Romania, pe cale sa implementeze serviciul european de urgenta eCall, obligatoriu din 2015

ecall schema ec.europa.euRomania este pregatita sa implementeze serviciu de urgenta paneuropean din vehicule eCall, apreciaza Comisia Europeana, sistem prin care pot fi transmise automat catre dispeceratul 112 informatii legate de localizarea masinii implicate intr-un accident rutier, tipul autovehiculului, directia de mers sau numarul de pasageri.

“Romania, prin Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), este prima tara din Europa care si-a modernizat infrastructura Sistemului 112, la nivel national, cu capabilitati eCall, dispozitivul care apeleaza automat numarul unic de urgenta. Comisia Europeana a felicitat in mod oficial Romania si STS pentru performantele atinse, aratand ca tara noastra este pregatita pentru operarea sistemului eCall”, precizeaza STS, in contextul desfasurarii la Bucuresti a celei de-a doua Conferinte internationale privind implementarea acestui proiect.

Potrivit unui comunicat al STS, cu ajutorul serviciului de urgenta eCall, autoritatile vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv in situatia in care pasagerii nu mai au capacitatea de a vorbi.

Sistemul permite totodata si apelarea manuala de la bordul vehiculului.

“In cazul unui accident auto, sistemul eCall instalat pe masina va apela automat dispeceratul 112, odata cu transmiterea de informatii relevante privind locul evenimentului si date tehnice ale vehiculelor implicate”, completeaza STS.

Serviciul de urgenta eCall va fi obligatoriu in Europa incepand cu 1 octombrie 2015.

Rezultatele noului serviciu pan-european de urgenţă din vehicule – eCall – prezentate oficial în capitala României

Joi, 21, şi vineri, 22 noiembrie 2013, la Bucureşti, se va desfăşura Conferinţa internaţională pentru prezentarea rezultatelor implementării noului serviciu de urgenţă din vehicule – eCall, eveniment al proiectului pan-european Harmonised eCall European Pilot ( HeERO ).

Alături de partenerii de proiect din 18 ţări, participă peste 200 de specialişti din industria auto, ai operatorilor de telecomunicaţii şi organismelor de standardizare, de la companii de asigurări din 40 de ţări din Europa, America de Nord şi Asia, oficiali ai Parlamentului European, ai Comisiei Europene şi ai instituţiilor româneşti cu responsabilităţi în domeniu.

Discuţiile sunt axate pe stadiul implementării serviciului eCall în ţările partenerilor proiectului, asupra modului de interoperabilitate între echipamentele ce urmează a fi instalate pe autovehicule şi diferite centre de preluare a apelurilor de urgenţă şi stadiul revizuirii standardelor europene în domeniu.

Va avea loc şi o parte practică, demonstrativă, la care inginerii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale vor prezenta, în direct, întregul flux al sistemului de urgenţă eCall, apelurile fiind generate din Bucureşti şi din ţară, cu ajutorul câtorva maşini aflate în trafic şi echipate cu dispozitive eCall. Participanţii vor putea vedea modul de implementare al serviciului de apel de urgenţă din vehicule în România, recepţionarea şi operarea apelurilor, poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident, împreună cu întregul fluxul de alarmare şi intervenţie a serviciilor de urgenţă.

România, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, este prima ţară din Europa care şi-a modernizat infrastructura Sistemului 112 la nivel naţional, cu capabilităţi eCall.

Jurnaliştii sunt invitaţi la deschiderea conferinţei, ce va avea loc joi 21 noiembrie, la hotel Novotel, din Bucureşti, Calea Victoriei nr. 37 B, între orele 9 – 9,45, la conferinţa de presă de la ora 10 şi vineri, 22 noiembrie, de la ora 9, la demonstraţiile practice cu sistemul eCall de la Biblioteca Academiei Române, Bucureşti, Calea Victoriei nr. 125.

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *