PE: Ajutor mai rapid și mai eficient pentru cumpărătorii nemulțumiți

online shoppingDezamăgire după ce cumperi, online sau în lumea reală… se întâmplă în orice societate. Urmează disputele și intră în scenă tribunalele. Multinaționale poate nu au probleme, dar cumpărătorii de rând și micii comercianți consideră că acțiunea legală durează și costă prea mult. Metodele de soluționare alternativă a litigiilor, precum medierea, oferă remedii mai rapide și mai ieftine. Joi, deputaţii vor dezbate și vota două legi, care vor ajuta consumatorii ce au probleme legate de achizițiile lor.

Sistemele de soluționare alternativă a litigiilor sunt mecanisme în afara tribunalelor, care se derulează printr-un mediator și ajută consumatorii și comercianții să găsească o soluție.

Acestea există deja în unele state membre, dar numai un consumator din 20 au apelat la ele în 2010, arată un raport parlamentar. Pentru schimbarea acestei situații, o nouă directivă UE ar putea crea scheme accesibile în toate sectoarele, care să se asigure că orice dispută este soluționată în mai puțin de 90 de zile. Acestea vor aborda plângeri referitoare la cumpărături online și offline, naționale sau transfrontaliere.

Pentru soluționarea disputelor pe internet, va fi creată o platformă online în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene. Aceasta va include formulare standard și un ghid care să ajute cumpărătorii să găsească cea mai bună soluție pentru problema lor.

Mai multe informatii sunt disponibile AICI.

Sursa: europarl.europa.eu
Foto: www.123rf.com

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *