Piaţa berii din România, în scădere cu 5% în primul trimestru al anului

Piaţa berii din România a înregistrat în primul trimestru o scădere de 5%, pe fondul puterii de cumpărare scăzute a populaţiei şi din cauza vremii foarte reci şi a ninsorilor abundente din ianuarie şi februarie, a anunţat luni Asociaţia Berarii României potrivit Mediafax.

După un an 2011 în care se făcuse simţită o stabilizare a pieţei, consumul de bere din România corespunzător primului trimestru al anului în curs a înregistrat o scădere de 5%, comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Făcând o comparaţie cu rezultatele primului trimestru din 2008, un an de referinţă pentru istoria pieţei din punct de vedere al consumului înregistrat, scăderea pe primele trei luni ale anului 2012 este de 23%.

“Scăderea consumului în primul trimestru din 2012 a fost influenţată în special de vremea rece şi zăpada abundentă din ianuarie – februarie, care a făcut ca oamenii să renunţe la bere. Acest factor s-a adăugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul că românii îşi numără fiecare leu, ceea ce face ca şi un produs popular, aşa cum este berea, să fie mai puţin accesibil. Dacă în medie un european trebuie să muncească opt minute pentru a-şi permite o bere, un român trebuie să muncească o jumătate de oră pentru o bere”, a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.

Scăderea consumului de bere la nivelul pieţei a avut în cei deja patru ani de recesiune profunde implicaţii negative la nivelul întregii industrii a berii, în special de natură socială.

Astfel, în doar trei ani, numărul locurilor de muncă generate de industria berii la nivelul întregii economii a ţării, direct şi indirect, s-a redus cu 21%, scăzând de la 96.400, la 76.000.

Sursa: Mediafax.ro
Foto:  beers-ciders-pubs.blogspot.com

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × five =