Raport al Curtii Europene de Conturi: Exista diferente considerabile de costuri intre proiectele rutiere

Road_buildingIntre anii 2000 si 2013, UE a alocat aproximativ 65 de miliarde de euro din cadrul Fondului european de dezvoltare regionala (FEDER) si al Fondului de coeziune in vederea cofinantarii constructiei si modernizarii drumurilor.

Curtea Europeana de Conturi a auditat 24 de proiecte de investitii rutiere pentru a evalua daca acestea si-au indeplinit obiectivele la un cost rezonabil. Costul total al proiectelor auditate a depasit trei miliarde de euro. Inspectorii Curtii au constatat diferente considerabile intre proiectele rutiere, se arata intr-un raport al institutiei europene, potrivit HotNews.ro.

Proiectele auditate din Germania au fost realizate la cele mai mici costuri per suprafata de 1 000 m2 pentru toate cele trei categorii (costul total mediu a fost de 287 043 de euro in Germania si de 496 208 euro in Spania).

“Toate proiectele au contribuit la reducerea duratei deplasarii si la imbunatatirea sigurantei rutiere. Cu toate acestea, auditorii Curtii au constatat ca nu s-a acordat suficienta atentie asigurarii unui raport optim cost-eficacitate al proiectelor. In cazul majoritatii proiectelor auditate, previziunile privind traficul s-au dovedit inexacte. Astfel, in multe cazuri, tipul de drum ales nu era cel mai potrivit pentru traficul efectuat.  Autostrazile au reprezentat optiunea preferata chiar si in cazurile in care drumurile expres ar fi putut raspunde nevoilor de trafic. 14 din 19 proiecte au inregistrat niveluri de trafic mai reduse decat se preconizase. Cresterea costului mediu comparativ cu planificarea initiala a fost de 23 %. Durata medie de intarziere fata de termenele stabilite initial a fost de 9 luni sau de 41 %”, se mai arata in raportul citat.

Raportul integral, disponibil AICI.

Sursa: HotNews.ro
Foto:  wikipedia

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 × 3 =