Connect with us

ENERGIE

Eurostat: România, locul trei în UE la independența energetică

Published

on

Dependenţa energetică a Uniunii Europene era în 2014 de 53,4%, ceea ce înseamnă că blocul comunitar a trebuit să importe mai mult de jumătate din energia pe care a consumat-o.

Cu toate acestea în rândul statelor membre cele mai puţin dependente de importurile de energie au fost Estonia (8,9%), Danemarca (12,8%) şi România (17%), arată datele publicate (04.02.2016) de Oficiul european de statistică (Eurostat)

eurostat

România se află, astfel, în primele trei state din Uniunea Europeană cel mai puțin dependente de importurile de energie, potrivit datele publicate de Eurostat.

La polul opus, statele membre cu cea mai mare dependenţă energetică erau în 2014: Malta (97,7%), Luxemburg (96,6%), Cipru (93,4%), Irlanda (85,3%), Belgia (80,1%) şi Lituania (77,9%).

eurostat2

De asemenea, datele Eurostat arată că dependența energetică a UE era mai mare în 2014 decât în 1990, crescând de la 44,2% la 53,4%. În schimb, nouă state membre, printre care se număr și România, au înregistrat în 2014 cea mai mică dependență energetică de după 1990. În cazul României, dependența de importurile de energie s-a înjumătățit practic, ajungând de la 34,3% în 1990 până la 17% în 2014.

Singurul stat membru UE care în 2014 a înregistrat cea mai ridicată dependență de importurile de energie de după anul 1990 este Cehia.

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Continue Reading
2 Comments

2 Comments

  1. Pingback: România este pe locul trei în UE la independența energetică | Mihai Toader-Pasti

  2. Pingback: Dacian Cioloș: Dincolo de interconectarea energetică cu Occidentul, e important pentru România să asigurăm conectările cu Republica Moldova şi cu Ucraina | caleaeuropeana.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ENERGIE

PPC blue este noua marcă a PPC pentru segmentul mobilității electrice în România, simbolizând mobilitate, viteză, tehnologie, inovație și eficiență

Published

on

Compania de mobilitate electrică din cadrul grupului de companii PPC din România adoptă o nouă identitate de brand – PPC blue, noua marcă fiind simbolizată prin litera „e” care încorporează calitățile brandului PPC blue – mobilitate, viteză, tehnologie, inovație, eficiență, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

“Mobilitatea electrică este unul dintre elementele cele mai importante ale tranziției energetice, unul în care clienții influențează direct tranziția, pentru că alegerea lor personală reduce consumul de combustibili fosili și înlocuiește folosirea acestora cu energia electrică. Misiunea noastră la PPC blue este să fim alături de clienți în această alegere, să le punem la dispoziție o rețea extinsă de puncte de încărcare și serviciile aferente, pentru ca împreună să facem mobilitatea electrică mai accesibilă, reducând în același timp emisiile atmosferice în orașele noastre”, a declarat Andreea-Dana Popescu, director al PPC Blue România.

Ca parte a procesului de rebranding se lansează și website-ul www.ppcblue.ro, iar aplicația mobilă dedicată va fi disponibilă în perioada imediat următoare. Cei care accesează vechiul website https://www.enelxway.com/ro/ro/ vor fi redirecționați către noua platformă de mobilitate electrică, PPC blue.

Sub brandul PPC blue operează acum circa 500 de puncte de încărcare, cu o putere totală instalată de peste 10.000 kW, în 63 de localități din toate zonele țării.  În perioada următoare, fiecare punct de încărcare din portofoliul companiei va fi marcat cu noul logo PPC blue și va fi prezentă noua identitate vizuală.

PPC blue oferă soluții integrate de mobilitate electrică clienților rezidențiali, companiilor și instituțiilor publice din întreaga țară. Sub acest brand se instalează infrastructură de încărcare în centre comerciale, supermarketuri, restaurante și hoteluri care doresc să atragă utilizatorii de mașini electrice, precum și în spațiile publice puse la dispoziție de municipalități interesate de îmbunătățirea calității aerului prin încurajarea mobilității electrice.

Condițiile de utilizare a serviciilor, precum și tarifele nu sunt modificate ca urmare a schimbării identității vizuale, însă denumirile abonamentelor vor fi modificate astfel: PPC blueLite, PPC bluePlus, PPC blueMax.

PPC Blue România este parte a Grupului PPC, cu o tradiție de peste 70 de ani în Grecia, lider în domeniul energiei în Europa de Sud-Est, care și-a făcut un angajament din dezvoltarea durabilă și protecția mediului prin promovarea surselor de energie curată. Mobilitatea electrică joacă un rol central în această viziune pentru viitor. DEI Blue, compania dedicată mobilității electrice lansată de PPC în 2021 în Grecia, și-a făcut deja un nume prin serviciile de e-mobilitate furnizate persoanelor fizice, companiilor și administrației publice din întreaga Grecie. Obiectivul de a deveni cel mai important jucător pe noua piață a mobilității electrice din regiune, prin realizarea unor investiții semnificative pentru dezvoltarea, gestionarea și operarea celei mai extinse rețele de încărcare a mașinilor electrice și prin furnizarea de servicii inovatoare, descrie planul ambițios al PPC. În România, PPC blue operează circa 500 de puncte de încărcare în 63 de localități, cu o putere totală instalată de peste 10.000 kW.

Continue Reading

ENERGIE

Companiile PPC din România au demarat prima campanie de imagine, marcând trecerea la noua identitate de brand

Published

on

© PPC

Grupul de companii PPC din România a demarat prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand, noua marcă reflectând responsabilitatea în fața comunității, angajamentul de a crea valoare pentru toți, de a fi o organizație axată pe sustenabilitate și economia circulară, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro

Energia electrică ne însoțește constant în rutina noastră zilnică, definește lumea în care trăim din ce în ce mai mult, dar modul în care o folosim este diferit pentru fiecare dintre noi. Însă, fie că utilizăm energia electrică pentru a încărca un telefon sau mașina electrică, pentru a ilumina orașele în care locuim, pentru confortul nostru sau pentru mini-sera din sufragerie, fie că instalăm panouri solare, fiecare dintre noi are propriile scopuri și dorințe. Iar scopul companiilor PPC în România este să onoreze încrederea clienților, cei care ne încredințează confortul lor zilnic, pentru că energia electrică este necesară pentru nevoile și preferințele fiecărui client”, a declarat Alessio Menegazzo, CEO & Country Manager al companiilor PPC în România.

© PPC

Tot astăzi a fost lansat și www.ppcenergy.ro, noul site al companiilor PPC din România, precum și noua aplicația myPPC, două platforme digitale moderne în care clienții vor putea găsi, pe lângă date despre companiile PPC, funcționalități cum ar fi gestionarea contului, plata facturilor, dar și soluții energetice, alături de servicii cu valoare adăugată.

Noua identitate a mărcii PPC se bazează pe o viziune clară a modului în care ar trebui să arate și să se prezinte un furnizor de energie: dinamic, optimist și orientat către viitor, un promotor al inovației, al noilor tehnologii și progresului. În același timp, furnizorul este un partener de încredere, apropiat, accesibil, care oferă servicii ușor de înțeles, cu respect față de mediu și comunitate.

Inspirată de circularitate, identitatea PPC reflectă ciclul vieții și al naturii, promovând economia circulară și reciclarea. Logoul este format pornind de la trei cercuri egale care stau la baza literelor  p, p, c, subliniind soliditatea și originalitatea mărcii.

Campania de rebranding aduce în prim-plan libertatea clienților de a-și crea propriile reguli și rutine și de a-și exprima personalitatea. Spoturile TV, realizate de agenția DDB România, îi introduc pe privitori în viețile mai multor oameni, fiecare având un mod unic de a utiliza energia. Deși fiecare poveste este specială în felul său, universalitatea constă în diversitatea modurilor de a folosi serviciile și produsele PPC.

Sloganul “Energie pentru orice” transmite ideea că la PPC fiecare client găsește soluțiile potrivite pentru modul său de viață, pentru pasiunile, nevoile și dorințele sale, fără prejudecăți sau întrebări care să îi pună în discuție alegerile. Energia reprezintă mai mult decât un simplu bun de consum; este o alegere personală. PPC își dorește să fie un partener pe termen lung, pregătit să ofere soluții de energie sustenabilă pentru orice nevoie, dorință sau plan – atât pentru prezent, cât și pentru viitor.

Începând din luna aprilie 2024, logoul PPC va înlocui treptat logoul Enel atât pe facturile clienților, cât și în toate punctele de contact, inclusiv în magazine, pe stațiile de plată de tip self-pay și în comunicările sau canalele online. 

În data de 25 octombrie 2023, Grupul PPC a anunțat finalizarea tranzacției prin care a achiziționat participațiile deținute de către Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piața externă. Finalizarea tranzacției a reprezentat un eveniment de referință pentru strategia de creștere a PPC, prin achiziționarea unui portofoliu semnificativ de proiecte regenerabile (deopotrivă finalizate și în curs de dezvoltare), dar și a operațiunilor de distribuție și furnizare a energiei electrice din România.

Continue Reading

ENERGIE

Grupul PPC, care a achiziționat Enel România, a raportat un profit net de 485 de milioane de euro în 2023: Putem deveni jucător de top în Europa de Sud-Est pentru utilităţi curate şi infrastructură critică

Published

on

© PPC

Grupul PPC a continuat în 2023 tendinţa pozitivă din anii precedenţi, atingând repere cheie, în conformitate cu strategia sa de a valorifica oportunităţile care decurg din tranziţia energetică, conform unui comunicat de presă al companiei remis CaleaEuropeană.ro.

Investiţiile totale au ajuns la 2,6 miliarde de euro, inclusiv achiziţia operaţiunilor Enel din România, cu o creştere semnificativă înregistrată în nivelul investiţiilor CAPEX în energie regenerabilă şi în distribuţie. Capacitatea instalată a PPC în surse regenerabile a ajuns la 4,6 GW la sfârşitul anului 2023, având în prezent proiecte de 2,8 GW în total în stadiul “În construcţie” sau “Gata de construcţie”, o capacitate care corespunde cu aproximativ 70% din nivelul rezidual necesară pentru atingerea obiectivului stabilit pentru 2026.

În afară de creşterea organică, PPC a urmărit oportunităţi suplimentare în domeniul energiilor regenerabile, intrând într-un acord strategic cu Intrakat Group pentru dezvoltarea în comun a unui portofoliu de surse regenerabile de 2,7 GW, având în prezent un portofoliu brut de proiecte de aproximativ 18GW.

Ca urmare a transformării majore care a început în 2019, PPC reîncepe distribuţia de dividende după 10 ani. Consiliul de Administraţie va propune Adunării Generale Anuale a acţionarilor un dividend de 0,25 euro/acţiune.

În conformitate cu angajamentul său de a deveni un jucător principal în domeniul energiei curate şi al infrastructurii şi serviciilor critice din SEE, PPC şi-a crescut capacitatea de energie regenerabilă la 4,6 GW în 2023, în urcare cu 32%, investind în acelaşi timp 0,8 miliarde de euro în proiecte de energie regenerabilă şi distribuţie, o majorare de 61% faţă de 2022. În acelaşi timp, PPC şi-a redus şi mai mult emisiile de CO2 de tip Scope 1 cu 34%, de la 14,8 milioane de tone în 2022 la 9,7 milioane de tone în 2023, făcând un alt pas decisiv către un portofoliu de generare mai verde. Aceste eforturi s-au reflectat şi în ratingul CDP, care a crescut la B- în 2023, marcând o îmbunătăţire cu patru trepte.

Performanţa financiară

Creşterea profitabilităţii operaţionale în 2023, cu EBITDA recurent de 1,3 miliarde de euro, în creştere cu 35%, determinată de contribuţia mai mare a activităţii de distribuţie şi de achiziţia operaţiunilor Enel în România din 25.10.2023. Pe o bază pro forma, luând în considerare contribuţia operaţiunilor din România pentru întregul an 2023, EBITDA recurentă a ajuns la 1,5 miliarde de euro.

Rezultatele din 2023 au fost afectate de elemente excepţionale de 32 de milioane de euro în total, legate în principal de provizioane pentru plăţi compensatorii, în timp ce rezultatele din 2022 au fost de 302 milioane de euro în total, în principal legate de contribuţia extraordinară impusă producătorilor de energie electrică pentru perioada 1.10.2021-30.6.2022 şi de provizioanele pentru plăţi compensatorii.

Profitul înainte de impozitare s-a ridicat la 622 de milioane de euro, comparativ cu pierderile de 26 de milioane de euro din 2022, în principal ca urmare a îmbunătăţirii profitabilităţii operaţionale. Rezultatele înainte de impozitare au fost, de asemenea, influenţate pozitiv de câştigul de 234 milioane de euro înregistrat în urma achiziţiei operaţiunilor Enel din România, evidenţiind evaluarea atractivă obţinută de PPC în tranzacţie. În plus, profitul înainte de impozitare din 2023 include câştigul de capital de 124 milioane de euro din vânzarea fostelor activităţi legate de cărbune către statul grec, care a fost înregistrat în rezultatele financiare din T2 2023. În 2022, rezultatele înainte de impozitare au fost influenţate pozitiv de 198 de milioane de euro, în principal legate de o reversare de 177 de milioane de euro a deprecierii investiţiei în noua unitate de lignit Ptolemaida V.

Profitul net s-a ridicat la 485 de milioane de euro de la pierderi de 9 milioane de euro în 2022.

Poziţie financiară disciplinată, în ciuda investiţiilor mari din 2023. PPC a menţinut un grad de îndatorare (datorie netă/ EBITDA pro-forma) de 2x, cu mult sub plafonul autoimpus de 3,5x, datoria netă fiind de 3,2 miliarde de euro la 31.12.2023.

Comentând rezultatele financiare, Georgios Stassis, preşedinte şi director executiv al Public Power Corporation S.A. a declarat:

“2023 a fost un alt an crucial pentru PPC, cu rezultate puternice, progrese în planul nostru privind energia regenerabilă, reducerea amprentei noastre de carbon şi încheierea unei achiziţii majore care ne oferă oportunitatea de a deveni un jucător de top în Europa de Sud-Est pentru utilităţi curate şi infrastructură critică. Restabilim distribuirea dividendelor după 10 ani, ca urmare a transformării majore a PPC care a început în 2019. Acum am asigurat aproape 70% din capacitatea reziduală necesară pentru a ne atinge obiectivul pentru 2026 privind capacitatea de energie regenerabilă, reducând substanţial riscul de execuţie al planului nostru. Continuăm să profităm de poziţia noastră integrată, care a oferit rezilienţă în rezultatele noastre, având în acelaşi timp angajamentul natural pentru investiţiile noastre în domeniul energiilor regenerabile. Strategia pe care am urmat-o a început să dea roade şi suntem încrezători că îndeplinirea planului nostru va creşte în cele din urmă şi mai mult valoarea pentru acţionarii noştri, clienţii noştri şi societate.”

Perspective pentru 2024

Pentru 2024, PPC reiterează ţintele comunicate la Capital Markets Day din ianuarie 2024, în ciuda preţurilor mai mici de pe piaţa angro, având în vedere rezilienţa business-ului său integrat, aşa cum s-a întâmplat în condiţii extraordinare (covid, criză energetică). Mai exact, PPC se aşteaptă la un EBITDA recurent de 1,7 miliarde de euro.

Activitatea de vânzare cu amănuntul

Cererea de energie electrică în Grecia a crescut cu 1,5% în T4, comparativ cu T4 2022, ceea ce a dus la o limitare a reducerii cererii la 1,7% pentru întregul an 2023. În România, cererea de energie electrică a scăzut cu 5% în 2023.

Cota medie de piaţă cu amănuntul a PPC în Grecia a înregistrat o reducere la 56,5% în 2023 de la 62,4% în 2022. În Sistemul Interconectat, cota de piaţă respectivă a scăzut la 56,1% în decembrie 2023 (de la 63,3% în decembrie 2022), în timp ce cota medie de piaţă pe tip de tensiune a fost de 48,0% (de la 88,3%) la Înaltă tensiune, 40,7% (de la 44,2%) la Medie tensiune şi 63,2% (de la 63,7%) la Joasă tensiune. În România, cota medie de piaţă a PPC în vânzările de energie electrică a fost de 18%.

Activitatea de producţie

În ceea ce priveşte producţia, cota medie de piaţă a PPC în Grecia a scăzut la 39,1% în 2023 de la 43,4% în 2022, în principal din cauza producţiei mai mici din unităţile pe bază de gaze naturale, dar şi din lignit din cauza ieşirii treptate a PPC din activităţile legate de cărbune. În România, cota medie de piaţă a PPC în generarea din SRE (eolian/solar) a ajuns la 14,1%, aproape de nivelul din 2022 (13,5%).

Tranziţia către surse de energie mai curate a continuat cu reducerea capacităţii instalate a unităţilor de lignit cu 0,9GW, care a fost compensată cu mult de creşterea capacităţii instalate SRE cu 1,1GW. Totodată, reducerea emisiilor de CO2 (Scope 1) cu 34% a condus la îmbunătăţirea intensităţii emisiilor de CO2 la 0,5 tone per MWh generat de la 0,66 tone per MWh generat în 2022.

Activitatea de distribuţie

Activitatea de distribuţie continuă să crească în conformitate cu strategia noastră de modernizare a reţelelor noastre. Îmbunătăţirea a fost înregistrată în 2023 la aproape toţi indicatorii de performanţă din ambele ţări principale în care PPC este activ, determinată de creşterea capexului şi accelerarea adoptării digitale. Mai exact, SAIDI a scăzut la 137 de minute (de la 138 de minute) în Grecia şi la 89 de minute (de la 91 de minute) în România. SAIFI a rămas stabilă în Grecia la 1,8 ori, iar în România a scăzut la 2,5 ori în (de la 2,6 ori).

Rata de penetrare a contoarelor inteligente a fost destul de mare în România, crescând la 47 % (de la 41 %) şi se preconizează că va creşte în Grecia de la nivelul actual de 10 %, odată ce va începe introducerea pe scară mai largă a contoarelor inteligente.

Integrarea energiilor regenerabile din Grecia a arătat semne de stabilizare în 2023, după o creştere majoră în anii precedenţi, cu un nivel aproximativ 1 GW în unităţi conectate la reţea, comparativ cu 1,1 GW în 2022. În România, s-a înregistrat o creştere semnificativă, cu 0,4GW în 2023 faţă de 0,1GW în 2022.

RAB a crescut la 4,3 miliarde de euro de la 3,9 miliarde de euro în 2022, determinată de creşterea CAPEX în Grecia şi de capitalizarea pierderilor din reţea din anii precedenţi în România.

Telco

În implementarea Fiber-to-the-home, planul merge mai departe, ajungând în Attica, Grecia, la 140.000 de gospodării până la sfârşitul anului 2023 şi la 185.000 până la sfârşitul lunii martie 2024. Obiectivul este de a ajunge la 500.000 de gospodării şi întreprinderi până la sfârşitul anului 2024 şi la 1,7 milioane în 2025. Lansarea comercială angro este aşteptată în 2024 cu furnizarea unui serviciu bitstream angro cu viteze de până la 10 Gbps sau lansarea serviciului de fibră întunecată (dark fiber), cu ajutorul căruia fiecare furnizor poate alege serviciile pe care le va oferi clienţilor finali.

E-mobilitate

În domeniul mobilităţii electrice, la sfârşitul anului 2023, PPC, prin filiala sa PPC blue, se bucura de o cotă de piaţă de lider de 35% în punctele publice de încărcare din Grecia, având 2.015 puncte, aproape dublu faţă de sfârşitul anului 2022. PPC blue a introdus în 2023 un indice de sustenabilitate al emisiilor de CO2 evitate pentru utilizatorii care aleg să încarce la punctele de încărcare publice ale PPC blue, care sunt deservite 100% de surse regenerabile.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
SCHENGEN9 hours ago

Raportul privind viitorul pieței unice prezentat liderilor UE cere stabilirea în 2024 a unui termen clar pentru intrarea României în Schengen pe cale terestră

CONSILIUL EUROPEAN9 hours ago

Raport revoluționar privind viitorul pieței unice: Enrico Letta le propune liderilor UE să integreze telecomunicațiile, energia și finanțele și propune cea de-a 5-a libertate a pieței unice, consacrată inovării

ROMÂNIA10 hours ago

Am discutat în Qatar despre investiții majore în infrastructură, energie, agricultură, anunță Marcel Ciolacu. Va fi creat un grup comun de lucru care să identifice proiecte concrete și de interes pentru ambele părți

COMISIA EUROPEANA10 hours ago

Ursula von der Leyen face apel la “trezirea Europei în materie de securitate și apărare” în fața regimurilor autoritare: Ameninţarea războiului nu este iminentă, dar nu este imposibilă

ROMÂNIA DIGITALĂ11 hours ago

ICI București a lansat NFT Museum în cadrul Digital Innovation Summit Bucharest

INTERNAȚIONAL11 hours ago

Ministrul german de externe, vizită în Israel după atacul Iranului. Annalena Baerbock face apel la ”prudență și responsabilitate” pentru a preveni un scenariu imprevizibil

ROMÂNIA11 hours ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA12 hours ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

NATO13 hours ago

Instrument-prototip de evaluare a percepțiilor sociale privind reziliența societală dezvoltat de echipa de cercetători a Universității București, primit cu mare interes de Grupul de Protecție Civilă al NATO

ROMÂNIA14 hours ago

Colaborare Cluj – Eindhoven în domeniu inovării și IT. Primarul Emil Boc: Fiecare oraș dorește să își consolideze avantaje competitive. În cazul nostru, un avantaj de necontestat este reprezentat de universități

ROMÂNIA11 hours ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA12 hours ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

ROMÂNIA14 hours ago

Ministrul Adrian Câciu își dorește ca Europa anului 2030 să ”fie un furnizor mondial de tehnologie, un producător de semiconductori şi un producător de software”, fiind convins că România va fi cu totul alta

REPUBLICA MOLDOVA1 day ago

Gala AOR. Președintele Rețelei Orașelor și Municipiilor din R. Moldova din cadrul CALM: Ne dorim parteneriate în care Republica Moldova să se simtă parte a românității de facto și de jure

ROMÂNIA DIGITALĂ1 day ago

Digital Innovation Summit Bucharest explorează în perioada 16-18 aprilie punctul de intersecție dintre inovarea digitală, securitatea cibernetică și eforturile diplomatice într-o lume interconectată

ROMÂNIA DIGITALĂ1 day ago

Digital Innovation Summit/Nicolae Ciucă: Văd următorii 10 ani ca pe un deceniu al siguranței, în care investiția în inovație și tehnologie trebuie să fie parte a noului proiect de țară

ROMÂNIA3 days ago

Premierul Marcel Ciolacu, întâlnire cu președintele Congresului Mondial al Ucrainenilor: Lucrăm împreună pentru a asigura drepturi egale pentru minoritățile naționale din România și Ucraina

NATO6 days ago

Klaus Iohannis explică de ce România nu a investit 2,5% din PIB pentru apărare în 2023: Inflația, lipsa lichidităților la momentul achiziției și a echipamentelor militare

PARLAMENTUL EUROPEAN1 week ago

Regele Philippe al Belgiei, în plenul PE: „Europa și întreaga lume au mare nevoie de speranță”

NATO1 week ago

“România – NATO, 20 ani”. Premierul Marcel Ciolacu: Ancorată ireversibil în comunitatea euro-atlantică, România este o ancoră strategică a NATO pe flancul estic

Trending