Turismul in publicitate pe primele patru luni ale anului 2013

beach wikipedia turismVizibilitatea turismului in publicitate a inregistrat o evolutie pozitiva din punct de vedere al numarului de reclame difuzate de media, potrivit unei analize mediaTRUST. In perioada 1 ianuarie -0 30 aprilie 2013, canalele media au difuzat 5.176 de spoturi publicitare pe categoria turism. Cel mai mare volum de publicitate a fost difuzat la statiile radio (2.975 reclame) si TV (2.064 reclame). Studiul indica o pondere scazuta a reclamelor in presa scrisa, si anume, 140 de reclame tiparite.

Distributia reclamelor pe medii de difuzare

Cel mai mare volum de publicitate a fost difuzat la statiile radio (2.975 reclame) si TV (2.064 reclame). Studiul indica o pondere scazuta a reclamelor in presa scrisa, si anume, 140 de reclame tiparite.

Raportul  arata o evolutie pozitiva a numarului de reclame difuzate la posturile de radio. Daca in luna ianuarie 2013, au fost difuzate 239 de reclame la radio, pe categoria turism, in luna aprilie a aceluiasi an, numarul lor a crescut, ajungand la 1.303. Aceasta evolutie  se datoreaza, intr-o anumita masura, si minivacantei de 1 Mai si Pasti, care a dus la o marire a numarului de turisti, si implicit a numarului de oferte.
In ceea ce priveste reclamele difuzate la TV, se observa o descrestere a numarului acestora, de la 858 de reclame difuzate in luna ianuarie, se ajunge la 385 de reclame inregistrate in luna aprilie 2013.
Reclamele din presa scrisa inregistreaza o crestere minora pe parcursul celor patru luni, ajungand la 40 de reclame in luna aprilie, comparativ cu 35, in ianuarie.

Top 5 cele mai promovate branduri

Analiza cuprinde si un clasament al celor mai vizibile branduri din turism din punct de vedere al publicitatii inregistrate de acestea. Astfel, agentia de turism Christian Tour a avut cel mai mare numar de reclame difuzate (796) cu un rate card de 469.429 euro. Hotel Germisara a avut 541 de reclame difuzate, inregistrand un RC de 123.811 euro. Rezerva.ro a inregistrat 516 de reclame si un RC de 835.630 euro. West City Hotel a avut 399 de reclame, cu un RC de 91.088 de euro, iar Pensiunea Sub Cetate la Matei (357 reclame), si un RC de 809.580 euro

Distributia reclamelor pe categorii de produse

Raportul mediaTRUST arata ca hotelurile si pensiunile au inregistrat cel mai mare volum de publicitate (2.333 de reclame) in perioada  1 ianuarie – 30 aprilie 2013, urmate de agentiile de turism cu 1798 reclame. Categoria Ghiduri/Baze de date/ recomandari se afla pe locul trei, inregistrand un numar de 786 de reclame difuzate.

Top 3 surse media

Analiza indica sursele media care au difuzat cele mai multe reclame la categoria turism. Romania TV este postul de televiziune cu cel mai mare numar de spoturi turistice difuzate  (744), urmat de Etno TV, cu 396 de reclame, si Money.ro TV, cu 293 de reclame difuzate.
Turismul a avut cea mai mare vizibilitate la  postul de radio Pro FM (1.120 reclame). Urmatoarele in clasament este Kiss FM cu 805 reclame si RFI cu 234 spoturi difuzate.
La categoria presa scrisa, Libertatea a inregistrat 21 de reclame din domeniul turistic, urmata de revista Ciao, cu 12 reclame si Zile si Nopti, cu  10 reclame.

Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 5.179 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 30 aprilie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă vizibilitatea turismului în reclamele difuzate de canalele media. Cu o bază de date disponibilă din iunie 2012, serviciul online admonit oferă  generarea de rapoarte cu cheltuielile de publicitate, durata şi numărul de difuzări pentru orice interval de timp şi date alese de utilizator (canale media, advertiseri, branduri, sectoare sau alte elemente ale clasificării

Sursa: media TRUST
Foto: commons.wikimedia.org

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seven + 15 =