Minunatele promisiuni electorale ale ARD si USL privind fondurile europene. Cum vor scoate ARD si USL mai multi bani din buzunarele Bruxelles-ului

Fondurile europene, capitol la care Romania este codasa in UE, reprezinta prioritati ale principalelor aliante politice. Caleaeuropeana.ro va prezinta oferta electorala a ARD si USL, privind modul in care, daca vor fi la guvernare, cele doua aliante vor actiona in acest sens.

ARD promite un grad de absorbţie, până la sfârşitul anului 2015 (conform regulii „n+2”), a cel puţin 80% din fondurile structurale şi de coeziune europene alocate României în cadrul perspectivei financiare 2007-2013. Calculele arata ca pentru acest lucru ar trebui ca Romania sa absoarba 70 la suta din fondurile aflate la dispozitia sa, adica, in trei ani, sa absoarba de sapte ori mai multi bani decat a facut-o in intervalul 2007-2010 ; pentru intervalul 2014-2016, potrivit planurilor ARD, absorbtia absorbţia fondurilor structurale şi de coeziune europene alocate României în cadrul perspectivei financiare 2014-2020 ar fi, în proporţie anuală medie, de 75%;

Pe de alta parte, USL vizeaza infiintarea unui fond de relansare economica. Potrivit programului de guvernare propus de USL, estimarea realista a gradului de absorbtie a fondurilor europene de catre Romania pana in 2015, includerea sumelor ramase in acest Fond (alaturi de sumele neatrase de celelalte tari de coeziune) si folosirea pentru finantarea unor proiecte de conectare a Romaniei la retelele transeuropene (sub coordonarea Comisiei Europene) reprezinta solutii pentru o mai buna absorbtie. Pentru stimularea angajatilor din sistem, USL vizeaza intarirea sistemului de salarizare speciala a angajatilor care lucreaza pentru absorbtia de fonduri europene.

VA PREZENTAM , IN CONTINUARE, SOLUTIILE PROPUSE DE CELE DOUA ALIANTE POLITICE PENTRU A SALVA ROMANIA DIN DEZASTRUL PROVOCAT DE FOLOSIREA FONDURILOR EUROPENE:

ARD vrea o absorbtie de sapte ori mai mare pana in 2015

  • internalizarea, în cea mai mare proporţie posibilă, a beneficiilor, îndeosebi de natură financiară, care decurg din calitatea de stat membru;
  • participarea activă la proiectarea marilor procese instituţionale  care concură la construcţia europeană;
  • participarea activă la funcţionarea democratică şi eficientă a instituţiilor, structurilor şi organismelor UE;
  • înfiinţarea Ministerului Integrării şi Afacerilor Europene (MIAE) şi definirea corectă a competenţelor acestuia ca integrator instituţional al tuturor proceselor economice şi sociale care privesc integrarea efectivă, rapidă şi eficientă a României în UE;
  • constituirea, în cadrul MIAE, a Diviziei de management al absorbţiei fondurilor structurale şi de coeziune europene, ca structură de coordonare a autorităţilor de management în materie;
  • participarea activă şi responsabilă la fundamentarea perspectivei financiare europene 2014-2020, respectiv propunerea unui cadru Strategic Naţional de Referinţă 2014-2020 care să contribuie la creşterea gradului de convergenţă economică reală a României cu UE;
  • sprijinirea creării unei reţele naţionale de organizaţii private sau în parteneriat public-privat, acreditate de MIAE, care să sprijine întocmirea proiectelor şi documentaţiilor aferente de absorbţie a fondurilor structurale şi de coeziune europene;
  • restructurarea Agenţiilor de Dezvoltare Regională, în scopul creşterii eficienţei şi securităţii absorbţiei fondurilor structurale şi de coeziune europene şi pentru evitarea la maximum a voluntarismului şi politizării în acest domeniu;
  • absorbţia, până la sfârşitul anului 2015 (conform regulii „n+2”), a cel puţin 80% din fondurile structurale şi de coeziune europene alocate României în cadrul perspectivei financiare 2007-2013;
  • absorbţia fondurilor structurale şi de coeziune europene alocate României în cadrul perspectivei financiare 2014-2020 în proporţie anuală medie, pe intervalul 2014-2016, de 75%;
  • analiza reconfigurării regiunilor de dezvoltare, în scopul menţinerii eligibilităţii, pe un termen cât mai lung, pentru absorbţia fondurilor europene, aşa încât procesul de coeziune economică, socială şi teritorială să fie accelerat.
  • favorizarea economiilor emergente ale ţărilor membre, îndeosebi în domeniul creării infrastructurii generale, mai ales a infrastructurii de transport şi comunicaţii, a infrastructurii de sănătate şi a infrastructurii de cercetare şi educaţie, inclusiv prin restructurarea schemelor eligibile de ajutor de stat;
  • sprijinirea creării Uniunii bancare a Uniunii Europene, prin întărirea rolului Băncii Centrale Europene şi a Asociaţiei Europene a Băncilor cu privire la supravegherea activităţii financiare (îndeosebi a activităţii bancare) din statele membre;

 

USL vrea salarii mai mari pentru angajatii de la stat care lucreaza cu fonduri europene

  • ACCELERAM ABSORBTIA FONDURILOR EUROPENE, prin crearea unei structuri centrale responsabile de managementul si coordonarea Autoritatilor de Management, prin simplificarea si unificarea cadrului legislativ.
  • NEGOCIEM cu Uniunea Europeana realocarea fondurilor structurale si de coeziune supuse corectiilor financiare.
  • Sustinem INFIINTAREA UNUI FOND DE RELANSARE ECONOMICA. Estimarea realista a gradului de absorbtie a fondurilor europene de catre Romania pana in 2015, includerea sumelor ramase in acest Fond (alaturi de sumele neatrase de celelalte tari de coeziune) si folosirea pentru finantarea unor proiecte de conectare a Romaniei la retelele transeuropene (sub coordonarea Comisiei Europene).
  • INTARIM SISTEMUL DE SALARIZARE SPECIALA A ANGAJATILOR DIN SISTEM care lucreaza pentru absorbtia de fonduri europene.
  • STIMULAM SCHIMBUL DE BUNE PRACTICI in implementarea mecanismelor de crestere a absorbtiei de fonduri europene cu alte tari de coeziune membre UE.

Foto: istockphoto.com,

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five × 2 =