Mark Zuckerberg recunoaște greșeala Facebook și promite să ia măsuri suplimentare pentru protejarea datelor utilizatorilor celei mai mari rețele de socializare

Fondatorul și directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, și-a cerut scuze pentru greșeala făcută de compania sa în ceea ce privește folosirea unor date ale utilizatorilor fără acordul acestora în scopuri electorale.

“Avem responsabilitatea de a vă proteja datele și, dacă nu putem, atunci nu merităm să vă servim”, a scris Zuckerberg într-o postare pe Facebook.

Acesta a recunoscut că a fost un abuz de încredere: “A fost un abuz de încredere între Kogan, Cambridge Analytica şi Facebook”, a scris Zuckerberg pe pagina sa din propria reţea. “Dar a fost şi un abuz de încredere între Facebook şi oamenii care îşi pun datele la dispoziţia noastră şi se aşteaptă să le protejăm. Trebuie să rezolvăm asta”, a recunoscut el.

“Pentru a evita aplicaţiile abuzive, în anul 2014 am anunţat modificarea întregii platforme pentru a limita semnificativ cantităţile de date pe care le pot accesa astfel de aplicaţii”, a spus Zuckerberg, referindu-se la sistemul software dezvoltat de expertul Aleksandr Kogan şi de firma Cambridge Analytica.

Facebook a aflat încă din 2015 că Alexandr Kogan a pus datele obţinute de aplicaţia sa la dispoziţia Cambridge Analytics. Reţeaua socială a cerut ambelor părţi să şteargă toate datele obţinute fără autorizaţie şi să confirme ştergerea, ceea ce Zuckerberg susţine că s-a întâmplat. El afirmă că a aflat abia la sfârşitul săptămânii trecute, din presă, că este posibil să nu fi fost şterse informaţiile respective.

Acest scandal nu a trecut neobservat de Uniunea Europeană, Uniune care însumează 500 de milioane de persoane și ai cărei cetățeni folosesc rețelele de socializare. Legislativul Uniunii, prin vocea președintelui său, Antonio Tajani, l-a invitat pe fondatorul Facebook în Parlamentul European pentru a oferii explicații. 

L-am invitat pe Mark Zuckerberg la Parlamentul European. Facebook trebuie să clarifice în fața reprezentanților a 500 de milioane de europeni faptul că datele personale nu sunt utilizate pentru a manipula democrația”, a scris Antonio Tajani, președintele instituției, pe Twitter.

Cambridge Analytica, filiala americană a firmei britanice de marketing SCL, a furnizat, pentru campania pro-Brexit ”Leave EU”, soluţii de culegere de date şi de ţintire a audienţei.

Compania a fost finanţată cu 15 milioane de dolari de Robert Mercer, un om de afaceri american ce a făcut avere din fonduri de investiţii şi este unul din principalii donatori ai Partidului Republican.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.