Expoziția de text și fotografie ”Swedish Fashion and Design Stories”, 18-27 mai

În perioada 18-27 mai, Ambasada Suediei la București prezintă expoziția „Swedish Fashion and Design Stories”. În cadrul ei sunt prezentați designeri deschizători de drumuri și reprezentanți ai generației de designeri tineri care duc mai departe povestea artei, a măiestriei și a conștiinței sociale. Expoziția oferă o perspectivă societală asupra modei și design-ului, precum și a rolului pe care îl are designerul.

Invitați speciali din Suedia și Polonia vor susține prezentări și vor purta discuții despre cum putem integra valori precum egalitatea, justiția și umanitatea în modă, și despre modul în care industria reușește să dezvolte noi tehnologii și să-și schimbe abordarea pentru a satisface nevoile consumatorilor, în același timp tinând cont de aspectele de mediu.

Expoziția poate fi vizitată zilnic în perioada 18-27 mai la sediul expozițional Romanian Design Week din Calea Victoriei nr. 46.

„Este tentant să cumperi haine noi în mod regulat, mai ales atunci când magazinele îți oferă constant alternative. Comparativ cu anul 2000, consumatorul mediu achiziționează astăzi cu 60% mai multe articole vestimentare. Industria modei este a doua cea mai poluantă industrie din lume după cea petrolieră. Poluarea apei, folosirea de chimicale toxice și deșeurile textile sunt unele dintre impacturile negative ale modei. Pentru producerea unei singure perechi de jeanși sunt necesari 21.000 litri de apă, 1.5 kilograme de pesticide și se produc până la 30 kilograme de gaze cu efect de seră. Totodată, industria textilă emite mai multe gaze cu efect de seră decât industria transportului internațional naval și aviația, la un loc! Dacă consumul continuă în acest ritm, în 2050 vom avea nevoie de trei ori mai multe resurse naturale decât am utilizat în anul 2000.

Totodată, aspectele din spatele scenei pe care o reprezintă moda globală și industria textilă nu sunt mereu cele mai încântătoare. Auzim deseori povești despre exploatare, condiții de muncă lipsite de etică, consum ineficient de resurse și emisii de dioxid de carbon.

În Suedia se fac eforturi și se pune accent pe nevoia de noi tehnologii, inovație și cooperare între sectorul de afaceri, mediul academic și sectorul public. Pentru a realiza o economie sustenabilă a modei, industria trebuie să re-examineze toate elementele lanțului de valori și să schimbe sistemul din temelii. Una dintre problemele majore este aceea că industria modei este dominată de un model de afaceri liniar care implică o risipă enormă de resurse și care este nesustenabil din punct de vedere economic, uman și al mediului înconjurător. Pe măsură ce industria face tranziția la o economie circulară, fiecare verigă din lanțul de valori va ajunge să fie conectată, astfel că valoarea adăugată a produsului va putea fi păstrată pentru un timp cât mai îndelungat în vreme ce cantitate de deșeuri va fi redusă”.

”Industria modei trebuie să găsească urgent modalități pentru a avea un impact redus asupra climatului și mediului înconjurător! Cred că industria suedeză a modei ocupă un loc principal în căutarea în mod activ de modele de afaceri sustenabile și circulare care să asigure beneficii de mediu. Este încurajant să văd că mediul de afaceri, cel academic și sectorul public cooperează în vederea obținerii unei mode durabile. În calitate de consumatori, trebuie să fim conștienți că alegerile noastre personale au impact asupra mediului înconjurator și trebuie să ne asigurăm că alegem moda sustenabilă!”, a spus Ambasadoarea Suediei la București, Anneli Lindahl Kenny.

“Aștept cu nerăbdare să aflu mai multe despre industria modei din România și să împărtășesc rezultatele pe care le-am obținut în Suedia în domeniul materialelor textile durabile. Institutul Smart Textiles este unul dintre actorii internaționali principali în ceea ce privește noua generație de materiale textile smart durabile. Industria textilă este pe cale să facă un pas uriaș de la a fi un simplu furnizor de materiale la a deveni o forță pozitivă în dezvoltarea societății și a inovațiilor la nivel global” a transmis Lena-Marie Jensen, Coordonator Smart Textiles Business Innovation.

Designerul suedez Anna Blomquist ne-a spus: ”Sunt dornică să descopăr Bucureștiul și să particip la Romanian Design Week unde voi prezenta brand-ul K-OURAGE și voi vorbi despre curaj și modă și despre nevoia de a lua atitudine.

“Moda sustenabilă este cu siguranță direcția în care trebuie să mergem. Pentru a ajunge acolo, cu toții trebuie să contribuim: clienți, companii de îmbrăcăminte, producători, inovatori. Cu toții putem face diferența. Încă din anii 90, H&M a făcut parte din această trecere la moda durabilă. În fiecare an stabilim noi ținte ambițioase pe care le urmărim, fapt ce poate fi văzut în rapoartele noastre privind sustenabilitatea (Sustainability Report), disponibile pe hm.com. Mă bucură foarte mult oportunitatea de a face parte din această mișcare și de a discuta despre ea, deoarece cred cu tărie că are importanță pentru noi și pentru planeta pe care locuim.” a spus Agnieszka Knera, Sustainability Manager H&M Sales Market East.

Facebook events:

https://www.facebook.com/events/195585181067630

https://www.facebook.com/events/591759544534203

https://www.facebook.com/events/193780061246137

Evenimentele cu invitați speciali vor avea loc în zilele de 20, 24 și 25 mai, conform programului de mai jos :

Prezentare: CURAJ (K-OURAGE) ȘI MODĂ

Invitat special: Anna Blomquist, co-fondator K-OURAGE

20 mai / 11:00 / Calea Victoriei nr. 46

K-OURAGE este un nou brand din Stockholm care pune accent pe modul în care putem face modă luând în același timp atitudine în privința egalității la toate nivelurile: gen, etnie, clasă socială, religie, etc., precum și punând în discuție perspectiva societății asupra frumuseții și aspectului. K-OURAGE este de părere că lumea modei trebuie să ia atitudine, să conteste și să-și apere valorile, și că totul are la bază curajul.

Dezbatere: Modă responsabilă / Modă sustenabilă – este verdele culoarea viitorului?

Invitați speciali: Lena-Marie Jensen (Smart Textiles), Agnieszka Knera (H&M), Silvia Cristescu (Glamour). Moderatoare: Ana Morodan

24 mai / 18:30 / Calea Victoriei nr. 46

Vrei să afli cum se transformă industria modei în industrie verde? Care sunt cele mai mari provocări în furnizarea de haine sustenabile și cum reușește industria să dezvolte tehnologii și să-și schimbe abordarea pentru a satisface așteptările consumatorilor? Întâlnește-i pe experții noștri și alătură-te discuției!

Prezentare: Smart Textiles– forța din spatele inovației sustenabile a materialelor textile

Invitat special: Lena-Marie Jensen, Director Smart Textiles Business Innovation

25 mai / 11:00 / Calea Victoriei nr. 46

Industria textilelor și a modei se confruntă cu o schimbare a paradigmei. Sunt câteva provocări care influențează dezvoltarea în viitor a industriei textilelor și a modei. Lena-Marie Jensen prezintă modul în care Institutul Smart Textiles lucrează cu inovația sustenabilă în domeniul materialelor textile.

 

.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *