Raportul privind politica externă a UE în domeniul aviaţiei, al eurodeputatului Marian-Jean Marinescu, adoptat în Comisia TRAN a PE

Marian-Jean MarinescuParlamentul European reunit marti, 2 iulie,  la Strasbourg a aprobat, cu 650 de voturi pentru din 709 exprimate, raportul europarlamentarului Marian-Jean Marinescu (PPE, PDL) privind politica externă a UE în domeniul aviației, potrivit unui comunicat remis caleaeuropeana.ro.

Raportorul Marinescu cere Comisiei Europene, printre altele, definirea unui set minim de standarde pentru acordurile bilaterale, care să apere interesele și valorile UE, precum și cele mai bune practici în domeniu.

Marian-Jean Marinescu a declarat:  „Votul de astăzi transmite un mesaj clar Comisiei: eforturile depuse în ultimii ani în domeniul politicii aviatice externe sunt importante, însă nu suficiente. Pentru ca Europa să fie mai competitivă în acest sector, este nevoie de o abordare coordonată privind politica externă. O astfel de abordare, bazată pe reciprocitate, transparență și concurență loială, va spori șansele Uniunii de a intra pe noi piețe.”

Conform datelor europene, aviația susține 5,1 milioane de locuri de muncă și contribuie cu 365 de miliarde de euro pe an la bugetul european, echivalentul a 2,4% din PIB-ul UE. Aeroporturile europene sunt tranzitate în fiecare an de circa o treime din pasagerii din întreaga lume și aproape un sfert din activitățile de comerț extern (import-export) ale UE se desfășoară pe calea aerului.

Marian-Jean Marinescu:„Aviația are o contribuție fundamentală la dezvoltarea economică, la ocuparea forței de muncă și la creșterea turismului, precum și la coeziunea regională și socială a Uniunii Europene. Conectarea piețelor este esențială pentru creșterea competitivității. Având în vedere dependența tot mai mare a Europei de comerțul extern și rolul pe care aeroporturile îl au în conectarea Uniunii cu restul lumii, avem nevoie de o agendă foarte ambițioasă în acest domeniu.”

Printre propunerile adresate prin raportul votat astăzi se numără:

·         includerea unor reguli privind siguranța, securitatea, drepturile pasagerilor, pregătirea personalului și certificările în acordurile externe;

·         finalizarea acordurilor cu țările vecine, precum Ucraina, Liban, Tunisia, Azerbaidjan și Algeria și demararea negocierilor cu Turcia, Armenia și Libia;

·         finalizarea, în cel mai scurt timp, a negocierilor privind acordurile cu parteneri-cheie, precum Australia și Brazilia, dar și cu economii în creștere, precum China, India, țările din Golf și ASEAN;

·         realizarea obiectivelor acordurilor cu partenerii importanți, în special cu SUA și Canada, inclusiv cele de reciprocitate privind cotele de proprietate și controlul asupra companiilor aeriene;

·         includerea unor clauze standard privind concurența loială în acordurile bilaterale.

Deputatul european Marian-Jean Marinescu a accentuat și importanța investițiilor în infrastructură pentru creșterea competitivității UE:„Trebuie găsită o soluție la problema congestionării principalelor centre aviatice europene. UE are nevoie de creșterea capacității de infrastructură, precum și de folosirea mai eficientă a celei existente.”

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × four =