Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Rolul României în raport cu Carta Albă ce trasează Viitorul Europei – Apel privind viitoare măsuri de acțiune

Published

on

Casa Europei ”EUROLINK” – membră European Network for Education and Training (EUNET) și partenerii săi a organizat joi, 23 martie, o Masa Rotundă , în ajunul aniversării a 60 de ani de la semnarea Tratatului de la Roma, ce a reunit experții și partenerii motivați să ia parte la acest exercițiu de democrație participativă în scopul îmbunătățirii poziționării României și aprofundării pe baze realiste a procesului de unificare europeană.

La finalul evenimentului, a fsot adoptat prin consens un Apel ca document preambul către principalele instituții responsabile de relația cu Consiliul Uniunii Europene care să conducă la creșterea transparenței și dinamizarea procesului de interconsultare între principalii decidenți și mediul academic – societatea civilă din România, pe care îl redăm după cum urmează:

 APEL către Președintele Consiliului UE, Comisia Europeană și Parlamentul European, precum și către Președintele, Guvernul și Parlamentul României

Faptul că și națiunile și statele membre ale Uniunii Europene au nevoie de Uniunea Europeană, de o aprofundare și perfecționare palpabilă a modului de luare a deciziilor și de funcționare a instituțiilor UE, nu ar mai merita să fie de argumentat sau dovedit. Din punctul de vedere al competitivității economice și sociale, al inovării și al securității, statele naționale pur și simplu rezistă singure, ca până la al Doilea Război Mondial.

Accelerarea competiției globale cu alte continente întregi și grupuri de economii emergente s-a intensificat considerabil în ultimul deceniu, ceea ce scoate lesne în evidență inevitabilitatea concentrării și cooperării între națiunile și țările Uniunii Europene deja considerabil fragmentate sau chiar divizate intern, cum este cazul unor state federale sau nu, precum Spania, Belgia sau Polonia.

Tocmai de aceea, în actualul context agravat de ultimele evoluții ale relației dintre marile puteri mondiale, în special Statele Unite și Federația Rusă, pentru ca România să se poată implica și să poată adopta o nouă abordare realistă și credibilă la nivel decizional înalt UE, considerăm drept vital-necesară, în favoarea re-credibilizării României în ajunul negocierilor pentru redefinirea structurării / reinventării Uniunii Europene, adoptarea următoarelor căi și măsuri de acțiune:

1. combaterea convingătoare, la nivel oficial, al haosului legislativ și a manipulării sale, uneori rău intenționate, chiar de autorități ale Statului Român;

2. fixarea unui angajament și calendar clar al aderarii României în primul rând la spațiul Euro, dar și la alte organizații cu rol de barometru la nivel global, precum Organizația de Cooperare Economică și Dezvoltare;

3. sprijinirea așezării ierarhiilor valorice din societate, mai ales pe baza criterilor de selecție clare în administrația publică centrală, mai ales (merit, competențe, abilități, moralitate, responsabilizare civică);

4. stabilirea regulilor clare de intercomunicare, transparență între autorități, dar și în relațiile cu Societatea Civilă, fără acceptarea unor conivențe și presiuni explicite ale unor culte religioase dominante în deciziile Statului Român;

5. trecerea la descentralizare administrativă, politici de regionalizare conforme bunelor practici UE, de-politizări reale și pragmatice la nivelul autorităților publice, în general;

6. menținerea unei monitorizări eficace asupra aplicării și respectării legislației comunitare spre a reduce în mod concludent numărul de proceduri considerate infracționale față de dreptul european (infringement), de către Comisia Europeană și Curtea Europeană de Justiție;

7. mutarea accentului de pe stricta penalizare a corupției la nivel înalt pe componenta de recuperare accelerată a prejudiciilor produse și pe măsurile de alarmare rapidă și prevenție a posibilelor acte de corupție în timp util, nu la mulți ani după ce faptele s-au produs, iar pagubele, în mod realist, nu mai pot fi recuperate, iar făptuitorii să fie determinați să dovedească, în mod public, că își regretă, într-adevăr, faptele comise;

8. promovarea dezvoltării politicilor de dezvoltare regională durabilă și asigurarea unei egalități efective a șanselor sociale și profesionale ale cetățenilor, fără actualele discriminări mascate sau explicite;

9. instituirea unui cadru flexibil și puternic de lobby (inter-) instituțional în favoarea României în raport cu principalele instituții de decizie din UE.

Pentru ca obiectivele agendei interne să se plieze cât mai bine cu tendințele de schimbare, regenerare și chiar reinventare a profilului/arhitecturii UE, solicităm ca liderii Uniunii Europene și ai României, implicit, să ia în considerare și să valorizeze următoarele componente majore:

1. depășirea logicii de tip concurențial și menținerea procesului de aprofundare a unificării europene sub presiunea eternă a ‘abordării inter-guvernamentaliste’;

2. combaterea prin politici publice și măsuri adecvate a umanitarismului aparent generos, dar în fapt doar generic și contra-productiv în raport cu fluxurile migratorii sau îmbătrânirea galopantă a populației europene, ceea ce este evident că alimentează întreaga gamă de discursuri paseiste, revanșate, retrograde sau chiar explicit reacționare;

3. în scopul întăririi rezistenței și coeziunii UE în noua perioadă de extinsie a politicilor protecționiste și fragmentariste, revizuirea Tratatului Constituțional de la Lisabona într-o perioadă rezonabilă de timp, pentru reluarea pe baze consolidate a proiectului demarat la Maastricht și generarea unei coerențe și identități constituționale comune arhitecturii UE, inclusiv prin inserarea mult mai explicită a unei componente civice în viitoarea Constituție Europeană;

4. desăvârșirea reformării interne a Parlamentului European, ca prim for legislativ, prin înființarea unei Camere Independente a Cetățenilor, fără afiliere partinică, a unui Guvern European și prin extinderea competențelor Curții Europene de Justiție și a rolului Procurorului European Anti-Corupție;

5. realizarea unui echilibru dinamic explicit între prosperitate prin Piața Unică Europeană și drepurile sociale și cetățenești, în special printr-o transpunere mult mai susținută în practică a conceptelor derivate din dezvoltarea durabilă;

6. realizarea unui compromis inteligent și pragmatic intre brațul birocratic al UE-Directoratele Generale ale Comisiei Europene și componenta destul de greoaie a deciziei la nivel politic, plasată la nivelul Comisarilor Europeni și partial al grupurilor politice dominante pro-europene din Parlamentul European;

7. stabilirea unui mecanism coerent, suplu, dar imperativ de consultare și cooperare consolidată între parlamentele naționale și Parlamentul European, precum și între curțile constituționale ale Statelor Membre, apt să reducă treptat din virulența discursurilor extremiste și din ineficacitatea economică a unor lideri politici populiști;

8. reconfigurarea rolului de diapazon financiar din partea Băncii Centrale Europene, în special pentru îmbunătățirea și armonizarea sistemului de guvernanță unitară financiar-bancară, implicit imprimarea unui climat și tratament mai echitabil pentru economiile/finanțele statelor mai fragile și necorelate, până în prezent, la spațiul Euro;

9. definitivarea unui concept realist și unitar de securitate europeană, mai ales prin scăderea dependenței față de sprijinul Statelor Unite și aprofundarea unui sistem de alarmare rapidă în raport cu toate tipurile de criză și conflicte la nivel internațional;

10. accelerarea simplificării demarate de Comisia Europeană la nivelul regulilor și procedurilor hiper-birocratice, în special în cazul gestionării programelor cu fonduri europene, precum și reducerea cheltuielilor excesive și a lipsei de eficiența a unor instituții considerate de publicul larg, drept prea costisitoare și ‘antipatice’, mai ales Parlamentul European;

11. refondarea întregului sistem educațional european pe coordonatele cultivării valorilor universale și a pluralismului / coexistenței mai multor ‘concepții asupra binelui și răului’, inter-culturalității și laicității statului, precum și adoptarea de politici și măsuri de educație alternativă continuă și de stimulare a activităților culturale menite să întărească ‘patriotismul constituțional’ comunitar, precum și simbolistica unui brand comun pentru întreaga Uniune Europeană;

12. în scopul prevenirii agravării decalajelor social-economice, a fluxurilor migratorii și a traficului ilegal de persoane, angajarea mai bine fundamentată pragmatic a fondurilor în favoarea reformelor din țările în curs de dezvoltare.

Întrucât apartenența la UE este văzută ca un fel de ‘ultim scut’ în raport cu unele tendințe economice hiper-concurențiale, dar necorelate cu doctrina drepturilor omului, ca și în alte etape de răscruce, considerăm că destinul transformării în bine a României va depinde în mod sensibil de capacitatea sa de a renunța la rolul mimării reformelor sau implicării pur declarative.

Doar asemenea schimbări ar putea conduce la o ‘europenizare’ în profunzime, la ieșirea dintr-o condiție ‘post-patriarhală’ și provincialistă, propulsând-o mai aproape de ritmul impus de ‘nucleul dur’ UE.

Pe această cale, în mod oficial, solicităm ca Președintele României, în contextul participării Domniei Sale la Summitul Aniversar al Tratatului de la Roma, să ia în considerare setul nostru de propuneri și recomandări din partea reprezentanților la Masa Rotundă și să se inspire din acestea în cursul consultărilor/negocierilor ce vor avea loc pentru a putea defini și argumenta cât mai convingător poziția pe care România dorește ca noua Uniune Europeană post Brexit să o adopte în favoarea intereselor sale, pentru ca Statul Român să fie în măsură să primească sprijinul așteptat din partea Uniunii Europene, rămânând în plutonul de elită al construcției europene.

Pe de altă parte, solicităm liderilor Uniunii Europene ca, indiferent de viziunea și decizia finală ce se va adopta pe viitor asupra dezvoltării UE — cu ‘două sau mai multe viteze’ ale integrării sau ‘cu mai multe cercuri sau intensități’—, să mențină constant și ferm sprijinul acordat dezvoltării și reformelor instituționale din România, în special în favoarea libertăților și valorilor fundamentale comune, a unei prosperități economice pentru toți cetățenii, ghidând și păstrând România cât mai aproape de ‘nucleul dur’ al integrării europene, îndeosebi în contextul apropiatei preluării a Președinției UE în anul 2019.

De aceea, în numele participanților la eveniment, considerăm că este deosebit de oportună, ca în cazul Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est sau al Convenției Europene care a condus la adoptarea Tratatului Constituțional UE, să se ia decizia numirii unui Emisar Special sau Negociator care să medieze și să contribuie la adoptarea unor decizii finale cât mai înțelepte cu privire la reformarea și funcționarea viitoare a Uniunii Europene.

Pentru conformitate,

Secretariatul Organizatoric al Mesei Rotunde

București, 23 martie 2017

Acest APEL va fi ulterior difuzat spre informare și lobby instituțional către:

Președintele Consiliului UE,

Președintele Comisiei Europene

Președintele Parlamentului European

Președintele României — Administrația Prezidențială

Primul Ministru al Guvernului României

Președintele Senatului României

Președintele Camerei Deputaților

.

COMUNICATE DE PRESĂ

Universitatea din București, prima universitate din România în topul QS by Subject 2024 în domeniile Lingvistică, Limbi moderne și Fizică și astronomie

Published

on

© Universitatea din București/ Facebook

Universitatea din București (UB) este, conform celui mai recent clasament realizat de Quacquarelli Symonds (QS) și publicat la 10 aprilie 2024, prima universitate din România în ceea ce privește domeniile Lingvistică, Limbi moderne și Fizică și astronomie.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, la ediția din 2024, topul QS by Subject evidențiază performanțele a 1.559 de universități.

Astfel, conform clasamentului QS World University Rankings by Subject, realizat pe domenii fundamentale, pe baza rezultatelor din subdomeniile aferente acestora, Universitatea din București figurează în patru dintre cele cinci domenii analizate: Arte și Științe Umaniste, Științele Naturii, Științe Sociale și Management și Inginerie și Tehnologie.

Clasamentul realizat de QS poziționează Universitatea din București în intervalul 401 – 450 la nivel mondial în ceea ce privește Artele și Științele Umaniste.

În cadrul acestui domeniu fundamental, topul realizat de QS plasează Universitatea din București pe primul loc la nivel național în subdomeniile Lingvistică (în intervalul 151 – 200, la nivel mondial) și Limbi moderne (în intervalul 251 – 300, la nivel mondial). La nivel național, UB este singura universitate prezentă în subdomeniul Lingvistică, fiind precedată de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca în subdomeniul Limbi moderne.

De asemenea, Universitatea din București se situează pe prima poziție la nivel național (în intervalul 451 – 500, la nivel mondial) și în ceea ce privește domeniul fundamental al Științelor Naturii, alături de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.

Rezultatul obținut se datorează subdomeniului Fizică și astronomie, care plasează Universitatea din București pe primul loc la nivel național, alături de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, cât și subdomeniului Matematică. La nivel mondial, Fizica și astronomia poziționează Universitatea din București în intervalul 551 – 600, iar Matematica, în intervalul 401 – 450.

De asemenea, este de menționat și prezența Universității din București în clasamentul aferent domeniului Științe Sociale și Management: clasamentul QS World University Rankings by Subject poziționează Universitatea din București în intervalul 451 – 500 la nivel mondial și pe locul 2 la nivel național.

Topul QS World University Rankings by Subject analizează performanțele universităților pe baza unor indicatori precum reputația academică, numărul de citări pentru lucrările publicate, reputația în rândul angajatorilor, impactul și calitatea lucrărilor publicate de cercetători și cadre didactice (h-index), dar și eficiența colaborărilor interinstituționale (IRN).

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Proiecte de dezvoltare urbană în valoare totală de 2 miliarde de euro sau 1% din PIB, înscrise la Smart City Industry Awards

Published

on

© ARSC

Asociația Română pentru Smart City (ARSC) a premiat cele mai revoluționare inițiative din domeniul dezvoltării urbane, sustenabilității și transformării digitale, în cadrul celei de-a 8-a ediții a Smart City Industry Awards (SCIA 8). Evenimentul a reunit oficiali guvernamentali, autorități locale, lideri de afaceri și experți din diverse sectoare.

În total, 60 de proiecte au fost înscrise în competiție, cu o valoare totală de aproximativ 2 miliarde de euro, reprezentând 1% din PIB-ul României, un record pentru Smart City Industry Awards.

“Sunt onorat să mă aflu la acest eveniment. Mă bucur să văd atâtea proiecte înscrise și dorința autorităților de a construi orașe smart, care să oferă o viață mai bună locuitorilor. Într-adevăr, mi-aș dori ca și București să fie printre acestea, însă sunt încrezător că vom lua exemplu celorlalte orașe precum Suceava, Cluj sau chiar sectorul 2, care accesează fondurile Comisiei Europene, iar în scurt timp ne vom poziționa pe harta orașelor smart”, a declarat Sebastian Burduja, Ministrul Energiei, invitatul special al evenimentului. 

© ARSC

ARSC a acordat 39 de premii pentru 8 categorii, pe sectoare mult mai variate de la mobilitate, transport urban, dezvoltare și infrastructură, inclusiv securitatea datelor și confidențialitate, ceea ce a demonstrat că există un interes mai ridicat față de activități din zona smart față de anii precedenți.

“Evenimentul SCIA cu numărul 8 a prezentat un număr impresionant de categorii, fiecare dintre acestea evidențiind soluțiile inovatoare care contribuie la progresul mediului urban. Ne-am bucurat să vedem că tot mai multe proiecte sunt înscrise de la an la an, ceea ce ne demonstrează că România devine o țară smart. De la mobilitate și transport urban la sustenabilitate și transformare digitală, premiile demonstrează dorința de a crea e orașe mai eficiente, mai incluzive și mai durabile. Însă în România se fac mult mai multe la acest capitol. Avem peste 1.300 de proiecte şi iniţiative smart city şi smart village ceea ce arată ca presiunea civică este tot mai mare și aduce rezultate pozitive în această direcție”, a declarat Eduard Dumitrașcu, Președintele ARSC.

„Au participat cele mai importante proiecte de Smart City din România, cei mai activi primari de municipii, reședințe de județ și nu numai, cu niște proiecte de mare anvergură. Pe scenă au fost proiecte de peste 2 miliarde de euro. Ne bucură foarte mult că cel puțin jumătate dintre proiectele pe care le-ați văzut pe scenă sunt realizate de către Urban Scope, într-o etapă sau alta. Conceptul Smart City era o formă fără fond în urmă cu vreo 5 ani de zile. Acum oamenii încep să vadă impactul acestor proiecte în comunitate. Cu ajutorul digitalizării, mobilității urbane și a altor soluții tehnice smart, s-a reușit ca aceste proiecte să rezolve anumite probleme la nivelul societății”, a adăugat Radu Dragomir, CEO Urban Scope.

© ARSC

Juriul premiilor Smart City Industry Awards 2024 (SCIA 8) a fost format din personalități notabile din diverse sectoare, fiecare dintre acestea aducând o expertiză și o viziune extinsă în procesul de evaluare. Condus de primarul Ciprian Ciucu, președintele juriului, juriul a inclus personalități distinse precum Dragoș-Cristian Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României; Traian Urban, director al Innovation Hub East la EIT Urban Mobility; Valeriu Zgonea, președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM); prof. Guido Perboli de la Universitatea Politehnică din Torino; Liviu Băileșteanu, Director de Politici și Strategii în cadrul MDLPA, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației; Cătălin Frangulea, Director General al Asociației Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov; Nicoleta Cîrjan, Șef Birou Relații Externe, Turism și Evenimente din cadrul Primăriei Brașov; și Chris Cooke, Fondator și CEO al SmartCitiesWorld.

“În această seară avem ocazia să premiem cele mai bune proiecte înscrise, pe care recunosc că a fost dificil să le alegem. Tot în seara aceasta sunt bucuros că voi putea da mai departe onoarea de a fi președintele juriului câștigătorului Premiului Primarul Anului persoanei care s-a remarcat cel mai mult în ultimii ani pentru proiectele implementate în orașul său”, a declarat Ciprian Ciucu, Primarul Sectorului 6 al Municipiului București.

© ARSC

“Este o adevărată onoare să primesc premiul de “Primar al Anului”, o confirmare importantă care vine din partea unor specialiști în domeniu care au analizat cu obiectivitate întregul portofoliu de proiecte smart pe care le-am implementat în Sibiu. Mă bucur pentru recunoașterea primită de orașul care, într-adevăr, merită pe deplin premiul primit astăzi”, a spus Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, la primirea premiului.

Evenimentul a marcat, de asemenea, colaborări și parteneriate semnificative, inclusiv înființarea Asociației pentru Comunități Inteligente din Republica Moldova. Președintele ARSC, Eduard Dumitrașcu, a subliniat importanța schimbului de experiență și a promovării cooperării pentru a impulsiona transformarea digitală dincolo de frontiere.

© ARSC

“Mă bucur să fiu prezent la acest eveniment. Proiectele discutate astăzi reprezintă motorul de dezvoltare pentru localități. Dorim să transferăm experiența și rezultatele ARSC în Republica Moldova și aș dori să le mulțumesc lui Eduard Dumitrașcu și Radu Dragomir pentru decizia de a veni în Moldova”, a declarat Alexandru Baltag de la Asociația pentru Comunități Inteligente din Republica Moldova.

Un alt punct culminant al evenimentului a fost semnarea Protocolului de Colaborare între ARSC și ICI București pentru Platforma Națională pentru Transformarea Digitală a României (PNTDR), care a subliniat și mai mult angajamentul de a avansa inițiativele digitale la nivel național. Adrian Victor Vevera, directorul general al ICI, a evidențiat potențialul platformei de a oferi soluții scalabile aplicabile la diverse proiecte și autorități locale.

Pe măsură ce mișcarea pentru orașe inteligente continuă să ia amploare, evenimente precum SCIA 8 joacă un rol crucial în recunoașterea și amplificarea soluțiilor inovatoare care modelează orașele de mâine.

Pentru mai multe informații despre Smart City Industry Awards și despre inițiativele viitoare, vizitați site-ul ARSC.

Lista completă a câștigătorilor:

1. Mobilitate și transport urban – Transport Public București Ilfov (TPBI),  În pas cu tehnologia, mai aproape de călători!

2. Inovare și sustenabilitate în administrație – Adrian Țuțuianu, Secretar General al Guvernului

3. Digitalizarea și transformarea digitală (Digitalizarea serviciilor publice) – Primăria Municipiului Călărași, Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri simplificate pentru cetățeni la nivelul administrației publice a Municipiului Călărași

4. Tehnologie și inovare – ICI București, proiect de integrare a tehnologiei NFT în serviciile publice,  ICI Decentralized Services.

5. Sustenabilitate și mediu – Glovo & eMobility Rentals, proiect pilot de livrări eco-friendly în București

6. Sustenabilitate și mediu – BMF România, Premiul pentru “Excelență în Sustenabilitate și Mediu”

7. Incluziune socială și accesibilitate – Primarul Sectorului 5 Cristian Popescu Piedone – pentru proiectul Locuințe nZeb pentru tineri în Sectorul 5 al municipiului București

8. Educație și cultură în orașele inteligente – Echipa Națională de Robotică Autovortex România

9. Inovare civică și transformare digitală – Phoenix Media

10. Mobilitate și transport urban – Urban Scope & Primăria Constanța, Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, zona Bulevardul Mamaia

11. Parteneriatul anului – Ministerul Transporturilor & Autoritatea pentru Reformă Feroviară

12. Sustenabilitate și mediu – Primăria Tecuci, Revitalizarea și regenerarea zonei urbane a parcului Carol I, municipiul Tecuci

13. Mobilitate și transport urban – Primăria Galați & Swarco România, Transport modern în municipiul Galați

14. Digitalizare și transformare digitală – Software Imagination & Vision (SIMAVI) pentru proiectele Funcționarul electronic ANTONIA și IMM Mentor

15. Tehnologie și inovare – Primăria Buzău – Sistem inteligent de management al traficului și transportului public

16. Tehnologie și Inovare – PAID pentru integrarea asigurării obligatorii împotriva dezastrelor naturale pe ghiseul.ro

17. Implicare și inovare pentru tineret – Prefectul Capitalei, Rareș Hopinca pentru proiectul de prevenire și combatere a consumului de droguri în rândul tinerilor

18. Cel mai bun proiect Smart City – Primăria Sectorului 6, primarul Ciprian Ciucu

19. Primarul Anului în 2024 – Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu. Ciprian Ciucu, câștigătorul acestui premiu în 2023, a predat președinția juriului pentru ediția SCIA 2025 lui Astrid Fodor, iar  la categoria Dezvoltare și Infrastructură Urbană Inovatoare cu proiectul Amenajarea malurilor râului Cibin cu piste pentru biciclete și spații pentru relaxare.

20. Cea mai bună companie pentru un oraș inteligent – Mira Technology

21. CEO-ul anului – Florin Pisică, CEO Top Metrology

22. Mobilitate și transport urban – SMS Ticketing, proiectul Micro plăți prin SMS

23. Inovație în domeniul eficienței energetice și al sustenabilității – ELCEN

24. Mobilitate și transport urban – Anadolu Automobil Rom, proiectul Înnoirea transportului public în Oraşul Chitila prin achiziționarea a 23 de autobuze electrice şi stațiilor de încărcare aferente

25. Premiul special ARSC – Metrorex, proiect Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni

26. Tehnologie și inovare – Vantage Towers, Customer Portal

27. Mobilitate și transport urban – Primăria Municipiului Iași, Transport public verde și inteligent – Modernizare Depou Dacia

28. Dezvoltare urbană și infrastructură inovatoare – Aeroportul Internațional Craiova, Extinderea și Modernizarea Aeroportului Internațional Craiova

29. Digitalizare și transformare digitală – Fast Park & Orange România pentru Romexpo Parking & Ticketing

30. Tehnologie și inovație – Regista pentru Soluția Regista

31. Mobilitate și transport urban – Primăria Municipiului Focșani & TeleLink, Managementul Transportului Public

32. Mobilitate și transport urban – Primăria Municipiului Alba Iulia, Sistem integrat de mobilitate

33. Digitalizare și transformare digitală – Primăria Suceava, Centrul de Inovare și Imaginație Civică

34. Sustenabilitate și mediu – Primăria Municipiului Piatra Neamț, Proiect regenerare urbana – Zoo

35. Cel mai bun susținător al mass media – Agenția Confident

36. Mobilitate și transport urban – Primăria Drobeta Turnu Severin & Scope Systems, Stații inteligente de autobuz

37. Educație și cultură în orașele inteligente – Primăria Botoșani – Proiectul “Eminescu, o cultură, o rădăcină”

38. Educație și cultură în orașe inteligente – Primăria Bistrița- Proiect Orașele economice prin eficiență energetică și comunități low-tech

39. Dezvoltare urbană și infrastructură inovativă – Primăria Câmpina, Extinderea, modernizarea și dotarea spațiului pietonal din zona centrală a municipiului Câmpina

Gala Smart City Industry Awards, ediția 8 a fost organizată Sub Patronajul Ministerului Energiei și în parteneriat cu EIT Urban Mobility un organism al Uniunii Europene.

Partener Principal: Urban Scope

Parteneri Platinum: Magus by Mira Technologies, Glovo, eMobility Rentals

Eveniment susținut de: BAT România, Network One Distribution, Bosch, Swarco, Telelink, Scope Systems, Nexpansion, Anadolu Automobil Rom, Vantage Towers, SMS Ticketing, Scala Assistance, Top Metrology, Bitcom IoT, Parko Mobility, Elbi Energy Projects, SIMAVI, Sysnet, Asse by Asseco, Omega Star Sistems, Integrisoft, Dewatering Silent & Piling, Vodafone Business, Self Pay

Parteneri Instituționali: ICI București, Elcen, Poșta Română, RoGBC, Graphtec Design

Parteneri Media: Phoenix Media, Profit News, Bursa.ro, Agerpres, Radio România Actualități, Aleph News, IQAds, Oameni și Companii, Matek, Ghidul Primăriilor, CaleaEuropeana.ro

Ambasadori ai Experienței: La Fântâna, Kafune

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Orașe Inteligente, Orașe Europene: Gala Smart City Industry Awards prezintă proiecte de 2 miliarde euro, marcând viitorul sustenabil al României

Published

on

În inima dezvoltării urbane sustenabile europene și naționale stă conceptul orașelor inteligente – o viziune care ia acum formă în România prin proiecte inovatoare ce vor fi prezentate la Gala Smart City Industry Awards (SCIA), ediția a 8-a.

Aceste proiecte, în valoare de peste 2 miliarde de euro, nu numai că redefinesc peisajul urban românesc, dar și aliniază țara noastră cu obiectivele europene de dezvoltare durabilă și sustenabilă.

CaleaEuropeana.ro este partener media oficial al evenimentului și subliniază angajamentul nostru către o viziune europeană comună pentru orașe sustenabile și inovatoare

CaleaEuropeana.ro, ca partener media oficial al evenimentului, joacă un rol esențial în promovarea acestor inițiative, evidențiind importanța sinergiei între inovație, sustenabilitate și finanțarea europeană.

În acest context, Gala SCIA din 4 aprilie devine un moment-cheie pentru toți cei interesați de viitorul orașelor inteligente, oferind o platformă de discuții, colaborare și prezentare a proiectelor care vor modela comunitățile urbane în anii următori.

Organizată sub patronajul Ministerului Energiei și în parteneriat cu EIT Urban Mobility, SCIA aduce în fața unei audiențe de elită proiecte ambițioase care vizează nu doar îmbunătățirea calității vieții urbane, dar și optimizarea resurselor, reducerea impactului asupra mediului și promovarea unei economii circulare. Aceasta înseamnă o abordare holistică, de la infrastructuri verzi și soluții de mobilitate până la digitalizarea serviciilor publice și gestionarea eficientă a energiei.

Importanța finanțării europene în realizarea acestor proiecte este incontestabilă. Fondurile UE oferă oportunități semnificative pentru dezvoltarea orașelor inteligente în România, iar Gala SCIA este un prilej ideal pentru a explora cum pot fi accesate și utilizate aceste resurse pentru a maximiza impactul proiectelor.

Parteneriatul cu platforma CaleaEuropeana.ro subliniază dorința de a ne asigura că aceste oportunități sunt cunoscute și exploatate la maximum de toți actorii implicați.

Conferința de deschidere a evenimentului “Bucharest Smart Energy Summit”, va aborda subiecte critice precum integrarea energiilor regenerabile, eficiența energetică în clădiri și rolul tehnologiilor inteligente în reducerea amprentei de carbon. Aceste discuții vor reflecta angajamentul României față de obiectivele europene în domeniul energiei și schimbărilor climatice, demonstrând cum inovația poate contribui la o Europă mai verde și mai sustenabilă.

Gala SCIA 8 își propune să creeze un dialog deschis și constructiv despre viitorul orașelor inteligente în România și în Europa. Este o invitație la acțiune pentru toți cei care visează la orașe mai sigure, mai verzi și mai conectate, unde tehnologia servește cetățeanul și mediul înconjurător.

Pentru mai multe detalii despre eveniment și pentru a vă asigura participarea la eveniment, vizitați scia.ro.

CaleaEuropeana.ro va fi prezentă la eveniment și vă va transmite LIVE cele mai importante momente și declarații.

Despre Asociația Română pentru Smart City

Asociația Română pentru Smart City este dedicată promovării inovației și a soluțiilor tehnologice avansate pentru dezvoltarea sustenabilă a orașelor inteligente din România și din întreaga lume. ARSC este o organizaţie non-guvernamentală înfiinţată în 2016  care, alături de peste 350 de membri şi parteneri, încurajează inovaţia, digitalizarea şi noile tehnologii ca mijloace pentru transformarea comunităţilor locale în oraşe inteligente şi durabile, dezvoltând soluţii eficiente şi sustenabile pentru oraşele şi comunităţile din România.

Gala Smart City Industry Awards, ediția 8 este organizată Sub Patronajul Ministerului Energiei și în parteneriat cu EIT Urban Mobility un organism al Uniunii Europene.

Partener Principal: Urban Scope

Parteneri Platinum: Magus by Mira Technologies, Glovo, eMobility Rentals

Parteneri Gold: Bosch, Swarco, Telelink, Scope Systems, Nexpansion, Anadolu Automobil Rom, Vantage Towers, SMS Ticketing, Scala Assistance, Top Metrology, Bitcoin IoT, Parko Mobility

Parteneri Instituționali: ICI București, Elcen, Poșta Română, RoGBC

Parteneri Media: Phoenix Media, Profit News, Bursa.ro, Agerpres, Radio România Actualități, Aleph News, IQAds, Oameni și Companii, Matek, Ghidul Primăriilor, CaleaEuropeana.ro

Ambasadori ai Experienței: La Fântâna, Kafune

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
COMISIA EUROPEANA13 seconds ago

Liderii UE au făcut primul pas către viitorul pieței unice, cerând “un nou pact european pentru competitivitate ancorat în piața unică” și cu o Uniune a piețelor de capital cu un potențial anual de 470 de miliarde de euro pentru companii

CONSILIUL EUROPEAN1 hour ago

Klaus Iohannis le-a prezentat omologilor din UE viziunea României privind viitorul pieței unice, cu accent pe rolul prioritar al coeziunii și agriculturii și ridicarea controalelor la frontierele terestre

SUA2 hours ago

SUA: Camera Reprezentanților va vota proiectul de lege privind ajutorul de 61 miliarde de dolari pentru Ucraina

U.E.4 hours ago

UE instituie Cadrul de Investiții pentru Ucraina în valoare de 9,3 mld. de euro

ROMÂNIA4 hours ago

Marcel Ciolacu, întâlnire cu reprezentanți ai companiilor emirateze: Extinderea și modernizarea Aeroportului Otopeni, a infrastructurii portuare și feroviare, obiectivele strategice ale parteneriatului comercial cu UAE

ROMÂNIA4 hours ago

În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră

MAREA BRITANIE5 hours ago

Comisia Europeană dorește începerea negocierilor de stabilire a unui acord între UE și Marea Britanie privind mobilitatea tinerilor de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii

NATO6 hours ago

Cinci avioane ale Forțelor Aeriene Spaniole protejează spațiul aerian al NATO deasupra României, fiind dislocate la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu

G76 hours ago

Ministrul german de externe cere G7 ”măsuri suplimentare” contra Iranului după atacul ”fără precedent” asupra Israelului

COMITETUL EUROPEAN AL REGIUNILOR6 hours ago

Raportorul CoR Csaba Borboly: Regiunile și orașele din UE cer reevaluarea statutului de protecție a carnivorelor mari pentru a promova coexistența durabilă cu omul și îmbunătățirea biodiversității

ROMÂNIA4 hours ago

În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră

ROMÂNIA1 day ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA1 day ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

ROMÂNIA1 day ago

Ministrul Adrian Câciu își dorește ca Europa anului 2030 să ”fie un furnizor mondial de tehnologie, un producător de semiconductori şi un producător de software”, fiind convins că România va fi cu totul alta

REPUBLICA MOLDOVA2 days ago

Gala AOR. Președintele Rețelei Orașelor și Municipiilor din R. Moldova din cadrul CALM: Ne dorim parteneriate în care Republica Moldova să se simtă parte a românității de facto și de jure

ROMÂNIA DIGITALĂ2 days ago

Digital Innovation Summit Bucharest explorează în perioada 16-18 aprilie punctul de intersecție dintre inovarea digitală, securitatea cibernetică și eforturile diplomatice într-o lume interconectată

ROMÂNIA DIGITALĂ2 days ago

Digital Innovation Summit/Nicolae Ciucă: Văd următorii 10 ani ca pe un deceniu al siguranței, în care investiția în inovație și tehnologie trebuie să fie parte a noului proiect de țară

ROMÂNIA3 days ago

Premierul Marcel Ciolacu, întâlnire cu președintele Congresului Mondial al Ucrainenilor: Lucrăm împreună pentru a asigura drepturi egale pentru minoritățile naționale din România și Ucraina

NATO6 days ago

Klaus Iohannis explică de ce România nu a investit 2,5% din PIB pentru apărare în 2023: Inflația, lipsa lichidităților la momentul achiziției și a echipamentelor militare

PARLAMENTUL EUROPEAN1 week ago

Regele Philippe al Belgiei, în plenul PE: „Europa și întreaga lume au mare nevoie de speranță”

Trending