Connect with us

GENERAL

Studiu ISS: Implicarea europeană în conflictul arabo-israelian

Published

on

Institutul de Studii de Securitate al Uniunii Europene a prezentat, recent,  o analiză a implicării europene în conflictul arabo-israelian. Vă prezentăm în continuare traducerea rezumatului realizat de Esra Bulut-Aymat, postat pe www.iss.europa.eu.

« Se concentrează asupra implicării Uniunii Europene (UE) în conflict, acordând o atenţie specială, dar nu exclusivă, implicării UE în dimensiunea israelo-palestiniană a conflictului. La trei decenii de la borna Declaraţiei din Veneţia din 1980 a celor doar nouă state membre ale Comunităţii Europene de atunci, în 2010 au existat noi obstacole în eforturile de soluţionare a conflictului şi trenduri negative care alimentează dubiile privind o posibilă rezolvare care să permită convieţuirea celor două state la un loc. Acest lucru intră într-o aspră contradicţie cu obiectivele optimiste ale ultimei iniţiative de pace a Statelor Unite şi cu planul prim ministrului Palestinian, Salam Fayyad’s pentru un stat palestinian, ambele văzând în 2011 un an cheie pentru găsirea unei soluţii pentru convieţuire. Aceste contraste invită la o reflecţie îndelungată, cinstită şi critică asupra implicării în conflict a Uniunii şi a statelelor ei membre şi ce impact au avut în perspectivele de pace. Luând în considerare expertiza şi abordările diverse ale cercetătorilor din întreaga Europă, volumul acestora combină discuţiile privind politicile europene din trecut şi din prezent, provocările de bază cu care se confruntă Uniunea, interesul european şi lecţiile pe care le-a învăţat, cu elaborarea de implicaţii ale politicilor şi recomandări.

Rezumatul capitolelor

Capitolul întâi ( Esra Bulut Aymat) introduce contribuţiile generale şi constatările cuprinse în capitole şi rezumatul acestora. Per ansamblu, constatările confirmă relevanţa crucială a UE în conflict, invită la noi cercetări privind relaţiile cheie dintre UE şi celelalte părţi implicate în conflict şi prudenţă faţă de înclinarea către presiunile multiple care rezultă din faptul că UE devine din ce în ce mai integrată în conflict într-un mod care nu serveşte intereselor fundamentale europene.

Capitolul doi ( Rosemary Hollis ) defineşte miza de bază pentru UE şi statele membre în ceea ce priveşte conflictul şi oferă o prezentare istorică a poziției oficiale a UE asupra problemei şi evoluția rolului său din 1990 până astăzi. Autorul susţine că politica UE a constat mai degrabă în emiterea de declaraţii şi menţinerea unui consens în cadrul alianţei transatlantice decât în rezolvarea eficace a conflictului.

Capitolul trei ( Agnès Bertrand-Sanz ) examinează conflictul şi asistența oferită de UE palestinienilor. Autorul susţine că, fără o reorientare de bază în strategiile de ajutorare ale UE şi o regândire a boicotului eșuat al administraţiei Hamas în Gaza, actuala politică poate doar să erodeze în continuare perspectivele construirii unei întreprinderi viabile a unui stat palestinian.

Capitolul patru (Nathalie Tocci ) examinează conflictul și relațiile bilaterale dintre UE și Israel. Autorul susţine că prioritizarea colaborării UE cu Israelul este împotriva perspectivelor interconectării celor două state şi a condus UE spre compromiterea respectării propriilor sale norme şi legi.

Capitolul cinci ( Daniel Möckli ) explorează interacţiunea dintre legăturile transatlantice şi politicile UE și ale Cvartetului faţă de conflict. În timp ce convergenţa transatlantică asupra conflictului a atins apogeul înregistrat în 2009, acest lucru nu a reuşit să se transforme într-un progres substanţial real, determinând necesitatea de a aborda o serie de probleme de pe agenda transatlantică într-o manieră mai strategică și eficace .

Capitolul șase ( Muriel Asseburg ) se concentrează pe implicarea UE în gestionarea crizelor şi mediere în arena conflictului arabo-israelian. Autorul susţine că prezenţa europeană pe teren mai degrabă a înghețat conflictul, decât să-l rezolve şi că eforturile ar trebui să se concentreze asupra tendințelor agresive care cresc riscul de reapariție a violenţei şi distrug perspectivele unui stat palestinian viabil.

Capitolul şapte ( Michelle Pace ) examinează interacţiunea dintre eforturile blocate ale statului de democratizare în regiune şi o eclipsă de temut a soluției de interconectare a celor două state. Autorul susţine că Uniunii i-au rămas opţiuni politice limitate în ambele domenii, în absența unei strategii clare privind conectarea dintre construirea democraţiei în regiune şi soluţionarea paşnică a conflictului.

Capitolul opt ( Jeroen Gunning ) meditează asupra implicării Hamas. Autorul susţine că realităţile balanțelor puterii şi ale tendinţelor politice din întreagul Teritoriul Palestinian Ocupat şi în cadrul mişcării Hamas, cuplate cu alternativele testate ale politicii actuale de non-angajament, realizează o formă de angajament a UE, eventual cu un guvern imperativ de uniune naţională palestiniană.

Capitolul nouă ( Michael Bauer şi Christian-Peter Hanelt ) explorează abordările regionale în conflictul arabo-israelian şi rolul Uniunii Europene. Autorii spun că UE ar trebui să ajute la crearea de legături între membrii regiunii și sprijinul internaţionalcare anunță inițiative promiţătoare, mai ales Iniţiativa arabă pentru pace.

Recomandări

Ca un volum scris de mai mulți autori, Cartea Chaillot nu propune un set de recomandări agreate de toţi autorii sau un singur traseu pentru viitoarea politică a UE. Cu toate acestea, marea majoritate a capitolelor ajunge la concluzia că prioritatea actuală constă în a încuraja şi a activa reconcilierea intra-palestiniană. Actuala politică a SUA și UE faţă de Hamas este nesustenabilă şi contraproductivă în acest sens, şi o formă de angajament cu Hamas va fi necesară în cazul în care progresul va fi atins. Capitolele oferă o varietate de propuneri concrete privind modul în care aceasta ar putea fi realizat. UE ar putea lucra cu partenerii din SUA şi Cvartet pentru a încuraja gândirea creativă şi coordonată în cazul reconcilierii palestiniene. Prin tratarea principiilor Cvartetului ca obiective esenţiale, mai degrabă decât ca pe niște condiţii prealabile, UE ar putea atrate atenția asupra încurajării formării unui guvern  al Uniunii Naţionale Palestiniene, care să se angajeaze să menţină încetarea focului, care să negocieze cu Israelul pe baza frontierelor din 1967 şi să respecte acordurile anterioare. UE ar putea ajuta la demontarea structurii actuale de stimulente, care face un guvern de unitate naţională neatractiv pentru facţiunile palestiniene, de exemplu, prin explicitarea recompenselor oferite pentru un potențial nou guvern palestinian de unitate națională sau prin clarificarea modului în care aceasta s-ar putea descurca cu o astfel de entitate. În timp ce un autor recomandă UE să lase medierea pe mâna altora, un altul sugerează că UE ar trebui să ia în considerare posibilitatea de a acţiona ca mediator în discuţiile Hamas-Fatah, bazându-se pe interacţiunea ei  directă şi indirectă, de lungă durată, cu facţiunile palestiniene.

O altă temă care se desprinde dintr-un număr de capitole este recomandarea ca UE să acorde respect dreptului internaţional şi european şi diligenţă pentru a asigura reacţii şi măsuri indicate în cazul încălcării lor, în mijlocul relaţiilor sale cu palestinienii şi israelienii.

Implicarea europeană ar include adaptarea politicilor curente şi practicilor privind stabilirea bunurilor așezărilor israeliene în aşa fel încât să fie conforme cu declaraţiile UE şi obligaţiile legale; precum şi căutarea soluției rambursării costurilor adiţionale către fondul de ajutor social al UE, creat ca un rezultat al practicilor ilegale din Teritoriul Palestinian Ocupat. (TPO) Alte măsuri practice pentru problema instalării păcii ar putea include crearea unui cod de conduită pentru a descuraja investiţiile europeane şi decontarea pe bază de companii. In Ierusalimul de Est, UE şi statele membre ar putea întări politicile şi practicile pentru a evita recunoaşterea de facto a anexării Israelului.

Incă cel puţin douăzeci de sugestii pentru îmbunătăţirea politicilor sunt prezentate în capitolele următoare. Acestea includ recomandări pentru UE :

–         să prioritizeze finalizarea blocadei Gaza, lucrând la acorduri durabile la frontieră şi asigurându-se că orice viitoare schimbare a politicilor curente nu întărește logica pedepsei colective şi izolarea Fâşiei Gaza de Cisiordania.

–         Să reînnoiască accentul asupra eforturilor de rezolvare a conflictului şi asupra înlăturării obstacolelor apariţiei unui stat palestinian, pentru a îmbunătăţi eficacitatea asistenţei UE pentru misiunile de bază : Teritoriul Palestinian Ocupat şi Politica de Securitate şi Apărare Comună ( PSAC).

–         Să încerce să clarifice rolul ei în diplomaţia Orientului Mijlociu în coordonare cu SUA şi alţi membri ai Cvartetului, inclusiv domeniul de aplicare pentru măsurile europene unilaterale privind anumite aspecte, cum ar fi înţelegerile şi relaţiile cu Siria.

–         Să se angajeze în crearea unei încrederi consistente şi de lungă durată, a unei avertizări timpurii, în medierea şi monitorizarea crizei, cu accent pe zonele sensibile, inclusiv la frontiera Liban-Israel şi în Ierusalim.

–         Să se pregătească cu atenţie pentru scenariile diferite care apar în preajma termenului limită ( August 2011) dat de Autoritatea Palestiniană pentru crearea unui stat palestinian.

–         Să evalueze sustenabilitatea şi impactul politicilor de ajutor curent din Teritoriul Palestinian Ocupat.

–         Să dezvolte o politică mai înţelegătoare privind drepturile omului şi democraţia în abordarea conflictului, să-şi revizuiască programele de susţinere a democraţiei pentru a maximiza impactul pe teren.

Să exploreze, jucând un rol mai proactiv vis-à-vis de iniţiativele regionale constructive faţă de conflict, să ajute la conectarea iniţiativelor regionale cu suportul internaţional efectiv, cu precădere în cazul Inițiativei Arabe de Pace.

Per total, aceste recomandări se adresează atât celor care cer paşi clari de rezolvare a conflictului, cât şi celor care caută să minimizeze daunele  aduse perspectivelor de pace de trendurile curente. Astfel, Cartea Chaillot invită atât scepticii, cât şi entuziaştii să exploreze în continuare gama completă de opțiuni și constrângeri ale politicilor cu care se confruntă UE, cu o viziune şi un scop mai bine aplicabile pe teren, mai ambiţioase şi poate, mai ”europene” ».

COMISIA EUROPEANA

Ursula von der Leyen evocă un “moment istoric” și “o zi de mare mândrie” prin decizia de aderare graduală a Bulgariei și României la Schengen, cu frontierele aeriene și navale

Published

on

© European Union, 2022/ Source - EC Audiovisual

Comisia Europeană a salutat sâmbătă seară decizia luată în unanimitate de Consiliul Uniunii Europene, de a primi România și Bulgaria în spațiul Schengen, începând cu eliminarea controalelor la frontierele aeriene și maritime în martie 2024, executivul european precizând că aderarea celor două țări va stimula călătoriile, comerțul și turismul și va consolida și mai mult piața internă. 

Decizia de astăzi marchează un moment istoric pentru Bulgaria și Romania. Este o zi de mare mândrie pentru cetățenii români și bulgari. Începând cu luna martie, vor putea să traverseze liber frontierele maritime și aeriene interne, fără a se supune controalelor la frontiere. Este un pas major înainte pentru cele două țări și pentru spațiul Schengen, în ansamblul său. Adresez felicitările mele Bulgariei și României: această mare realizare a fost posibilă grație eforturilor, angajamentului și perseverenței de care ați dat dovadă. Datorită dumneavoastră, spațiul Schengen va deveni și mai puternic, în beneficiul tuturor cetățenilor europeni”, a declarat Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, conform unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Potrivit sursei citate, discuțiile privind o altă decizie de a elimina controalele la frontierele terestre vor continua în cursul anului 2024. Comisia Europeană precizează că un spațiu Schengen extins va conferi UE, ca Uniune, mai multă putere, atât pe plan intern, cât și pe scena internațională.

Decizia a fost salutată și de comisarii europeni de resort, în speță Margaritis Schinas, vicepreședintele Comisiei Europene pentru modul de viață europeană, și Ylva Johansson, comisarul european pentru piață internă.

“Decizia istorică luată astăzi de Consiliu reprezintă o confirmare importantă a unității UE în scop și în spirit. Aderarea României și a Bulgariei va întări spațiul Schengen, va consolida această „bijuterie a coroanei” atât de reprezentativă pentru stilul de viață european, în beneficiul pieței interne, al economiei noastre și al cetățenilor europeni de pretutindeni. Felicit din toată inima ambele țări pentru eforturile depuse spre a ajunge aici – este realizarea dumneavoastră pe care nu numai că o meritați, dar pe care o și așteptați de multă vreme. Și vom continua să pășim pe acest drum împreună”, a transmis Margaritis Schinas.

 

“Salut din inimă decizia unanimă luată de statele membre de a invita România și Bulgaria să adere la spațiul Schengen. Această decizie istorică a Consiliului vine după 13 ani de blocaj și este rezultatul angajamentului politic și al determinării. Este un pas crucial înainte, care le va permite cetățenilor și întreprinderilor să beneficieze pe deplin de drepturile lor la libera circulație, atât pe mare, cât și pe calea aerului. Am convingerea că anul viitor Consiliul va fi în măsură să decidă cu privire la eliminarea controalelor la frontierele terestre. Voi continua să sprijin activ acest proces de o importanță crucială pentru Europa”, a spus și Ylva Johansson.

 

Consiliul Uniunii Europene a adoptat, sâmbătă, 30 decembrie 2023, la ora 22.38, în unanimitate, decizia privind aplicarea acquis-ului Schengen în România și în Bulgaria, în conformitate cu care acquis-ul comunitar Schengen se va aplica la frontierele aeriene și navale ale României începând cu luna martie 2024, a anunțat Ministerul Afacerilor Interne într-un comunicat care reprezintă oficializarea deciziei de aderare a României cu granițele aeriene și maritime la zona de liberă circulație, o decizie salutată de președintele Klaus Iohannis, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, prim-ministrul Marcel Ciolacu, vicepremierul și ministrul de interne Cătălin Predoiu, ministrul de externe Luminița Odobescu, dar și de liderii instituțiilor UE – președintele Consiliului European, Charles Michel, și președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, în timp ce președinția Spaniei la Consiliul Uniunii Europene a precizat că acest acord prin care spațiul Schengen se extinde reprezintă ultimul al mandatului semestrial al Spaniei la cârma UE.

Potrivit executivului de la Bruxelles, Bulgaria și România sunt pregătite să adere la spațiul Schengen, mai  În 2011 Comisia a confirmat pentru prima oară că atât Bulgaria, cât și România, sunt pregătite să devină membre ale spațiului Schengen fără controale la frontierele interne. De atunci, Bulgaria și România au continuat să demonstreze că îndeplinesc condițiile impuse pentru a adera la spațiul Schengen. Acest fapt a fost reconfirmat de către trei misiuni de informare desfășurate la frontierele externe bulgare și române în 2022 și 2023. De asemenea, Comisia a lansat proiecte-pilot cu România și Bulgaria în martie 2023, pentru a da un impuls gestionării frontierelor externe, pentru a consolida cooperarea cu țările din vecinătate și pentru a asigura proceduri rapide de azil și returnare.

La rândul său, spațiul Schengen este pregătit să primească Bulgaria și România. În ultimul deceniu, UE a lucrat la consolidarea arhitecturii care protejează spațiul fără controale la frontierele interne. Au fost introduse o serie de măsuri în domeniul securității și al cooperării polițienești și judiciare pentru a garanta că UE rămâne la fel de puternică în fața amenințărilor la adresa securității. Spațiul Schengen este acum susținut și de un nou model de guvernanță, de un nou mecanism de evaluare și de un ciclu anual de raportare și monitorizare. Eforturile comune depuse în ultimii ani au sporit puterea și reziliența spațiului Schengen.

Această nouă extindere a spațiului Schengen confirmă și consolidează încrederea reciprocă și unitatea dintre statele membre care stau la baza spațiului Schengen și va contribui la dezvoltarea acestui proiect esențial. Ea va aduce mai multă putere Uniunii prin consolidarea protecției frontierelor noastre externe comune și printr-o cooperare polițienească eficace. Gradul de prosperitate va crește datorită eliminării timpului pierdut la frontiere și prin facilitarea contactelor între persoane și întreprinderi, la fel ca și atractivitatea Uniunii, prin extinderea semnificativă a celui mai mare spațiu comun din lume fără controale la frontierele interne.

Etapele următoare

Discuțiile referitoare la stabilirea unei date pentru viitoarea eliminare a controalelor asupra persoanelor la frontierele interne terestre vor continua în 2024 și se estimează că o decizie în acest sens va fi luată de către Consiliu într-un interval de timp rezonabil.

Pentru a asista Bulgaria și România în protejarea frontierelor externe ale Uniunii, aceste țări vor continua să primească un sprijin financiar substanțial, precum și asistență Frontex. În același timp, proiectele-pilot dezvoltate de Bulgaria și România la frontierele externe s-au dovedit a fi eficiente și ar trebui să fie transformate într-un format mai structurat.

Context

Spațiul Schengen de liberă circulație al Europei este una dintre cele mai mari realizări ale sale și dreptul cel mai apreciat de către cetățenii UE. Ceea ce a început în 1985 ca un proiect interguvernamental între cinci state membre – Franța, Germania, Belgia, Țările de Jos și Luxemburg – s-a extins treptat odată cu cele șapte valuri de extindere, pentru a deveni ceea ce este astăzi cel mai mare spațiu de liberă circulație din lume. Beneficiile eliminării frontierelor interne sunt și acum la fel de întemeiate precum erau în 1985.

Spațiul Schengen cuprinde 27 de țări și se întinde pe mai mult de 4 milioane de km2, înglobând o populație de aproape 420 de milioane de persoane. Odată cu aderarea României și a Bulgariei, spațiul Schengen va crește la 4,5 milioane de km2 și o populație de 450 de milioane.

Spațiul Schengen este parte integrantă a cadrului juridic al UE. Potrivit tratatelor, toate statele membre ale UE trebuie să devină, când sunt pregătite, membre cu drepturi depline ale spațiului Schengen. Este atât un drept, cât și o obligație. Atât Bulgaria, cât și România au dovedit rezultate exemplare în ceea ce privește punerea în aplicare a normelor. Odată cu aderarea României și a Bulgariei, spațiul Schengen devine și mai puternic. Misiunile voluntare de informare desfășurate în 2022 în Bulgaria și România, precum și ultima misiune derulată în 2023 în Bulgaria au venit să reconfirme gradul de pregătire al celor două țări.

Continue Reading

GENERAL

Adrian Câciu: România are la dispoziție 10 mld. de euro pentru IMM-uri, dintre care 7 mld. de euro sunt deja în joc

Published

on

© Guvernul României

Într-un anunț important pentru mediul de afaceri din România, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a transmis, miercuri, că țara are la dispoziție 10 miliarde de euro pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM-uri). Din acești bani, 7 miliarde de euro sunt deja disponibili și așteaptă să fie utilizați pentru susținerea sectorului privat. Ministrul Câciu a subliniat, de asemenea, importanța finalizării absorbției acestor fonduri până în 2027, iar pentru a atinge acest obiectiv, el invită la colaborare cu mediul de afaceri, informează Agerpres.

„România are la dispoziţie în acest moment pentru Întreprindere Mici şi Mijlocii 10 miliarde de euro. Din acestea, 7 miliarde de euro sunt deja pe masă, în joc, dacă vreţi să spun aşa, în sensul că apelurile sunt lansate. 7 miliarde de euro, 70% din suma disponibilă României, de fapt disponibilă mediului de afaceri. (…) Ceea ce noi ne dorim este ca până la jumătatea anului 2024, toţi banii disponibili sau alocaţi României pentru IMM-uri să fie la dispoziţia dumneavoastră, să fie angajamentele încheiate, contractele încheiate, evaluările finalizate”, a subliniat Câciu, la „Topul Naţional al Firmelor Private din România”.

El a subliniat că vrea să finalizeze absorbția în cadrul financiar 2021-2027 până în 2027, și că acest obiectiv poate fi atins doar prin colaborarea cu sectorul privat.

„Dar aici voi veni cu o solicitare. Nu vreau ca ministrul Fondurilor Europene din 2029 să vorbească despre cum închide absorbţia aferentă cadrului financiar 2021-2027 şi n-o să poată să facă singur, decât împreună cu dumneavoastră. Aş vrea ca această absorbţie să se încheie în 2027. Şi putem să o facem, dacă stăm la masa dialogului şi găsim acele soluţii de simplificare, de digitalizare, de a aduce banii acolo unde sunt multiplicatori, acolo unde realizează plus valoare, valoare adăugată, de a o duce către dezvoltare reală şi nu către neapărat o ajustare conjuncturală pentru nevoi sociale. Uşa mea este deschisă non-stop. Biroul meu întotdeauna este deschis, iar eu sunt un om deschis dialogului”, a mai spus oficialul MIPE.

Ministrul le-a comunicat antreprenorilor că nicio persoană din domeniul fondurilor europene care ocupă o poziție în sectorul public nu va mai oferi servicii de consultanță în sectorul privat, menționând un caz specific care a avut loc în cadrul instituției pe care o conduce.

„Trebuie să spun şi lucrul acesta, pentru că vreau să închid o situaţie care s-a întâmplat şi astăzi la ministerul pe care îl coordonez. Nimeni din zona aceasta a fondurilor europene, atâta timp cât este funcţia publică, nu va mai face consultanţă în mediul privat şi va trebui să aleagă dacă va continua funcţia publică şi îşi face serviciul public pentru care este plătit sau vine la dumneavoastră şi dumneavoastră o să beneficiaţi de expertiza unor cetăţeni bine calificaţi. (…) Rezilienţa economiei româneşti nu vine din statistici, vine din munca dumneavoastră, iar afacerile sunt pentru oameni curajoşi”, a mai spus Adrian Câciu.

Nu în ultimul rând, acesta a remarcat că în acest an s-a discutat intens în mediul public despre deficit, însă nu s-a atras atenția asupra faptului că acest deficit este rezultatul cheltuielilor în investiții.

„Da, anul acesta deficitul se construieşte pe investiţii. N-am văzut comentatorii spunând despre deficit că se construieşte pe investiţii. Orice carte de economie ne spune că dezvoltarea se face până la urmă pe deficit, pe credit. Companiile se împrumută pentru a se dezvolta, pentru a realiza investiţii noi. Da, nu este bine ca deficitul să se facă pe consum. S-a schimbat acest mecanism”, a adăugat ministrul Fondurilor şi Proiectelor Europene.

Miercuri, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a găzduit cea de-a 31-a ediție a Topului Național al Firmelor Private din România. În cadrul acestui eveniment, premiile pentru antreprenori au fost acordate în diverse categorii, pe baza datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului, ținând cont de criterii precum profitul brut, cifra de afaceri, productivitate și performanța globală în afaceri.

Continue Reading

GENERAL

România: Comitetul pentru Prevenirea Torturii al Consiliului Europei a descoperit nereguli grave în unitățile de psihiatrie și centrele de îngrijire rezidențială

Published

on

© CoE

Comitetul pentru Prevenirea Torturii și a Pedepselor sau Tratamentelor Inumane sau Degradante (CPT) al Consiliului Europei a publicat joi, 5 octombrie, raportul privind vizita sa ad-hoc în România, efectuată în perioada 19-30 septembrie 2022, împreună cu răspunsul autorităților române. Vizita s-a axat pe tratamentul pacienților internați în unități de psihiatrie și al rezidenților cazați în centre de îngrijire rezidențială.

Constatările vizitei 2022 subliniază necesitatea de a lua măsuri urgente pentru a se asigura că toate persoanele din instituțiile psihiatrice beneficiază de condiții de viață decente și de un tratament adecvat pentru tulburările lor psihice. Mai presus de toate, acest lucru necesită consolidarea nivelului de personal în spitalele vizitate. Mai general, CPT pledează pentru o schimbare de la îngrijirea instituțională la stabilirea de servicii de sănătate mintală în comunitate care să ofere structuri de sprijin social adecvate.

Cea mai dramatică situație a fost întâlnită la Spitalul de Psihiatrie și Măsuri de Siguranță Pădureni-Grajduri, unde 104 pacienți au fost nevoiți să împartă patul cu un alt pacient. Pacienții erau înghesuiți în dormitoare, aproape toată suprafața ocupată de paturile lor; de exemplu, în secția de internare, o cameră de 24m2 găzduia 18 pacienți în nouă paturi. Pentru CPT, condițiile de cazare a persoanelor cu tulburări mintale și dizabilități intelectuale constatate în acest spital pot fi considerate ca fiind echivalente cu un tratament inuman și degradant.

În general, pacienții cu care s-a întâlnit delegația CPT au vorbit în mod pozitiv despre personal, în special despre personalul medical. Cu toate acestea, au fost primite acuzații de rele tratamente în patru spitale, în special în secția de bărbați din cadrul Clinicii de Psihiatrie Botoșani și la Spitalul Pădureni-Grajduri. Relele tratamente au constat în pumni, palme și în îmbrânceli și strigăte din partea personalului auxiliar pentru abateri sau accidente minore sau ca parte a unei intervenții de imobilizare sau în mod punitiv, în încercarea de a controla pacienții într-un mediu adesea periculos, perturbat și cu personal insuficient.

Tratamentul pacienților psihiatrici se baza în principal pe farmacoterapie, iar CPT solicită să se ia măsuri pentru a aplica abordări moderne de tratament clinic multidisciplinar.

În ceea ce privește imobilizarea pacienților agitați la pat cu ajutorul unor curele, CPT afirmă că o astfel de măsură nu ar mai trebui să fie aplicată în cazul copiilor. În schimb, personalul ar trebui să fie instruit în tehnici de imobilizare manuală, iar secțiile pentru copii ar trebui să posede camere de calmare. Ar trebui întărite măsurile de siguranță în jurul utilizării măsurilor de contenție, cum ar fi înregistrarea cu exactitate a fiecărei utilizări și a duratei.

CPT a constatat, de asemenea, că spitalele au eludat dispozițiile Legii privind sănătatea mintală care reglementează spitalizarea involuntară pentru a interna pacienți pe bază de voluntariat. Alte garanții, cum ar fi consimțământul pentru tratament, informarea pacienților și procedurile de reclamație trebuie, de asemenea, consolidate.

CPT a vizitat trei centre publice de asistență socială, unde mulți rezidenți au vorbit în mod pozitiv despre personal, iar atmosfera din centre părea în general relaxată. Cu toate acestea, numărul de personal specializat și instruit în mod corespunzător din cadrul unității era insuficient pentru a oferi îngrijire personalizată adecvată pentru numărul mare de rezidenți dependenți. De asemenea, este nevoie de mai mult personal multidisciplinar pentru a oferi contribuții psiho-sociale, ocupaționale și recreative pentru rezidenți.

În răspunsul lor, autoritățile române furnizează informații cu privire la diverse măsuri, luate sau preconizate, pentru a pune în aplicare recomandările formulate de Comitet în raportul de vizită, în special prin intermediul Strategiei Naționale de Sănătate 2023-2030 și al Planului de Acțiune al acesteia.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
Dan Motreanu3 hours ago

Dan Motreanu prezintă un bilanț al mandatului de europarlamentar: Am promovat proiecte în interesul României și voi continua să fac acest lucru

INTERNAȚIONAL5 hours ago

Liderii din 18 țări, între care Joe Biden, Emmanuel Macron și Klaus Iohannis, fac un apel la eliberarea imediată a tuturor ostaticilor din Gaza

REPUBLICA MOLDOVA5 hours ago

România încurajează și sprijină R. Moldova în lupta împotriva corupției și în implementarea reformelor din Justiție, îi transmite Nicolae Ciucă ministrului Justiției din țara vecină

U.E.5 hours ago

“Sorbona 2.0”: Avertizând că “Europa noastră poate muri” în fața concurenței globale, Macron face apel la o strategie de apărare credibilă fără a fi “vasala” SUA

ROMÂNIA6 hours ago

Ministrul Apărării, întâlnire cu omologul din Turcia: România, pregătită să participe cu capabilități și personal la Grupul operativ pentru combaterea minelor marine în Marea Neagră

ROMÂNIA6 hours ago

ANAF a încasat în primul trimestru al lui 2024 cu 14 miliarde de lei mai mult față de anul trecut, anunță Marcel Boloș: Fiecare leu colectat este o investiție în viitorul colectiv al românilor

CHINA6 hours ago

UE și China convin asupra continuării cooperării în domeniul economiei circulare

PARLAMENTUL EUROPEAN6 hours ago

Parlamentul European a aprobat Actul privind industria cu zero emisii nete menit să consolideze poziția de lider a UE privind tehnologiile curate cu ajutorul pieței unice

PPE7 hours ago

Parlamentul European a votat rapoartele lui Siegfried Mureșan privind alocarea a 4,8 miliarde de euro pentru Ucraina și creșterea bugetului Parchetului European

CONSILIUL DE SECURITATE7 hours ago

SUA, după ce Rusia a respins o rezoluție ONU care previne o cursă a înarmării nucleare în spațiu: ”De ce, dacă respectați regulile, nu ați susține o rezoluție care le reafirmă?”

INTERNAȚIONAL24 hours ago

Joe Biden a promulgat ajutorul de 61 de miliarde de dolari pentru Ucraina, iar primele livrări de muniții se reiau imediat: “Nu ne înclinăm în fața lui Putin. Iată ce înseamnă să fii o superputere mondială”

COMISIA EUROPEANA1 day ago

20 de ani de la “cel mai mare val de extindere a UE”, marcați în Parlamentul European cu gândul la aderarea Ucrainei și R. Moldova: O victorie a lui Putin ar schimba harta și cursul istoriei europene

ROMÂNIA1 day ago

Ministrul Finanțelor, concluzii după participarea la reuniunile de primăvară ale BM şi FMI: România va avea parte de sprijin pentru consolidarea fiscală și creșterea investițiilor în infrastructură

ROMÂNIA2 days ago

Premierul Marcel Ciolacu anunță că ”proiectul de lege privind adoptarea salariului minim european în România” este în lucru la Ministerul Muncii: Păstrarea forţei de muncă în ţară, o prioritate

INTERNAȚIONAL2 days ago

Klaus Iohannis și Yoon Suk Yeol au adoptat, la Seul, Declarația pentru consolidarea Parteneriatului Strategic România – Coreea de Sud, cu accent pe apărare, energie și investiții

U.E.3 days ago

Șeful diplomației UE face apel la statele membre să furnizeze și interceptoare Ucrainei pe lângă muniția esențială pe câmpul de luptă

ROMÂNIA1 week ago

În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră

ROMÂNIA1 week ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA1 week ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

ROMÂNIA1 week ago

Ministrul Adrian Câciu își dorește ca Europa anului 2030 să ”fie un furnizor mondial de tehnologie, un producător de semiconductori şi un producător de software”, fiind convins că România va fi cu totul alta

Trending