Nicholas J. Cull, coordonator programe master in diplomatie publica (USC): ” Diplomatia Publica este deschisa in activitatea si administrarea sa si este deschisa publicului. Propaganda este inchisa!”

usa

Coordonatorul programelor master in diplomatie publica din cadrul Universitatii Sounth California, Nicholas J. Cull a explicat publicului FEDP ca diplomatia publica este o forma a diplomatiei deschisa in activitatea si administrarea sa, dar si pentru participarea publicului, exact opusa fata de caracteristicile propagandei. Cull a identificat si actorii diplomatiei publice ca fiind mai multi protagonisti publici, fata de diplomatia clasica care are un singur actor care se ocupa de relatiile internationale.

Cull a continuat spunand ca, in diplomatia publica, se asculta publicul din tara respectiva, dar a atras atentia asupra unui aspect legat de comportamentul anumitor state, spunand ca cele mai mici asculta parerea publicului, in timp ce statele mai mari au tendinta de a trece peste acest aspect.

Nicholas Cull a introdus si conceptul de diplomatie culturala, metoda diplomatica pentru a intra in contact cu publicul strain prin exportul muzicii, sportului, artei, s.a.m.d..
In acest sens a Cull a afirmat cat de importante sunt schimburile culturale si educationale, schimburi care influenteaza si publicul strain prin facilitarea intalnirilor intre popoare: „Legaturile culturale sunt legate de schimburi. Schimburile educationalesunt extrem de importante”.

Cull a subliniat si importanta media si a tehnologiei, care influenteaza evident activitatea legata de diplomatia publica.

Trecand la exemple pratice, coordonatorul proiectelor de diplomatie publica USC, a vorbit despre perceptia pe care publicul strain o are asupra unei tari. Tot el a spus ca sunt tari supraevaluate, din acest punct de vedere si altele care au potential dar nu sunt suficient de bine promovate. De exemplu, Romania. Referitor la tara noastra, profesorul a spus ca este relevanta si imaginea negativa sau perceptia pe care altii o au fata de noi, pentru ca o putem folosi pentru noua strategie.

„Nu este suficient personajul fictiv Dracula. Va trebuie ceva real, care sa ajute pe cetatenii Romaniei”, a afirmat Cull.

Tot pe acelasi subiect, Cull a zis ca nu este important rating-ul, numarul de like-uri sau de followers, ci calitatea relatiei create de new media.

Nicholas Cull si-a terminat interventia spunand ca este importanta sustinerea pentru diplomatia publica si implicarea nu doar a institutiilor, dar si a cetatenilor pentru a ne asigura ca perceptia despre tara noastra va fi una pozitiva.

Alexandru Padure

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

12 − 5 =