Municipiul Alba Iulia, premiat dintre 219 orașe europene pentru bune practici în city branding

Strategia de imagine și promovare a Municipiului Alba Iulia, ca destinație de top pentru turismul cultural, a convins juriul uneia dintre cele mai importante competiții între orașe europene, derulată în cadrul programului de cooperare interregională URBACT.

Recent, Alba Iulia a fos premiată în cadrul apelului competitiv de bune practici organizat de Secretariatul Programului European URBACT, cu titlul “URBACT Good Practice”, informează cotidianul local Ziarul Unirea.

Apelul este primul dintr-o serie de astfel de competiții anuale organizate în Uniunea Europeană până în anul 2020. Interesul pentru concurs a fost unul imens: 219 orașe din 29 de țări, au depus nu mai puțin de 270 de aplicații pentru a fi evaluate. Dintre acestea, doar 97 au fost selectate ca fiind bune practici.

Aplicația depusă de municipalitatea din Alba Iulia, “O inițiativă de branding focusată pe turismul cultural – de la concept la implementare și impact”, a convins juriul și a fost apreciată ca un exemplu de impact și de urmat. Tematica aplicației câștigătoare s-a axat pe modelul de city branding al Municipiului Alba Iulia și impactul acestuia ca și argumente de creștere a vizibilității și atractivității orașului pentru cetățeni, turiști și investitori.

„Acest model implementat cu succes a avut ca efect poziționarea orașului Alba Iulia pe harta turistică și culturală a Europei, diferențiindu-se astfel de miile de alte orașe bogate în patrimoniu cultural, existente la nivel european care urmăresc același lucru. Trebuie să recunoaștem că și în această zonă e o competiție acerbă. Organizatorii apelului competitiv dar și reprezentanții celorlalte comunități participante au recunoscut astfel nu doar potențialul turistic incontestabil al orașului Alba Iulia ci și modul profesionist în care s-a construit, în jurul vechii cetăți, o nouă identitate, curajoasă, modernă, proaspătă și atractivă pentru turiști dar care generează nu doar vizibilitate ci și crestere economică reală pentru noi” spune Nicolaie Moldovan, city managerul Municipiului Alba Iulia.

Aflată printre orașele laureate în cadrul acestui apel, Alba Iulia va beneficia de la URBACT de promovare gratuită, pe scară largă, la nivel european și internațional, astfel încât celelalte orașe europene să poată beneficia de experiența acestora, respectiv de rezultatele testate și validate.

 

.

Share daca ti-a placut articolul:

One Response to Municipiul Alba Iulia, premiat dintre 219 orașe europene pentru bune practici în city branding

  1. beni 05/07/2017 at 12:19

    Ce înseamnă focusat? O antenă pentru satelit?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *