Secretul catre succesul in afaceri, in viziunea Comisiei Europene. O romanca, data exemplu

2012_enBroșura „Secretul succesului”, ediția 2012-2013, publicată de Comisia Europeană arată că, în afaceri, ”nu este nevoie de un început grandios pentru a avea un impact semnificativ”.

”Întreprinderile mici si mijlocii (IMM-urile) sunt cele care au dat „marea lovitură” in dezvoltarea de întreprinderi internaţionale – ele sunt cu adevărat „campioane internaţionale” pentru noi” declară Antonio Tajani, vicepreședinte al Comisiei Europene, responsabil pentru industrie și antreprenoriat.

IMM-urile trebuie să aibă în vedere extinderea

”Succesul internaţional se află la îndemâna IMM-urilor și, din punct de vedere strategic, este mai important ca oricând ca până și micile întreprinderi să aibă în vedere extinderea la nivel internaţional. Întreprinderile care acceptă provocarea de a face un pas dincolo de orizontul imediat pentru a profita de oportunităţile internaţionale sunt mai competitive, mai inovatoare, iar aceste calităţi pot da naștere unui cerc virtuos, ducând la un succes chiar mai mare.

Ne aflăm într-un moment al istoriei în care urmărirea oportunităţilor de creștere trebuie să ne facă să depășim limita pieţelor noastre tradiţionale și a zonelor locale în căutarea de colaborări. Cele mai mari rate de creștere s-ar putea afla în zone spre care nu ne-am orientat până acum, însă care nu sunt inaccesibile. Tehnologia în continuă evoluţie și mai convenabilă înseamnă că designerii, directorii, experţii în marketing și persoanele din domeniul vânzărilor pot colabora în noi moduri pentru a dezvolta potenţialul de afaceri și pentru a deservi pieţe și clienţi peste tot în lume, chiar dacă se află la distanţă unul de altul și ar putea chiar să nu aibă o bază comună.” Consideră Tajani.

Vicepreședintele CE amintește că au trecut peste 20 de ani de la înființarea pieţei unice și îndeamnă antreprenorii să profite și să își dezvolte afacerile.

Un număr crescând de femei, devenite antreprenori de succes

”Sunt, de asemenea, încântat și mândru să observ că ediţia din acest an a broșurii „Secretul succesului” prezintă un număr crescând de femei devenite antreprenori de succes. Rămâne ca și potenţialului femeilor antreprenor din Europa și din lumea întreagă să i se acorde deplină apreciere și să i se ofere toate șansele pentru a atinge succesul. Femeile prezentate în această broșură arată ce se poate face.

Cea de a douăzecea aniversare a pieţei unice nu este doar o ocazie pentru a privi  înapoi spre realizările noastre. Mai este încă mult de lucru – pentru bărbaţi și  femei, pentru antreprenori tineri și în vârstă, acasă în Europa sau mai departe de casă.”

Portretul unui antreprenor de succes –  românca Ingrid Vlasov

ingrid vlasovBroșura „Secretul succesului” strânge portretele unor antreprenori de succes. Printre ei se află și românca Ingrid Vlasov.

Schimbările politice și sociale ce au avut loc în România în decembrie 1989 au creat noi oportunităţi pentru antreprenori, iar Ingrid Vlasov a profitat din plin de asta. După ce a studiat design vestimentar la Institutul European de Design de la Roma, Ingrid și-a creat propria casă de modă în 1997 și a devenit ulterior unul dintre cele mai cunoscute nume din moda românească, scrie Comisia Europeană despre designerul român.

Ingrid Vlasov: Trebuie să fii încrezător în competențele tale

C.E.: Care au fost cele mai mari obstacole și provocări cu care v-aţi confruntat în desfășurarea de activităţi economice în străinătate?

I.V.: Principalele provocări cu care m-am confruntat au fost legate de nevoia de a adapta rapid și de a face modificări în momente critice.

C.E.: Care este sfatul dumneavoastră pentru antreprenorii care se gândesc să se extindă în străinătate?

I.V.: Trebuie să fii încrezător în competenţele tale, dar să fii în  același timp foarte atent. Este esenţial să evaluezi toate riscurile înainte de a porni.

 

Sursa: Comisia Europeana

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *