Grecia: Directorul noii televiziuni publice a demisionat la 24 de ore după lansarea postului

greece-flagPreşedintele şi directorul noii televiziuni publice elene NERIT a fost nevoit să demisioneze la 24 de ore după lansarea postului, duminică seară, din cauza divergenţelor de opinii cu membrii din consiliului de supraveghere a acestei instituţii, care a “renăscut” după ce a fost desfiinţată în 2013.

Potrivit AFP, citat de Adevarul.ro, preşedintele consiliului de supraveghere a postului NERIT, Theodore Fortsakis, a justificat această decizie, într-o declaraţie făcută pentru agenţia de presă greacă ANA, prin existenţa unor “neînţelegeri” cu preşedintele postului, Giorgos Prosopakis, pe care el însuşi îl numise în această funcţie în octombrie 2013.

Situaţia ajunsese într-un “impas”, a spus Fortsakis.

În cursul serii de luni, a fost anunţată numirea unui nou preşedinte al televiziunii naţionale: Antonis Makrydimitris, profesor de ştiinţe administrative la Universitatea din Atena.

“Pentru această nouă etapă, consiliul director al postului va acţiona alături şi într-o cooperare strânsă cu consiliul de supraveghere, care garantează independenţa postului”, se afirmă într-un comunicat emis de NERIT.

Fostul preşedinte-director Prosopakis, inginer chimist care a făcut carieră în sectorul privat, a pus divergenţele de opinii cu acea structură de tutelă a postului naţional pe seama eticii unora dintre membrii consiliului.

El a declarat pentru cotidianul Vima că a încercat să stopeze neregulile şi conflictele de interese în ceea ce priveşte alegerea viitoarelor emisiuni ale postului naţional şi că s-a lovit de ostilitatea consiliului de supraveghere.

Executivul grec a ales să oprească brutal emisia fostului radiodifuzor public ERT pe 11 iunie 2013 pentru a face economii şi a degreva bugetul naţional prin suprimarea a 2.600 de locuri de muncă şi prin închiderea unui organism ce era un simbol al lipsei de transparenţă şi al unei gestionări defectuoase.

NERIT, a cărui lansare era aşteptată în martie, ar trebui să aibă în final un număr mult mai mic de salariaţi decât defunctul ERT, dar procesul de angajări în noul post, intens dezbătut în presă, este încă în desfăşurare, iar televiziunea publică funcţionează pentru moment în principal cu ajutorul unor foşti angajaţi ai ERT care au semnat un contract de colaborare temporară.

.

.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *