Studiu Reveal Marketing Research: Cum au petrecut românii de Sărbători?

Jumătate dintre români au petrecut acasă de Revelion

Jumătate dintre români au petrecut acasă de Revelion, potrivit unui studiu realizat de agentia Reveal Marketing Research, pentru caleaeuropeana.ro. Astfel, 1 din 2 romani a petrecut noaptea dintre ani  acasa, fie impreuna cu familia, fie in calitate de gazda pentru cei apropiati.

Un procent de 30% dintre respondentii studiului a intampinat anul 2012 in casele rudelor sau ale prietenilor apropiati. Cei mai multi dintre cei care au ales sa petreaca in acest fel trecerea in noul an sunt tineri cu varsta cuprinsa intre 26 si 35 ani, care inregistreaza un venit lunar de pana in 1500 lei. Aproape 60% dintre romanii care au ales sa petreaca acasa sfarsitul de an au cheltuit intre 100 si 300 lei, in timp de 19% au alocat un buget de sub 100 de lei pentru masa de Revelion. Situatia economica dificila cu care se confrunta majoritatea romanilor s-a reflectat si in felul in care acestia si-au dramuit romanii banii de sarbatori, un procent de 7% dintre respondentii studiului cheltuind peste 500 lei pentru noaptea dintre ani, acestia fiind absolventi de studii superioare, cu varste cuprinse intre 36 si 45 de ani.

Unul din zece români a plecat în vacanță de sărbători

Doar 10% dintre cei chestionati au afirmat ca au mers in vacanta pentru a sarbatori sfarsitul de an; dintre acestia aproximativ o treime au ales destinatii de vacanta din afara tarii, acestia inregistrand venituri lunare de peste 4000 RON, in timp ce majoritatea  celor care si-au petrecut vacanta in Romania obtin venituri cuprinse intre 2000 si 3000 RON lunar. „Situatia economica in care se afla Romania momentan ii impiedica pe romani sa-si ofere luxul de a petrece Revelionul in destinatii turistice internationale. Doar foarte putini isi permit sa serbeze trecerea in noul an intr-o maniera deosebita.” a declarat Marius Luican, General Manager al Reveal Marketing Research.

Pentru cei care au plecat din tara de Revelion, vacanta a durat 5 zile, avand cheltuieli de minim 3000 lei, in timp ce pentru cei care au ales statiunile turistice romanesti vacanta a durat 3-4 zile, costand intre 400 si 1000 lei. Diferenta mica intre durata vacantelor este explicata in mare masura de preturile practicate de catre operatorii de turism autohtoni, dar si de tarifele pensiunilor si hotelurilor care  concureaza sau chiar le depasesc pe cele din strainatate.  O importanta aparte in explicarea acestui fenomen o are si rutina de care sunt, in general, caracterizate vacantele romanilor. Acestia petrec, de regula, o perioada de 2-3 zile de vacanta, preferand weekendurile pentru escapade relaxante.

Bugetul de Crăciun, afectat de criză

Romanii au cheltuit pentru masa de Craciun de anul trecut sume asemanatoare, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010. Peste 40% dintre cei care au participat la studiul realizat de agentia Reveal Marketing Research, pentru caleaeuropeana.ro, au afirmat ca au cheltuit pentru masa de Craciun o suma de bani egala cu cea pe care au dedicat-o in anul precedent mesei de Sarbatori. Persoanele care au alocat bugete asemanatoare meselor de Sarbatori de anul acesta si anul trecut se incadreaza in categoria de varsta 26-55, in vreme ce tinerii de pana la 25 de ani au cheltuit de Craciun mai mult decat  in 2010.

Un procent de 36% au declarat ca suma pe care au cheltuit-o pentru pregatirea Craciunului din 2011 a depasit suma alocata Sarbatorii in 2010.

Aproape jumatate dintre romani au asezat pe masa de Craciun alimente pe care au cheltuit intre 100 si  300 RON, in vreme ce un procent foarte mic, respectiv 5%,  si-au permis sa aloce mesei de Craciun un buget care sa depaseasca chiar 500 RON. Cei mai multi dintre respondentii studiului care au cheltuit intre 100 si 300 de lei sunt persoane care obtin un venit lunar sub 1500 RON, avand studii medii sau superioare. Cei care s-au incumetat sa cheltuiasca peste 500 de lei sunt absolventi de studii superioare, cu  un venit lunar  care depaseste de cele mai multe ori suma de 4000 RON.

Studiul a fost realizat telefonic (CATI – Computer Assisted Telephonic Interviews), in perioada 5-9 ianuarie 2012, pe un esantion reprezentativ la nivel national pentru mediul urban de 800 de persoane cu varsta peste 18 ani. Marja de eroare calculata este de ± 3,46%.

sursa foto: http://0600.blogspot.com

Share daca ti-a placut articolul:

One Response to Studiu Reveal Marketing Research: Cum au petrecut românii de Sărbători?

  1. Pingback: Comportamentul consumatorului de sarbatori « Alin Angheluță

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *