Parlamentul European cere producătorilor de autoturisme să scadă consumul de carburant cu o medie de 3,9 litri la suta de kilometri

autostrada_a2jpgComisia de Mediu a Parlamentului European a dat undă verde unei propuneri legislative care cere producătorilor de autoturisme să scadă consumul de carburant cu o medie de 3,9 litri la suta de kilometri, începând din anul 2020. De asemenea, din 2025, constructorii de maşini ar trebui să producă modele care să consume cel mult 3 litri la suta de kilometri, conform organizaţiei de mediu Terra Mileniul III.

În prezent, autoturismele noi consumă în medie 5,5 litri de carburant la suta de kilometri,conform datelor oferite de producători. Cu toate acestea, consumul în trafic real este mai mare, de 6,6 litri la suta de kilometri, în medie.

„Acest vot contribuie la reducerea consumului de petrol, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la crearea unor noi locuri de muncă, cu înaltă calificare. Standardele de emisii pentru autovehicule arată că legislaţia în domeniul mediului este bună nu doar pentru planeta noastră, ci creează şi beneficii economice şi sociale semnificative. Fixarea unei limite de emisii pentru autoturisme, pentru anul 2025, reprezintă un real progres însă, pentru a stimula tranziţia către fabricarea unor autoturisme cu zero emisii ar fi nevoie de o limită de consum de 2,5 l/100km”, a declarat Greg Archer, manager de programe pentru autovehicule cu emisii scăzute de carbon, în cadrul organizaţiei Transport&Environment.

Parlamentul european a votat, de asemenea, în favoarea amendării modului în care se realizează testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferenţelor care există între cifrele de consum comunicate de producători şi cele obţinute de către proprietarii autoturismelor, în condiţii reale de trafic. Suplimentar, membrii comisiei parlamentare au votat pentru reducerea flexibilităţilor la care pot apela constructorii de autoturisme, flexibilităţi care ar slăbi ţinta pentru anul 2020 şi ar încetini ritmul de reducere a consumului de carburant.

Cu cât emisiile de CO2 ale unui autovehicul sunt mai mici, cu atât acesta este mai eficient. Dacă flexibilităţile vor fi eliminate din legislaţie, în anul 2020, deţinătorul unui autoturism va face o economie medie la carburant (la actualul preţ) de 647 euro/an, în comparaţie cu ceea ce cheltuieşte acum. Preţul mai mare al autoturismului – determinat de includerea tehnologiilor de reducere a consumului – va fi amortizat în aproximativ doi ani.

Sursa: Terra Mileniul III

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × one =