Connect with us

CONSILIUL UE

Acord UE pe mecanismul de redresare de 672,5 miliarde de euro: Dragoș Pîslaru și ceilalți negociatori ai Parlamentului European au ajuns la o înțelegere istorică cu președinția germană a Consiliului

Published

on

© Dragoș Pîslaru/ Facebook

Președinția germană a Consiliului UE și negociatorii Parlamentului European, în frunte cu eurodeputații români Dragoș Pîslaru (USR-PLUS, Renew Europe) și Siegfried Mureșan (PNL, PPE), au ajuns joi noaptea, la capătul unor negocieri maraton, la un acord provizoriu privind instrumentul de recuperare și reziliență din care România va primi peste 30 de miliarde de euro.

Dragoș Pîslaru, care a negociat oficial pentru Parlamentul European, a convins cele trei instituții să canalizeze finanțarea către șase domenii politice de relevanță europeană.

“Ne vom recupera doar ca Uniune. Acesta este motivul pentru care banii de recuperare ai UE vor merge către prioritățile UE. Redresarea UE nu va fi un bancomat pentru politicile naționale și agendele interne “, a spus el, conform unui comunicat Renew Europe remis CaleaEuropeană.ro.

Cu un pachet financiar de 672,5 miliarde de euro, Mecanismul de redresare și reziliență este piesa centrală a instrumentului de recuperare a UE de nouă generație – Next Generation EU. Acesta va sprijini investițiile și reformele publice din statele membre, ajutându-le să abordeze impactul economic și social al pandemiei COVID-19, precum și provocările provocate de tranzițiile ecologice și digitale, informează Consiliul UE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Separat, într-o postare pe Facebook, Dragoș Pîslaru a exclamat: “Avem acord la nivel european pe Mecanismul pentru Redresare și Reziliență!”

“După îndelungi negocieri, am ajuns în sfârșit la un acord! Închei în această seară munca mea în calitate de co-raportor al Parlamentului European. Am bătut palma cu Consiliul și Comisia pentru cei 672,5 miliarde de ai Mecanismului pentru Redresare și Reziliență (MRR) dintre care 30 de miliarde de euro vor reveni României”, a mai spus el, în contextul unor tratative care s-au întins pe mai multe runde în ultimele trei zile, una dintre acestea ajungând și la peste 20 de ore de negocieri.

Aflat și în negocieri alături de USR PLUS pentru construirea unei majorități parlamentare și guvernamentale în România, Pîslaru a reamintit că “România va trebui să finalizeze un Plan Național care să înțeleagă și să pună în practică ce am negociat în Bruxelles”.

“Un plan ambițios, dar și matur în adresarea principalelor reforme necesare în România. Un plan care va fi elaborat în consultare cu societatea civilă”, a adăugat el, subliniind că după patru luni de negocieri au fost obținute condiționalități pe statul de drept, principiul de a nu „face rău” pe mediu, fonduri pentru investiții private, includerea copiilor și tinerilor într-un pilon dedicat, un „tablou de bord” digital privind evoluția proiectelor propuse și a fondurilor folosite, 13% pre-finanțare pe Mecanism și 4% transferuri pe InvestEU și instrumentul de asistență tehnică și consultări obligatorii cu societatea civilă.

Acordul negociat de Parlamentul European cu președinția germană a Consiliului UE este structurat pe șase domenii de politici europene: Revoluția Digitală, Tranziția Verde, Antreprenoriatul și Competitivitatea, Administrație Rezilientă, Noua Generație (tineri și copii) și Coeziune Socială.

Din Mecanismul de Redresare și Reziliență, România va beneficia de 30,44 miliarde de euro. MRR reprezintă nucleul planului de redresare Next Generation EU de 750 de miliarde de euro, negociat de liderii europeni la Consiliul European din 17-21 iulie la pachet cu un buget total consolidat care cuprinde și Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, generând o valoare totală de 1.824,3 miliarde de euro.

Din cele 1.824,3 miliarde de euro, 1.074,3 miliarde reprezintă Cadrul Financiar Multianual, iar 750 de miliarde sunt alocate pentru Next Generation EU. Cele 750 de miliarde ale Next Generation EU sunt repartizate în 390 de miliarde de euro sub formă de granturi și 360 de miliarde de euro sub formă de împrumuturi care vor trebui rambursate în următorii 30 de ani. 

Cele 30,44 miliarde de euro care sunt alocate României provin din Mecanismul de Redresare și Reziliență. Cerința actuală din propunerea de Regulament aplicabil PNRR este ca din suma aferentă granturilor, 70% să fie disponibilă până în 2022, iar restul de 30% să se aloce, pe baza unei formule prestabilite, în funcție de evoluțiile macroeconomice de la nivelul fiecărei țări, potrivit Ministerului Fondurilor Europene. De asemenea, din cele 30,44 miliarde de euro, 13,77 miliarde de euro vor fi acordate sub formă de granturi, reprezentând a șaptea cea mai mare alocare de granturi după Italia, Spania, Franța, Polonia, Germania și Grecia. În total însă, din cele 1.824,3 miliarde de euro, României îi vor reveni 79,94 miliarde de euro.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

CONSILIUL UE

Consiliul UE aprobă noile norme privind suspendarea călătoriilor fără viză pentru țările terțe

Published

on

© European Communities, 2009/Source: EC - Audiovisual Service

Consiliul Uniunii Europene a dat undă verde finală pentru actualizarea mecanismului UE de suspendare a călătoriilor fără viză pentru cetățenii țărilor terțe care nu au nevoie de viză pentru a călători în spațiul Schengen.

Normele modificate vor permite UE să reacționeze mai rapid și mai energic în situațiile în care călătoriile fără viză sunt utilizate în mod abuziv sau contravin intereselor sale.

Elementele principale ale mecanismului actualizat de suspendare a vizelor

Potrivit unui comunicat al Consiliului UE, vor exista noi motive pentru declanșarea mecanismului de suspendare. Odată cu intrarea în vigoare a noilor modificări, UE va putea revoca statutul de țară scutită de vize dacă această țară terță nu se aliniază politicii UE în materie de vize.

În plus, atunci când o țară aplică un program de cetățenie pentru investitori prin care se acordă cetățenia persoanelor care nu au o legătură reală cu țara terță în cauză, UE poate suspenda scutirea de vize pentru această țară.

Același lucru se va întâmpla și în cazul în care relațiile UE cu o țară se deteriorează, de exemplu în cazul încălcării drepturilor omului.

Regulamentul facilitează, de asemenea, declanșarea mecanismului de suspendare. De exemplu, un prag de 30 % – în loc de pragul anterior de 50 % – cuantifică creșterile substanțiale ale cazurilor de refuz de intrare și depășire a duratei de ședere, ale cererilor de azil și ale infracțiunilor grave.

Durata suspendării inițiale a scutirii de viză va crește la 12 luni (de la 9 luni în prezent). Această perioadă inițială poate fi prelungită cu încă 24 de luni (în loc de 18 luni în prezent).

Această fază de suspendare temporară mai lungă va permite UE să colaboreze cu țara terță în cauză pentru a remedia circumstanțele care au dus la suspendare (înainte ca regimul fără vize să poată fi revocat definitiv).

Noul mecanism prevede, de asemenea, o abordare specifică pentru încetarea scutirii de viză. În timp ce în prezent toți cetățenii unei țări sunt afectați de suspendarea regimului de scutire de viză atunci când perioada inițială este prelungită, în conformitate cu noile norme, faza suplimentară de suspendare de 24 de luni nu ar afecta în mod automat întreaga populație. În schimb, UE ar putea decide să (continue) să țintească  funcționarii guvernamentali și diplomații.

Regulamentul va intra în vigoare în a douăzecea zi de la publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Acesta va fi direct obligatoriu și aplicabil în statele membre ale UE.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Consiliul UE adoptă o nouă lege europeană pentru accelerarea soluționării plângerilor transfrontaliere privind protecția datelor

Published

on

© European Union, 2020/ Source: EC - Audiovisual Service

Consiliul UE a adoptat luni noi norme menite să îmbunătățească cooperarea dintre autoritățile naționale de protecție a datelor în aplicarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), cu scopul de a accelera procesul de soluționare a plângerilor transfrontaliere privind protecția datelor.

Potrivit comunicatului oficial, măsurile adoptate vor simplifica procedurile administrative referitoare, de exemplu, la drepturile reclamanților sau la admisibilitatea cazurilor, făcând astfel aplicarea GDPR în situațiile transfrontaliere mai eficientă.

Principalele elemente ale noilor reglementări europene

Admisibilitate: Cerințele privind admisibilitatea acțiunilor transfrontaliere – adică decizia dacă o plângere îndeplinește condițiile pentru a fi investigată – vor fi armonizate. Indiferent în ce stat membru este depusă plângerea, admisibilitatea va fi evaluată pe baza acelorași informații.

Drepturile reclamanților și ale entităților investigate: Vor fi introduse norme comune privind implicarea reclamantului în procedură, dreptul la apărare al companiei sau organizației investigate, precum și dreptul acesteia de a primi concluziile preliminare pentru a-și exprima punctul de vedere.

Procedură simplificată de cooperare: În cazurile mai simple, autoritățile de protecție a datelor vor putea decide soluționarea acțiunilor fără a aplica întregul set de reguli de cooperare, pentru a evita sarcini administrative inutile.

Termene: În viitor, o investigație nu ar trebui să dureze mai mult de 15 luni. Pentru cele mai complexe cazuri, termenul poate fi prelungit cu încă 12 luni. În cazul procedurii simplificate de cooperare între autoritățile naționale de protecție a datelor, investigația ar trebui finalizată în maximum 12 luni.

Adoptarea de luni de către Consiliu reprezintă ultimul pas legislativ. Regulamentul va intra în vigoare la 20 de zile după publicarea sa în Jurnalul Oficial al UE și va deveni aplicabil la 15 luni după intrarea în vigoare.


GDPR a instituit un sistem de cooperare între autoritățile naționale de protecție a datelor. Aceste autorități, responsabile de aplicarea regulamentului, au obligația de a coopera atunci când un caz de protecție a datelor implică prelucrări transfrontaliere. Acest lucru se întâmplă, de exemplu, atunci când reclamantul locuiește într-un stat membru diferit de cel în care își are sediul compania investigată.

În astfel de cazuri transfrontaliere, o singură autoritate națională preia rolul de autoritate principală în investigație, dar are obligația de a coopera cu omologii săi din celelalte state membre.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Statele membre și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind simplificarea Politicii Agricole Comune, cu obiectivul de a stimula competitivitatea agriculturii europene

Published

on

© European Union/ Source: EC - Audiovisual Service

Președinția Consiliului UE și negociatorii Parlamentului European au ajuns la un acord provizoriu privind simplificarea Politicii Agricole Comune (PAC). Obiectivul este de a stimula competitivitatea agriculturii europene prin reducerea birocrației, sprijinirea fermierilor, inclusiv a micilor fermieri și a întreprinderilor nou-înființate, încurajarea inovației și stimularea productivității.

Potrivit comunicatului oficial, aceste măsuri de simplificare ar putea duce la reduceri semnificative ale costurilor administrative, atât pentru fermieri, cât și pentru administrațiile naționale. Conform evaluării inițiale a Comisiei, acestea ar putea genera economii anuale de până la 1,6 miliarde de euro pentru fermieri și de peste 200 de milioane de euro pentru administrațiile statelor membre.

Actele revizuite fac parte din așa-numitul „Omnibus III”, propus de Comisie în mai 2025. Pachetul include modificări ale regulamentului privind planurile strategice (SPR) și ale regulamentului „orizontal” privind Politica Agricolă Comună.

Principalele elemente ale acordului

Acordul provizoriu menține direcția generală a propunerii Comisiei, sprijinind următoarele obiective:

  • reducerea poverii administrative pentru fermieri și administrații;

  • creșterea plăților către micii fermieri și simplificarea regulilor privind condiționalitatea, în special pentru fermele ecologice;

  • reducerea controalelor la fața locului și eliminarea procedurii anuale de verificare a performanței.

Acordul menține, de asemenea, propunerea Comisiei de a permite statelor membre să acorde plăți de criză agricultorilor activi afectați de dezastre naturale, fenomene climatice nefavorabile sau evenimente catastrofale. Aceste plăți vor asigura continuitatea activității agricole a fermierilor afectați.

Citiți și: PE este pregătit să negocieze cu țările membre simplificarea legislației UE în domeniul agriculturii. Eurodeputații vor mai multă flexibilitate și sprijin pentru fermieri pentru respectarea normelor PAC

De asemenea, acordul provizoriu aduce îmbunătățiri următoarelor aspecte ale propunerii Comisiei:

  • oferă statelor membre flexibilitatea de a decide în ce măsură fermele parțial ecologice pot fi considerate ca respectând anumite standarde de mediu, așa-numitele GAEC (bune condiții agricole și de mediu);

  • îmbunătățește posibilitatea fermierilor de a beneficia de instrumente de gestionare a riscurilor;

  • majorează procentul pentru plățile directe în avans.

Acordul provizoriu trebuie acum confirmat de Consiliu și de Parlamentul European înainte ca actul legislativ să fie adoptat în mod oficial de către colegiuitori.

Pachetul de simplificare „Omnibus III” din domeniul agriculturii face parte dintr-un obiectiv politic mai amplu de consolidare a competitivității Uniunii Europene, prin reducerea poverii administrative asupra întreprinderilor și crearea unor condiții mai favorabile pentru desfășurarea activităților economice în UE.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
CONSILIUL DE SECURITATE22 minutes ago

Victorie diplomatică pentru administrația Trump: Consiliul de Securitate al ONU aprobă rezoluția SUA pentru o forță internațională în Gaza

CHINA53 minutes ago

Vicecancelarul german cere Chinei să se implice mai mult pentru a pune capăt războiului rus din Ucraina: Beijingul poate juca un rol decisiv

INTERNAȚIONAL55 minutes ago

Extinderea UE în Balcanii de Vest reprezintă o prioritate strategică, susține șeful diplomației germane

CONSILIUL EUROPEAN56 minutes ago

UE sărbătorește 30 de ani de la aderarea Austriei, Finlandei și Suediei. Antonio Costa: un model de unitate și prosperitate

ROMÂNIA1 hour ago

ICI București, prezent la cea de-a treia ediție a Congresului Național de Îmbătrânire Activă cu un stand dedicat inovării tehnologice

U.E.1 hour ago

Macron și Merz, alături de miniștri europeni și lideri de afaceri, vor discuta astăzi la Berlin despre reducerea dependenței tehnologice de companiile non-europene

SĂNĂTATE1 hour ago

”Antibioticele nu sunt bomboane”, avertismentul Comisiei Europene de Ziua europeană de conștientizare privind utilizarea antibioticelor

ROMÂNIA2 hours ago

Ștefan Radu Oprea: România, ”hub-ul logistic perfect” pentru proiectul de reconstrucție a Ucrainei

EDITORIALE2 hours ago

Iulian Chifu: Construirea unui studiu prospectiv pentru lumea de mâine

BUSINESS5 hours ago

Redresarea economiei europene depinde de angajamentul UE și al statelor membre de a înlătura barierele din calea pieței unice și sarcinile administrative

INTERNAȚIONAL2 days ago

Zelenski va semna un acord cu Grecia pentru importul de gaze naturale, estimat la 2 mld. de euro, și se așteaptă la „un acord istoric” cu Franța pentru apărare aeriană

U.E.3 days ago

Șefa diplomației UE: Folosirea activelor rusești înghețate este cea mai clară soluție pentru finanțarea Ucrainei

ROMÂNIA5 days ago

Bolojan: Vom lucra îndeaproape cu guvernul de la Chișinău. Aderarea la UE, singura opțiune de a răspunde aspirațiilor de viitor și de a crește nivelul de trai în R. Moldova

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan: UE a pierdut din competitivitate față de alte regiuni ale lumii. Creșterea competitivității trebuie să devină o prioritate pentru a menține un standard de viață ridicat

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 weeks ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan, negociator-șef al PE, despre direcția negocierilor interinstituționale și mizele României în viitorul buget al UE (2028–2034): coeziunea și agricultura, pilonii de neclintit ai noului cadru financiar

ENGLISH2 weeks ago

EXCLUSIVE | NATO Secretary General: America is completely invested in NATO and Romania. The Eastern Sentry starts in the Black Sea because it’s of vital strategic importance to NATO

REPUBLICA MOLDOVA2 weeks ago

Noul Guvern al R. Moldova a depus jurământul de învestire. Președinta Maia Sandu: Trebuie să valorificăm „fereastra istorică de oportunitate oferită de integrarea europeană”

ROMÂNIA3 weeks ago

Inovația farmaceutică: motor de competitivitate – România în dialog cu Europa, pentru un acces mai bun al pacienților români la terapiile inovative

ROMÂNIA3 weeks ago

ARPIM facilitează dialogul cu Europa pentru a valorifica inovația în sănătate: Industria farmaceutică inovatoare – sector strategic pentru acces la tratamente moderne și dezvoltare economică durabilă

ROMÂNIA3 weeks ago

România, angajată să asigure o redresare economică sustenabilă. Bolojan: Ne-am propus să atingem anul acesta o țintă de deficit de 8,4%, iar în 2026 de 6%, pentru a ne recâștiga credibilitatea în fața piețelor și a Comisiei Europene

Trending