Fostul purtator de cuvant al Departamentului de Stat SUA, P.J. Crowley:”Orice motiv este bun pentru o strategie de diplomatie publica”

usa

Profesor asociat al Universitatii G.Washington, Philip J. Crowley a abordat diplomatia publica din punctul de vedere al tehnologiei informationale unde si cei non statali incep sa fie auziti.

“Timpul si spatiul sunt comprimate de tehnologie”, a zis Crowley.

Fostul purtator de cuvant al Departamentului de Stat a vorbit la Forumul European al Diplomatiei Publice despre accesul la informatii, care este mult mai amplu fata de perioada razboiului rece, dar a atras atentia si asupra corectitudinii acestor informatii.

“Credibilitatea este un element crucial”, a afirmat P.J. Crowley.

Vorbind depre credibilitate, Crowley l-a mentionat pe presedintele Obama, cel care a sustinut discursul de la Cairo, unde anunta inceperea unor noi relatii intre SUA si lumea araba, spunand ca este greu sa sustii o poveste strategica si ca aceste actiuni ar trebui sustinute si de contextul in care te afli. “Cuvintele si actiunea trebuie sa mearga impreuna”, a completat P.J. Crowley.

“Orice motiv este bun pentru o strategie de diplomatie publica”.

Profesorul asociat de la G.Washington a vorbit si despre strategia unei tari de a se face cunoscuta, spunand ca brandul unui stat trebuie sa pornesca de la poveste nationala care trebuie povestita

In acest sens, a vorbit si despre dezbaterea generata de anumite actiuni deliberate sau accidentale, ambele importante pentru a atrage atentia.  

In cazul Romaniei, Crowley a spus ca il putem folosi chiar si pe Dracula pentru promovare, asa cum si Statele Unite il au pe Mickey Mouse, dar ar fi mai util sa ne promovam si prin cetatenii romani din afara tarii. Aceasta strategiei de diplomatie publica s-a demonstrat eficienta si pentru alte state cu o diaspora numeroasa.

 

Alexandru Padure

 

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eight − six =