Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au consumat bere în ultima lună

Un studiu realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research arată că în ultima luna 55,8% dintre români au consumat bere, cel puțin o dată. Consumatorii cei mai frecvenți (heavy users) sunt persoanele tinere, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani.

Studiul a conturat 3 profile ale consumatorilor de bere din România. Astfel, există consumatorul tipic sau heavy drinker – vorbim despre bărbați cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, cu studii medii. Urmează medium drinker, reprezentat de bărbații cu vârste cuprinse între 26 și 35 de ani, studii superioare. Femeile consumatoare de bere sunt occasional drinker, au vârste între 26 și 35 de ani, studii superioare, consumă bere o dată pe lună, iar principala motivație este socializarea.

Din totalul respondenților, aproape 6.8% consumă bere o dată pe lună iar 13.7% o dată la 2, 3 săptămâni.

Dintre persoanele care au consumat bere in ultima lună, cea mai mare parte (62%) dintre respondenți au consumat bere acasă și doar 14% dintre ei în oraș. Un procent de 24% dintre respondenți au afirmat că au consumat bere și acasă și în oraș.

Studiul a scos la iveală un aspect  interesant: cea mai mare parte a celor care au afirmat că au consumat bere acasă este reprezentată de femei, bărbații fiind cei care preferă să bea bere în oraș.

În cazul consumului de bere în oraș, se preferă sticla de 0,5 litri, iar pentru acasă consumatorii achiziționează bere la pet de 2 litri.

Cei care au menționat că preferă berea altor băuturi alcoolice au invocat drept motiv prețul accesibil (35% dintre respondenți). Alte argumente au fost gustul plăcut (20.9%) și concentrația scăzută de alcool (motiv invocat de către femei).  Consumatorii cu venituri situate între 500 și 1000 de lei au menționat costul scăzut al berii drept principalul motiv de cumpărare.

„Discutăm despre modificări atitudinale și comportamentale ale consumatorului român din ultimii ani, modificări care au fost determinate de factori raționali și funcționali (diminuarea veniturilor). Factorii raționali, precum prudența în cumpărare, cauzează de multe ori rezistență la diferitele acțiuni de marketing targetate către cumpărarea de impuls și trecerea consumatorilor către produse și branduri mai ieftine” a declarat Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research.

Cu toate acestea, romanii nu sunt alcoolicii Europei. Chiar daca ne-am obisnuit cu topuri in care figuram pe primele pozitii la tot ceea ce este mai rau, la consumul de alcool, concetatenii nostri nu sunt pe podium, arată Econtext.

Procentual, cehii dau pe bautura cea mai mare parte din salariu. Acestia cheltuiesc 8,9% din salariu pe bautura! Imens!

De altfel, nu degeaba sunt bautori renumiti de bere! Pe a doua pozitie se plaseaza luxemburghezii. Ei cotizeaza la ‚fondul’ alcoolului 8,5% din salariu! La polul opus, portughezii si italienii dau cel mai putin procent pe bautura.

In privinta romanilor, noi suntem pe locul 18 din 27 de state si dam 3,5% din salariu pe bauturi alcoolice.

****Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat telefonic (CATI – Computer Assisted Telephonic Interviews), în perioada 13-16 august,  pe un eșantion reprezentativ la nivel național pentru mediul urban de 1.187  de persoane cu vârsta peste 18 ani. În cadrul chestionarului s-a făcut referire la perioada 13 iulie-13 august, cel mai călduros interval din an.

Marja de eroare calculată este de +/- 2,84.

Foto: istanbuls-stranger.blogspot.com

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 + 15 =