Serviciile de urgenţă 112 accesibile persoanelor surde si celor cu deficiente de auz si vorbire

Marian-Jean Marinescu (PPE, PDL) transmite, potrivit unui comunicat trimis către Calea Europeană, necesitatea unui serviciu 112 accesibil.

După mai multe luni de campanie pentru conştientizarea necesitatii de a acorda un acces deplin la numărul european de urgenţă 112, declaraţia scrisa referitoare la 112 pentru utilizatorii surzi, cu deficiente de auz si vorbire, pentru persoanele cu handicap şi pentru situaţiile în care este nevoie de discreţie in momentul apelului, a fost adoptata oficial de Parlamentul European, intrunind un numar record de semnaturi – peste 460.

112 este numarul de telefon de urgenţă unic pentru toata Europa, care s-a dovedit a fi eficient în toate ţările UE. Acest numar oferă informatii pentru situaţiile în care apelantul nu este sigur ce serviciu de urgenţă este mai adecvat, redirecţionează apelurile la serviciile de urgenta relevante şi este un numar mai uşor de reţinut decât listele de numere de urgenţă pentru fiecare ţară .

Această declaraţie, susţinută de deputaţi europeni din patru grupuri politice din Parlamentul European, transmite un mesaj politic foarte clar şi puternic Comisiei Europene, solicitând să prezinte propuneri legislative şi de standardizare, în scopul de facilita accesul la numarul de urgenţă 112 care ar trebui sa devina accesibil prin intermediul unor servicii si reţele de comunicaţii mai largi, precum SMS-ul şi tehnologiile video.

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, iniţiatorul acestei declaraţii a explicat că “mplementarea SMS-ului nu ridică probleme tehnice majore şi consider că este oportun ca serviciul 112 sa poata fi imediat operabil prin SMS si deci sa fie inclus in serviciile centrelor de telefonie si fax. SMS-ul este un serviciu care ar putea fi de mare folos în situaţii de urgenţă in care este nevoie de discreţie in momentul apelului.”

Marinescu a mai adăugat că este nevoie de o nouă generaţie a serviciilor 112 care să fie fiabila si accesibila pentru toţi cetăţenii UE, independent de handicapul utilizatorului sau de natura situaţiei de urgenţă. Ar trebui să fie puse în aplicare cele mai recente tehnologii video, astfel încât numărul 112 sa poata fi accesat prin intermediul limbajului semnelor şi în timp real prin interpretare si subtitrare. De asemenea, trebuie sa existe un acces deplin la 112, indiferent de aparatul telefonic sau de furnizorul de servicii utilizate.

Sursa foto: pdlbrasov.ro

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *