Radu Rusen, directorul general al Șantierului Naval Constanța: Corvetele franceze Gowind 2500 ar transforma radical capacitatea de acțiune în Marea Neagră

Corvetele Gowind 2500 „ar transforma radical capacitatea de acțiune în Marea Neagră” și ar putea fi o contribuție majoră pentru NATO și menținerea păcii în regiunea Mării Negre, a declarat directorul general al Șantierului Naval Constanța, Radu Rusen, în cadrul expoziției Black Sea Defense & Aerospace (BSDA) 2018.

„Șantierul Naval Constanța (SNC) are peste 125 de ani de tradiție în construcția, reparația și modernizarea navelor, de circa 15 ani de zile este un șantier 100% privat deținut de interese românești. În această perioadă a parcurs perioade importante de modernizare în vederea aducerii șantierului la standardele europene în construcția și reparația de nave. De asemenea, am fost în cei 15 ani și continuăm să fim partenerul strategic al Marinei, al Forțelor Navale Române în reparația și modernizarea celor mai importante unități pe care acestea le dețin, derulând mai multe programe în acest sens cu Marina și Forțele Navale Române. În parteneriatul pe care l-am stabilit cu Naval Group vom aduce, sperăm să putem propune Forțelor Navale Române cea mai potrivită soluție care să acopere cerințele Forțelor Navale Române și ale Marinei Române în realizarea scopurilor strategice”, a susținut Rusen. 

 

„Îndeplinim cele mai înalte cerințe în domeniu cu acest produse, corveta Gowind 2500, și suntem convinți că prin alegerea acestei soluții, România va beneficia de cea mai performantă tehnologie pentur fondurile ce vor fi alocate în acest proiect”, a declarat acesta.

Foto: Calea Europeană

Șantierul Naval Constanța va beneficia de pe urma parteneriatului cu Naval Group și va beneficia de transferul de tehnologie.

Cei doi parteneri – Șantier Naval Constanța și Naval Group- consideră că programul de corvete este un program economic major între Franța și România care face posibil nu numai ca forțele să dispună de această tehnologie de vârf, dar și va realiza un amplu transfer de tehnologie dinspre Franța spre România, urmând ca SNC să fie beneficiarul acestui transfer de tehnologie. Sunt convins și știm că parteneriatul nu se va limita numai la relația exclusivă pe care Naval Group și SNC o au, dar se intenționează să se deruleze o asociere, să se implice mai mulți jucători din piața română. De altfel, în cursul lunii noiembrie s-a semnat un parteneriat la nivelul asociațiilor construcțiilor de nave din România (ANCONAV) și constructori de nave Franța, iar prin intermediul său dorim să adăugăm cât mai multe companii românești, să le implicăm în acest proiect. Sperăm că acest parteneriat va consolida capacitățile naționale în domeniu, va conferi un avantaj strategic pe termen lung României care va beneficia, în primul rând, Marina românească.

Pentru Marina română, „considerăm că aceste corvete Gowind ar transforma radical capacitatea de actiune în Marea Neagră și ar pune România pe un loc unde Forțele Navale Române să fie respectate. De asemenea, „ar putea să devină o contribuție majoră în cadrul NATO, în eforturile de menținere a situației de pace în Regiunea Mării Negre”, a susținut Rusen. 

Citiți și:

BSDA 2018. Alain Guillou, Vicepreședinte Executiv al Naval Group: România și Franța au o relație îndelungată, iar compania Naval Group ar fi foarte încântată să scrie o nouă pagină a acestei cooperări speciale

Interviu cu Alain Guillou, Vicepreședintele Executiv al Naval Group, furnizor de nave militare pentru cea mai puternică flotă europeană din NATO: Visul nostru este să dezvoltăm împreună cu partenerul nostru român – SNC – Șantier Naval Constanța, o cooperare industrială care să se extindă pe drumul deschis de Dacia, pentru un succes remarcabil


Black Sea Defense & Aerospace (BSDA) 2018, cea mai mare conferință și expoziție de apărare, securitate și aeronautică din estul Europei reunește la Romaero Băneasa, între 16 și 18 mai, peste 270 de expozanţi din domeniile apărării, securităţii cibernetice şi aeronauticii. Evenimentul de la Romaero, ce se ține o dată la fiecare doi ani, este cu atât mai important în acest an având în vedere bugetul mărit al armatei la 2% din PIB, multe dintre firmele participante vizând contracte de achiziții militare cu România. 

Unii din cei mai mari contractori din domeniul apărării, securității, securității cibernetice și aeronauticii, precum Lockheed Martin, Raytheon, General Dynamics, General Dynamics European Land Systems, Harris, Bell, Textron, L3 Technologies, FLIR Systems, Rockwell Collins, Elbit Systems, Rafael Advanced Defense Systems, Thales sau Airbus, pana la Naval Group, MBDA Missile Systems, Damen Shipyards, Fincantieri, Leonardo Company, Nurol Makina, STM, Rheinmetall, IVECO, Jeep, BMW Motorrad, Romarm, Romaero, Aerostar SA, Rom Tech, Pro Optica, UTI, Rohde&Schwarz si multi altii. 

Pe durata întregii ediții vor avea loc demonstrații și va fi expusă tehnica din dotarea Armatei României, din dotarea Forțelor Armate ale SUA, cat si cea a Ministerului Afacerilor Interne. 
Toate instituțiile publice partenere isi vor prezenta tehnica si echipamentele, cat si oferta educationala si noi informatii de interes public, in standurile expoziționale din interiorul pavilioanelor. 

Cu ocazia BSDA 2018, în ziua de 16 mai vor avea loc sesiuni de prezentare dedicate domeniilor terestru, naval și aerian, pe 17 mai este programată conferința WeAreNATO, iar ziua de 18 mai este dedicată prezentarilor de cybersecurity.

 

 

.

2 Responses to Radu Rusen, directorul general al Șantierului Naval Constanța: Corvetele franceze Gowind 2500 ar transforma radical capacitatea de acțiune în Marea Neagră

  1. toni 30/05/2018 at 17:42

    nu dorim gowind 2500 -este pentru africa nu tarilor din nato.dorim fincantieri -corveta multirol 3200 sau damen -sigma 10514.

    Reply
  2. gelu 01/06/2018 at 13:13

    corveta 32oo multirol -FINCANTIERI
    corveta 10514 -sigma-DAMEN

    si ultima daca nu mai este nimeni -gowind 2500 -naval grup desi acestia produc scump si nu au santier inca. pana se va transfera ceva de 2 lei la bosanceanu la constanta este cale lunga.

    SANTIERELE TULCEA SI BRAILA -FINCANTIERI
    SI GALATI sau MANGALIA -DAMEN

    NUMAI ACESTEA 2 POT INCEPE DE INDATA CONSTRUCTIA DE NAVE SERIOASE ,NU JUMATATE DE MODUL GEN NAVA FRANCEZA SI FARA TEHNOLOGIE PLUS SCUMPA SA IL IMBOGATESCA PE PRO RUSUL BOSANCEANU

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.