprijin tehnic statelor pentru implementarea reformelor structurale;

• crearea unei funcții de ministru european al Economiei și Finanțelor care ar urma să ocupe postul de vicepreședinte al Comisiei și să prezideze Eurogrupul cu scopul de a îmbunătăți coerența, eficiența, transparența și răspunderea democratică a procesului de elaborare a politicilor economice pentru UE și zona euro.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *