Google se alătură Facebook în lupta împotriva știrilor false și introduce instrumentul ”fact-checking” în motorul său de căutare

Foto: blog.google

Google oferă utilizatorilor motorului său de căutare posibilitatea de a vedea, în cadrul afișării rezultatelor solicitate, dacă informațiile prezentate au fost verificate și care este gradul lor de fiabilitate, aceasta fiind cea mai recentă inițiativă a companiei în lupta contra știrilor false, informează vineri AFP, potrivit Agerpres.

Opțiunea ”fact-checking”, introdusă prima oară de Google News în Marea Britanie și SUA, în luna octombrie va deveni astfel disponibilă la nivel global.

Concret, o căutare vizând informaţii despre un subiect intens discutat, Google va servi în deschiderea listei cu rezultate un panou Fact Checker, conţinând informaţii extrase din site-uri recunoscute pentru publicarea de informaţii verificate şi demascarea ştirilor false.

”Prin afișarea în rezultatele căutărilor a acestor verificări credem că le va fi mai ușor oamenilor să examineze și să evalueze (informațiile — n.r.) pentru a-și forma apoi propria opinie”, au scris vineri pe acest blog Justin Kosslyn, manager de produs la Jigsaw, o filială a Google, și Cong Yu, cercetător în cadrul Google Research.

Citiți și:

Germania a găsit soluția pentru a pune capăt știrilor false: Amenzi record de 50 milioane de euro pentru rețelele sociale care nu șterg conținutul fals de pe platformele lor

Opțiunea ”știri false”, introdusă de Facebook și în România. Cum funcționează și cum vor fi afectate paginile care promovează conținut fals

 

.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *