De ce nu primim despăgubiri când întârzie trenul. UE va obliga România să modifice legislaţia

cfr-bucurestiÎn loc să beneficiem, începând din această toamnă, de drepturile acordate călătorilor din trenuri, România amână până în 2014 alinierea la normele UE care apără interesele pasagerilor, pentru că reţeaua noastră feroviară este prost administrată şi se află într-o stare precară, notează Adevarul.ro.

Teoretic, toţi călătorii care au aşteptat prin gările româneşti mai mult de o oră ar fi trebuit să-şi primească înapoi 25% din preţul biletului. De asemenea, la întârzieri mai mari de două ore, călătorul ar fi fost despăgubit cu 50% din suma plătită. Cel puţin aşa prevede o normă europeană intrată în vigoare în 2009, pentru care însă responsabilii CFR au cerut o derogare de cinci ani, timp în care va fi refăcută infrastructura. Astfel că, la noi, drepturile de despăgubire se vor acorda abia pe la sfârşitul anului viitor.

Există un singur caz în care CFR nu poate evita despăgubirea: trenurile internaţionale. Acestea sunt considerate ca fiind transfrontaliere, adică mai „aproape“ de jurisdicţia paneuropeană care instituie drepturi pentru pasageri.

Comisia Europeană începe să facă presiuni

“Având în vedere dosarul EU Pilot 4398/12/MOVE, cu privire la solicitarea de informaţii suplimentare, din partea Comisiei Europene, referitoare la o posibilă încălcare a Regulamentului (CE) nr. 1371/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar de către CFR Călători, România nu ar fi îndeplinit obligaţiile ce îi revin ca stat membru al Uniunii Europene”, se arată în textul proiectului de act normativ.

Tot la solicitarea Comisiei Europene, Ministerul Transporturilor propune printr-un alt proiect de act normativ şi modificarea şi completarea HG 1476/2009, care stabileşte măsuri pentru crearea cadrului de aplicare a Regulamentului CE privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar. “Prin proiectul de act normativ se propune modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.476/2009 privind stabilirea penalităţilor pentru încălcarea tuturor articolelor regulamentului şi introducerea unui nou paragraf care să stabilească explicit compensarea pentru pierderea sau deteriorarea echipamentelor de mobilitate pentru îndeplinirea solicitărilor Comisiei Europene”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de modificare a HG 1476/2009.

Citeste mai multe aici.

Sursa: Adevarul.ro
Foto:

Share daca ti-a placut articolul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one × 5 =