Efectele crizei. Populaţia din Europa de Vest strânge cureaua: cumpără alimente mai ieftine şi caută reduceri pe internet

Populaţia din Europa de Vest a început să “strângă cureaua” cot la cot cu guvernele, preferând alimente mai ieftine, evitând produsele cu preţuri mari şi căutând tot mai des reduceri, în special pe internet, potrivit unei analize.

Şomajul din zona euro este la cote record, iar multe ţări din regiune sunt deja în recesiune. Temători, consumatorii europeni devin tot mai cumpătaţi, potrivit analizei prezentate de WSJ.com, preluate de Mediafax.

Astfel, rezultatul austerităţii după patru ani de criză este schimbarea obiceiurilor consumatorilor, cu un impact de durată asupra a numeroase aspecte ale vieţii economice de pe continent, de la creşterea economică la profiturile companiilor.

Sectorul alimentar trece prin cele mai dure schimbări. De obicei, gospodăriile europene cheltuiesc de aproximativ două ori mai mult decât cele americane, raportat la venit, pe alimente pentru acasă. Preţurile tot mai ridicate determină însă populaţia din unele ţări să cumpere mai puţine produse alimentare. Cheltuielile pentru alimente pentru acasă din Europa de Vest vor înregistra în acest an o scădere de 2,7%, estimează Euromonitor International, iar consumatorii se vor orienta tot mai mult spre retailerii de tip “hard discounter”, care au o ofertă restrânsă de produse, de obicei sub un brand propriu, la preţuri mai mici decât magazinele tradiţionale.

“Unii vin şi cumpără numai trei sau patru morcovi”, se plânge patronul unui mic magazin alimentar din Olargues, un sat situat în sudul Franţei. Afacerile au scăzut în iunie şi iulie cu 20% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, deoarece clienţii caută preţuri mai mici, continuă el.

Comerţul pe internet este în creştere puternică, parţial şi datorită “vânătorilor de oferte”. Vânzările retail online vor creşte în UE în medie cu 12% pe an în următorii cinci ani, estimează Forrester Research. În Franţa, în prima zi a promoţiilor de vară, când magazinele de îmbrăcăminte oferă reduceri de preţ de peste 50%, divizia locală a Amazon.com, Amazon.fr, a înregistrat o creştere de 44% a traficului comparativ cu aceeaşi zi a anului trecut.

Sursa: Mediafax.ro
Foto:  en.wikipedia.org

Share daca ti-a placut articolul:

One Response to Efectele crizei. Populaţia din Europa de Vest strânge cureaua: cumpără alimente mai ieftine şi caută reduceri pe internet

  1. Pingback: Efectele crizei. Populaţia din Europa de Vest strânge cureaua: cumpără alimente mai ieftine şi caută reduceri pe internet « Centrul de Informare Europeană

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × four =