Connect with us

ROMÂNIA

Networking in social media: cine, cum, de ce si cand?

Published

on

Autor: Andreea Hanganu, DigitalDiplomacy.ro

Una dintre provocarile intampinate in momentul in care ne propunem, ca institutie publica, sa dezvoltam comunicarea in mediul online este cum sa cunoastem acei “influenceri”, bloggeri sau utilizatori activi in social media si cum sa ne “imprietenim” cu acestia. O si mai mare provocare este cum sa intretinem aceasta relatie si cum sa o transformam intr-o colaborare de lunga durata, benefica pentru ambele parti. Astfel ca astazi vorbim despre cum sa facem primii pasi in cladirea acestei relatii atat de importante pentru dezvoltarea comunicarii institutionale.

Pentru inceput, ar fi util sa ne stabilim cateva obiective de baza:

  • De ce ne-am decis sa dezvoltam comunicarea online si cu ce obiective pentru institutie? Raspunsul la aceasta intrebare poate fi foarte important pentru ca traseaza niste directii de actiune la care sa ne raportam constant
  • Care este audienta pe care o targetam si prin ce fel de canale sociale ne propunem sa ajungem la aceasta? Din nou, o intrebare importanta deoarece majoritatea bloggerilor si persoanelor influente in social media au deja construite comunitati in jurul lor. Daca ne identificam acele comunitati care sunt importante pentru activitatea noastra institutionala, atunci poate fi mai usor sa identificam si persoanele relevante care le influenteaza
  • De ce vrem sa cunoastem si sa cream relatii de durata cu bloggeri si persoane influente in mediul online? Ce le putem oferi noi si ce ne pot ajuta acestea?

Informare si culegere de informatii

Dupa identificarea persoanelor potrivite cu care ne propunem sa luam legatura, pasul urmator este sa intram in contact cu acestea. Comunicarea trebuie sa fie directa si personala, insa profesionala si sincera. Nu este recomandat nici sa trimiteti emailuri generale catre mai multi in speranta ca unul dintre ei va raspunde pozitiv nici sa fim prea prietenosi cu o persoana pe care nu o cunoastem inca.

O etapa importanta de luat in considerare este informarea – inainte sa trimitem un email de introducere unei persoane este bine sa ne asiguram ca acea persoana este interesata de acelasi domeniu de activitate ca al nostru si ca trateaza pe blogul sau retelele sociale persoanale acel tip de subiecte.  Deci urmariti activitatea persoanei respective, familiarizati-va cu aceasta si incercati sa intelegeti pe cat posibil interesele, pasiunile si chiar dificultatile cu care aceasta se confrunta – se poate sa fiti in pozitia de a oferi un ajutor!

Intalnirea

Oricate conversatii prietenoase ati infiripa prin email sau telefonic, o intalnire “offline”, fata in fata, va fi intotdeaua utila pentru a forma sau consolida o colaborare. Ar putea sa fie o intalnire de introducere (daca nu va cunoasteti deloc) sau o intalnire de catch-up (pentru cei cu care deja aveti formata o relatie si vreti sa o aprofundati). Poate fi o intalnire one-on-one sau o intalnire de echipa (pentru ca persoana respectiva sa isi faca o idee mai clara despre activitatea voastra si persoanele care formeaza echipa de comunicare de exemplu). Mai mult decat atat, daca aveti o personalitate publica interesanta ca parte din echipa sau coordonator de echipa (ministru, secretar de stat, director, ambasador etc) si acea persoana este interesata de subiectul comunicarii online, invitati-o sa ia parte la discutie. Va oferi o alta greutate intalnirii (din perspectiva invitatilor) si ii va oferi si acestei persoane publice ocazia de a intelege mai bine avantajele comunicarii online (avantaj voi – echipa de comunicare).

Ca exemplu, recent, DigitalDiplomacy.ro s-a intalnit cu echipa de comunicare a unei institutii publice, pentru a prezenta proiectul si a discuta despre posibilitati de colaborare. Intalnirea a fost in echipa, discutia a fost deschisa si prietenoasa, set-up-ul a fost informal (scaune asezate in jurul unui birou), atmosfera a fost relaxata, iar timpul de discutie a fost in jur de 30 minute. A fost o experienta pozitiva, au fost generate multe idei bune si am plecat convinse ca institutiile publice inseamna mai mult decat comunicare rigida si personal pe alocuri lipsit de viziune.

Cheia unei intalniri de succes este o buna pregatire in prealabil  – cum spuneam, familiarizati-va cu subiectele preferate ale invitatului/invitatilor, pregatiti o atmosfera relaxata si asigurati-va ca invitatul sau invitatii vostri stiu suficient de multe despre voi si activitatea voastra pentru a se infiripa un dialog coerent si util.

Un aspect util de tinut minte este faptul ca nu intotdeauna este nevoie ca aceste intalniri sa aiba loc la locul de munca – se poate sa gasiti un loc mai putin oficial in care sa aveti o discutie.

Daca aveti mai mult de un invitat asigurati-va ca nu exista disensiuni intre acestia. Ar fi de preferat ca acestia sa stie cine mai este invitat la discutie. De asemenea, daca exista o tema specifica a discutiei, comunicati-o din timp invitatului/invitatilor, pentru ca acestia sa se poata pregati. Alte informatii utile pe care ar trebui sa le transmiteti ar fi, in afara de obisnuitele data si locatia, timpul estimat al discutiei (pentru ca invitatii sa isi poata organiza programul din ziua respectiva cat mai bine), numarul de persoane care vor participa la intalnire si cine sunt acestia (pe scurt).

O data ce aveti o confirmare de participare, nu presupuneti ca lucrurile raman batute in cuie – mai trimiteti un reminder cu o zi – doua inainte de intalnire, asigurati-va ca locatia este cunoscuta si ca nu sunt probleme de transport. Alt subiect important este limbajul invitatiei – daca vrem sa invitam un blogger la o discutie, ar fi util sa nu trimitem o invitatie oficiala, in formatul oficial, sa speriem omul

Toate aceste informatii pot parea simple si logice dar ati fi surprinsi de cate lucruri pot fi omise. Cateva exemple de asa nu, chiar daca din industria corporate, mai puteti gasi la Ruxa sau Alex Cristache. Dupa cum vedeti, problemele semnalate de ei sunt vechi, inca din 2011, dar in mod miraculos se continua si in 2013, asa cum semnala acum putin timp Doru Panaitescu, blogger si antreprenor, pe Twitter:

twitter d

 

 

 

 

Evenimente

Un alt mod de a intra in legatura cu oamenii care va intereseaza este sa participati la evenimente de profil, acolo unde stiti ca i-ati putea intalni. Evenimentele sunt intotdeaua un prilej util de networking si inchegare de relatii, mai ales ca puteti si afla informatii noi si utile din cadrul prezentarilor. Un bun exemplu de invatare si networking este chiar Tabara de Social Media organizata in aceasta perioada de Revista BIZ la Paraul Rece.  Sau puteti invita chiar dumneavoastra unul sau mai multi bloggeri la evenimente care pot fi de folos pentru acestia – in acest caz asigurati-va ca aveti un spatiu dedicat pentru ei si ca, mai ales daca invitati o singura persoana, nu o lasati singura pe acolo. Nimeni nu s-ar simti confortabil intr-un loc strain, in care nu cunoaste pe nimeni, fara macar sprijinul persoanei care a lansat invitatia.

Interactiune online

O alta modalitate de a cunoaste si crea legatura cu bloggerii este sa urmariti si sa participati la conversatiile care au loc online, fie ca este vorba despre comentarii postate pe blogurile lor, fie ca este vorba despre conversatii pe Twitter sau in alte comunitati. Aveti grija insa – o data intrati intr-o discutie, nu abandonati la jumatatea drumului, urmariti discutiile pana la final, nu lasati intrebari fara raspuns si nici nu insistati prea mult acolo unde vedeti ca nu exista interes.

In afara de intalniri, emailuri, conversatii online sau offline, mai pot fi o multime de modalitati de a interactiona si de a crea legaturi de colaborare cu diversi bloggeri. Scopul acestui text nu este de a vorbi pentru ei sau de a da sfaturi in numele lor! Cele de mai sus vin din experienta noastra profesionala si credem ca sunt lucruri simple si utile de avut in vedere in momentul in care facem pasul inspre comunicarea digitala. Alte exemple pot fi gasite si la Cristi Manafu pe blog.

Daca mai aveti si alte sugestii le asteptam in comentarii. De asemenea, daca exita bloggeri care nu sunt de acord cu sugestiile noastre, de asemenea asteptam punctele voastre de vedere!

Intr-o postare viitoare o sa vorbim si despre partea cealalta a monedei – cum sa fim relevanti in comunicarea online si cum consuma jurnalistii si online-rii media sociale. Ambele profesii trebuie sa fie o audienta relevanta pentru o institutie publica ce comunica si atunci este bine de vazut care sunt diferentele si similaritatile, tocmai pentru a nu ajunge la situatii neplacute precum cea povestita de Chinezu.

ROMÂNIA

TAROM introduce noi rute interne care să susțină repornirea turismului românesc, începând cu luna iulie

Published

on

© TAROM/ Facebook

În contextul în care aviația și domeniul HoReCa, două sectoare ale economiei afectate în urma restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, vor putea limita efectele acestei crizei printr-un plan comun de acțiune, Compania Națională de Transport Aerian – TAROM anunță că, începând cu luna iulie, va introduce noi rute interne care să susțină repornirea turismului românesc.

Astfel, românii din vestul țării vor putea ajunge pe litoral în mai puțin de o oră, potrivit comunicatului oficial, remis Caleaeuropeana.ro

Rutele noi operate de TAROM vor fi:
• Timisoara – Constanța – Timisoara
• Oradea – Constanța – Oradea
• Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca
Zborurile vor fi efectuate în condiții de siguranță, si vor avea ca destinație Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu din Constanța, de unde turiștii pot ajunge rapid în stațiunile de pe litoralul Mării Negre sau în Delta Dunării.

Decizia de introducere a unor zboruri care să conecteze mari orașe, de litoral, vine în urma consultărilor dintre Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri prin Direcția Generală Turism, Prefectura Constanța, Primaria Oradea, Primaria Timisoara și Primaria Cluj Napoca, împreună cu TAROM, în contextul în care se estimează că cei mai mulți dintre români vor alege, în acest an, să își petreacă vacanța de vară în țară. Conform statisticilor elaborate de către asociațiile de promovare a turismului se preconizează ca doar 20% dintre cei care vor pleca anul acesta în concediu, vor aleage destinații externe.

„Acum că restricțiile încep să se ridice, ne reluăm activitatea și facem ce știm mai bine, conectăm România, intern și internațional. Ne bucurăm să putem oferi o alternativă sigură și rapidă călătoriilor cu mașina sau trenul pe distanțe lungi, pentru românii care merg anul acesta în vacanță, în țară. Dacă distanța de la Timișoara până pe litoral se parcurge cu autoturismul în aproximativ nouă ore, cu avionul, același drum, durează doar o oră, în condițiile de siguranță incomparabile. Știu că mulți români așteptau introducerea acestor rute și sunt convins că, având această facilitate, mulți dintre noi vom redescoperi România și vom contribui la susținerea turismului autohton. Semnalele de solidaritate cu business-urile românești, pe care le primim tot mai des, încep să ne redea optimismul și încrederea că împreună putem depăși perioada grea prin care am trecut.”, a declarat George Barbu, director general TAROM.

Zborurile vor fi operate în condiții de maximă siguranță, cu respectarea măsurilor de protecție, astfel încât să fie eliminat orice risc. Orarul zborurilor și tarifele vor fi comunicate în cel mai scurt timp.

Continue Reading

NATO

Ministrul apărării salută un “moment istoric”: Forțele Navale Române au încheiat prima misiune maritimă NATO în care România a deținut comanda grupării navale a Alianței

Published

on

© Ministerul Apărării Naționale

Puitorul de mine şi plase “Viceamiral Constantin Bălescu” (PM-274), aflat în subordinea Comandamentului Flotei, a revenit vineri la Constanţa, după o misiune internaţională de şase luni ca navă comandant a Grupării navale permanente NATO de luptă contra minelor SNMCMG-2, informează Statul Major al Forţelor Navale (SMFN) și Ministerul Apărării Naționale într-un comunicat.

Conform surselor citate, în perioada 20 ianuarie – 5 iunie 2020, nava românească a executat misiuni specifice luptei contra minelor marine, pentru menţinerea capacităţii de luptă şi de reacţie imediată a NATO, conform răspunsului militar aliat rapid în situaţii de criză, în regiunea Mării Negre, Mării Egee şi Mării Mediterane.

La sosirea în Portul Militar Constanţa, echipajul navei PM-274 a fost primit de ministrul apărării naţionale, Nicolae Ciucă, şeful Statului Major al Apărării, general-locotenent Daniel Petrescu, şeful Statului Major al Forţelor Navale, viceamiral dr. Alexandru Mîrşu, precum şi de comandanţi ai unităţilor militare din Forţele Navale, în prezenţa cărora căpitan-comandorul Valentin Vlad, comandantul grupării navale permanente NATO SNMCMG-2, a raportat: Misiune îndeplinită!

“Am deosebita plăcere să fiu astăzi alături de dumneavoastră la un moment cu adevărat istoric pentru Marina Militară Română: încheierea cu succes a primei misiuni maritime NATO în care România a exercitat comanda grupării navale permanente a Alianței. În cele aproape 140 de zile petrecute pe apele Mării Negre, Mării Egee și ale Mării Mediterane, Puitorul de mine și plase „Viceamiral Constantin Bălescu”, comandat de căpitan-comandorul Daniel Gheorma, a fost în fruntea Grupării Permanente NATO de Luptă Contra Minelor Nr. 2 (Standing NATO Mine Counter Measures Group Two). A fost o misiune complexă, atât prin natura operațiunilor executate, cât și din punct de vedere al contextului generat de pandemia SARS-CoV-2″, a spus ministrul apărării naționale, Nicolae Ciucă, conform unui mesaj publicat pe pagina sa de Facebook.

PM-274, aflat sub comanda căpitan-comandorul Daniel Gheorma, a plecat în misiune în urmă cu 137 de zile, cu un echipaj alcătuit din 68 de marinari şi 17 militari de stat major, dintre care 14 români, parcurgând, în cadrul misiunii recent încheiate, peste 9.440 de mile marine.

Pe parcursul celor şase luni, ca navă comandant a SNMCMG-2, puitorul de mine şi plase “Viceamiral Constantin Bălescu” a desfăşurat activităţi de monitorizare a traficului maritim, misiuni în sprijinul Operaţiei NATO Sea Guardian, precum şi acţiuni de descurajare a unor potenţiale ameninţări la adresa Alianţei, activităţi de instrucţie, integrare şi interoperabilitate, activităţi de reprezentare a Alianţei în porturile de refacere a capacităţii de luptă a grupării navale.

SNMCMG-2 este una din cele patru grupări navale permanente ale NATO, ce are rolul de a asigura prezenţa navală aliată pe timp de pace şi de a interveni rapid, în situaţia activării forţei de răspuns a NATO.

Conform comunicatului SMFN, România a asigurat, prin Forţele Navale Române, pentru prima dată, conducerea unei grupări navale NATO, fapt ce demonstrează recunoaşterea profesionalismului militarilor români de către partenerii din Alianţă, precum şi capacitatea naţiunii noastre de a fi un furnizor de securitate şi garant al stabilităţii în regiunea extinsă a Mării Negre şi în bazinul mediteranean. 

Continue Reading

ROMÂNIA

Premierul Ludovic Orban: Pactul Ecologic European reprezintă pentru noi un ghid clar în programul de guvernare

Published

on

© Guvernul României

Noul plan al Comisiei Europene, care este intitulat ”Pactul Verde”, reprezintă pentru noi un ghid clar în programul de guvernare şi în toate acţiunile guvernamentale ulterioare, a declarat premierul Ludovic Orban la evenimentul de lansare a proiectului ”Produs în Arie Naturală Protejată”, organizat la Cernica pentru a marca Ziua Mediului, unde a fost prezent și ministrul Mediului, Costel Alexe, informează Agerpres.

”Deşi sunt liberal, sunt om care iubesc natura şi sunt un om raţional care-mi dau seama că, dacă nu schimbăm atitudinea noastră faţă de natură, faţă de mediul care ne creează condiţiile de viaţă, nu vom ajunge nicăieri şi suntem în pericol să dispărem ca specie. Din cauza asta, deşi sunt multe voci împotrivă, noul plan al Comisiei Europene, care este intitulat <<Pactul Verde>>, reprezintă pentru noi un ghid clar în programul de guvernare şi în toate acţiunile guvernamentale ulterioare”, a declarat Ludovic Orban.

România se numără printre cele 18 state membre ale Uniunii Europene care au semnat declarația privind utilizatea investițiilor din Pactul Ecologic European ca element-cheie în planul de redresare a Uniunii Europene după pandemia de coronavirus.

În acest sens, Guvernul României a aprobat la finalul lunii aprilie Memorandumul pentru iniţierea procedurilor necesare pentru accesarea fondurilor europene din Mecanismul de tranziţie justă. De asemenea, Comisia Europeană a aprobat toate cererile transmise de 18 state membre, printre care și România, pentru acordarea de sprijin în pregătirea planurilor lor teritoriale pentru o tranziție echitabilă, fiecare stat membru trebuind să întocmească un astfel de plan pentru a avea acces la finanțarea acordată în cadrul Mecanismului pentru o tranziție justă.

Amintim că România ar urma să primească o finanțare de până la 4,44 de miliarde de euro din cadrul Fondului pentru o tranziție justă, anvelopă bugetară care ajunge până la 40 de miliarde de euro, parte a planului de redresare economică anunțat la finalul lunii mai de Comisia Europeană, cu un cuantum de 750 de miliarde de euro.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending