Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Adina Vălean, comisarul european pentru trasnporturi: Reducerea emisiilor din sectorul maritim necesită soluții la nivel mondial

Published

on

Începând de la 1 ianuarie 2020, conținutul maxim de sulf al combustibililor maritimi este redus la 0,5 % (de la 3,5 %), la nivel mondial – reducând astfel poluarea aerului și protejând sănătatea și mediul. Emisiile de oxid de sulf (SOx) provenite de la motoarele cu ardere ale navelor provoacă ploi acide și generează pulberi fine care pot duce la boli respiratorii și cardiovasculare, precum și la scăderea speranței de viață, se arată în comunicatul oficial al Executivului European.


 „Transportul maritim este o activitate mondială, iar reducerea emisiilor sale necesită soluții la nivel mondial. Intrarea în vigoare a plafonului mondial pentru sulf este o etapă importantă pentru întregul sector maritim; acest plafon va contribui la o mai mare reducere a emisiilor de poluanți atmosferici nocivi, în beneficiul direct la orașelor și al comunităților din întreaga lume, inclusiv al unor orașe și comunități importante situate pe coastele noastre sud-europene. De asemenea, el demonstrează faptul că un efort concertat din partea UE și a OMI, împreună cu un angajament ferm al industriei de profil, poate genera beneficii importante pentru mediu și pentru sănătatea cetățenilor noștri.

Comisarul pentru transporturi Adina Vălean


Abordarea UE cu privire la conținutul redus de sulf ca exemplu internațional

Începând din 2012, UE a luat măsuri ferme de reducere a conținutului de sulf al combustibililor maritimi, prin Directiva privind conținutul de sulf. În 2016, Organizația Maritimă Internațională (OMI) a menținut 2020 ca dată de intrare în vigoare a plafonului mondial de 0,5 % pentru sulf.

Mai mult, în unele ecosisteme foarte fragile, precum Marea Baltică și Marea Nordului – desemnate ca „zone de control al emisiilor de oxizi de sulf” (ZCES) – conținutul maxim de sulf a fost deja redus la 0,10 % în 2015. Aceste limite mai stricte privind conținutul de sulf au dus la scăderea cu mai mult de jumătate a concentrațiilor de dioxid de sulf din jurul ZCES, generând beneficii pentru sănătatea oamenilor din porturile și regiunile de coastă, în timp ce impactul economic general asupra sectorului a rămas minim.

Următoarele etape privind durabilitatea în transportul maritim

Pe baza implementării cu succes a limitelor în zonele de control al emisiilor (ZCE), se preconizează că introducerea limitei globale pentru sulf va genera rezultate similare. De asemenea, UE este activ implicată, în contextul Convenției de la Barcelona, în ceea ce privește posibila desemnare în viitor de către OMI a unor ZCE în alte ape ale UE, precum Marea Mediterană.

UE a depus eforturi pentru a avea un rol activ în combaterea la un nivel mai general a emisiilor produse de sectorul maritim, atât pe plan intern, cât și la nivel mondial. În 2018, OMI a fost de acord să reducă emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul maritim cu cel puțin 50 % până în 2050. UE și statele sale membre au jucat un rol important în intermedierea și garantarea acestui acord pentru sector, care reprezintă în prezent 2-3 % din emisiile mondiale de CO2. În cadrul OMI sunt deja în curs de desfășurare discuții pentru a transforma acest acord în măsuri concrete.

În vederea soluționării problemei pe care o reprezintă poluarea cu materiale plastice a oceanelor noastre, UE a adoptat noi norme privind instalațiile portuare de preluare, asigurându-se că deșeurile generate la bordul navelor sau pescuite în mare sunt colectate și tratate în porturi. 

De asemenea, UE colaborează cu OMI pentru a răspunde motivelor de îngrijorare legate de apele deversate de sistemele de posttratare utilizate de nave. Obiectivul este de a se asigura durabilitatea deplină a acestor sisteme, posibil prin stabilirea unor cerințe legislative mai stricte și uniforme.

În plus, Pactul ecologic european, prezentat în decembrie 2019 de președintele Comisiei, Ursula von der Leyen, stabilește măsuri suplimentare pentru ca transportul maritim să fie mai durabil, precum extinderea la sectorul maritim a sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii.

Context

Transportul maritim are un impact direct asupra calității aerului din multe orașe de coastă din Europa. Gazele de evacuare ale navelor reprezintă o sursă semnificativă de poluare a aerului, inclusiv prin emisiile de oxizi de sulf care rezultă din arderea păcurii. Oxizii de sulf sunt dăunători pentru sistemul respirator al oamenilor și îngreunează respirația.

În mod tradițional, navele utilizează pentru propulsie păcură, care poate avea un conținut de sulf de până la 3,50 %. În comparație, conținutul de sulf al combustibililor utilizați de camioane sau de autoturisme nu trebuie să depășească 0,001 %. Directiva privind conținutul de sulf din 2012, care a fost revizuită în 2016, a redus emisiile de SOx prin stabilirea unor niveluri maxime de conținut de sulf pentru combustibilii maritimi și a încorporat în legislația UE noi standarde stabilite de Organizația Maritimă Internațională, atât în interiorul unor zone protejate la nivel regional, cât și în afara acestora.

Diana Zaim este foto jurnalist, premiată în cadrul #România@10EU, concurs de fotografie organizat cu ocazia a 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Studentă la secția germano-portugheză în cadrul Universității din București și pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

COMISIA EUROPEANA

Noul plan de acțiune privind uniunea vamală: Comisia Europeană va prezenta în octombrie inițiativa „Ghișeul Unic”. Ce alte acțiuni cheie mai sunt prevăzute

Published

on

© European Communities, 1996

Comisia Europeană a lansat luni, 28 septembrie, un nou plan de acțiune privind uniunea vamală, care conține o serie de măsuri menite să creeze condițiile pentru ca vămile UE să fie mai funcționale, mai inovatoare și mai eficiente în următorii patru ani. Măsurile anunțate vor consolida uniunea vamală ca piatră de temelie a pieței unice. Ele confirmă, de asemenea, rolul ei major în protejarea veniturilor UE și a securității, sănătății și prosperității cetățenilor și întreprinderilor din UE.

Planul de acțiune anunțat astăzi include o serie de acțiuni cheie în domenii precum gestionarea riscurilor, gestionarea comerțului electronic, promovarea respectării legislației și acționarea ca o entitate unică a autorităților vamale.

  • CAPABILITĂȚI COMUNE DE ANALIZĂ: Un nou hub de analiză în cadrul Comisiei Europene pentru colectarea, analiza și partajarea datelor vamale cheie este în curs.
  • COOPERAREA VAMALĂ INTERNAȚIONALĂ: Consolidarea cooperării vamale internaționale cu par„tenerii comerciali și monitorizarea originii produselor eligibile pentru acorduri comerciale preferențiale de la sfârșitul anului 2020.
  • GRUP DE REFLECȚIE PENTRU MODERNIZAREA VĂMILOR: Lansarea de echipamente vamale moderne și fiabile în cadrul următorului buget al UE începând cu 2021. În acest scop, la începutul anului 2021 va fi lansat un grup de reflecție format din statele membre și părți interesate în cadrul programului vamal pentru a analiza modalitățile de a face uniunea vamală mai inteligentă, mai eficace, mai avansată din punct de vedere tehnologic și mai rezistentă la crize.
  • PROPUNERI LEGISLATIVE: Inițiativa „Ghișeul unic”, care permite întreprinderilor să îndeplinească formalitățile vamale într-un singur portal, va fi prezentată în octombrie 2020. De asemenea, în primul trimestru al anului 2023 vor fi prezentate obligații suplimentare pentru furnizorii de servicii de plată și platformele de vânzări online pentru a combate frauda vamală și fiscală în comerțul electronic.

Citiți și Uniunea Vamală: Comisia Europeană, nou plan de acțiune care să creeze condiții mai bune de funcționare, inovare și eficiență pentru vămile din UE

Uniunea vamală a UE s-a transformat într-o piatră de temelie a pieței noastre unice, menținând securitatea frontierelor UE, protejându-i pe cetățenii noștri de bunuri interzise și periculoase, cum ar fi armele, drogurile și produsele nocive pentru mediu, și facilitând, în același timp, comerțul UE cu restul lumii. În plus, ea generează venituri la bugetul UE. Dar, recent, a devenit clar că sunt necesare modalități mai inteligente de lucru pentru a permite autorităților vamale să gestioneze multiplele lor responsabilități, al căror număr crește continuu.

În directivele sale politice, președinta Comisiei, Ursula von der Leyen a anunțat că uniunea vamală trebuie să fie eficientizată, în special prin asigurarea unei abordări europene integrate a gestionării riscurilor vamale, care să sprijine efectuarea unor controale eficace de către statele membre ale UE. Planul de acțiune prezentat astăzi vizează tocmai îndeplinirea acestui deziderat.

Planul de acțiune a beneficiat de un proiect prospectiv inovator intitulat „Viitorul sectorului vamal în UE 2040”, care a vizat crearea unei înțelegeri comune și strategice în rândul principalelor părți interesate cu privire la modalitățile de abordare a provocărilor actuale și viitoare cu care se confruntă sectorul vamal, precum și conturarea unei viziuni care să prefigureze modul în care ar trebui să arate el în 2040.

ACTIVITĂȚILE COMERCIALE ALE UE, MAI MULT DE UN SFERT DIN COMERȚUL MONDIAL

În 2019, cota UE în comerțul mondial era de 15,3%, cu peste 850.000 de declarații vamale pe zi. În fiecare lună, cele 27 de state membre exportă și importă bunuri din și către restul lumii, cu o valoare de aproximativ 330 miliarde EUR.

OLAF a recomandat recuperarea a peste 2,7 miliarde EUR în taxe vamale neplătite pentru mărfurile subevaluate și 300 milioane EUR în cazurile de taxe antidumping aplicate sectorului de panouri solare, biomotorinei și altor sectoare între 2017 și 2019.

De asemenea, proape 27 de milioane de articole, cu o valoare de stradă de aproape 740 milioane EUR, care au încălcat drepturile de proprietate intelectuală (DPI), au fost reținute în 2018 .

Pentru mai multe informații consultați secțiunile Întrebări și răspunsuri și Fișă informativă.

 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Uniunea Vamală: Comisia Europeană, nou plan de acțiune care să creeze condiții mai bune de funcționare, inovare și eficiență pentru vămile din UE

Published

on

© European Union, 2020/Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a lansat luni, 28 septembrie, un nou plan de acțiune privind uniunea vamală, care conține o serie de măsuri menite să creeze condițiile pentru ca vămile UE să fie mai funcționale, mai inovatoare și mai eficiente în următorii patru ani. Măsurile anunțate vor consolida uniunea vamală ca piatră de temelie a pieței unice. Ele confirmă, de asemenea, rolul ei major în protejarea veniturilor UE și a securității, sănătății și prosperității cetățenilor și întreprinderilor din UE.

În directivele sale politice, președinta Comisiei, Ursula von der Leyen a anunțat că uniunea vamală trebuie să fie eficientizată, în special prin asigurarea unei abordări europene integrate a gestionării riscurilor vamale, care să sprijine efectuarea unor controale eficace de către statele membre ale UE. Planul de acțiune prezentat astăzi vizează tocmai îndeplinirea acestui deziderat.

În ultimii ani, însă. a devenit evident faptul că autoritățile vamale din statele membre se confruntă cu provocări determinate de îndeplinirea diferitelor lor roluri. Provocări majore cum ar fi starea actuală de urgență în domeniul sănătății publice, consecințele ieșirii Regatului Unit din piața unică a UE și din uniunea vamală, precum și creșterea digitalizării și a comerțului electronic, vor continua și poate chiar se vor amplifica. Astfel, pentru a contribui pe deplin la bunăstarea tuturor cetățenilor UE și la facilitarea comerțului, autoritățile vamale din UE trebuie să fie dotate cu echipamente tehnice de ultimă generație și să dispună de capacități analitice care să le permită să anticipeze mai bine importurile și exporturile care prezintă riscuri. 

„Uniunea vamală a UE a fost una dintre primele realizări concrete ale procesului de integrare europeană și timp de peste cinci decenii a contribuit la protejarea europenilor și la menținerea fluxurilor comerciale care traversează granițele noastre, care sunt puternice doar cât cea mai slabă verigă a lor. Astăzi, noile provocări necesită ca normele noastre vamale să devină mai inteligente și să asigure o mai bună funcționare a acestora pentru statele membre, cetățeni și întreprinderile legitime. Aceste deziderate necesită o mai bună utilizare a datelor, instrumente și echipamente mai bune și o mai bună cooperare în cadrul UE și cu autoritățile vamale din țările partenere. Ele necesită, de asemenea, o mai bună previzionare, astfel încât autoritățile vamale din UE să poată face față viitorului cu încredere. Astăzi, am prezentat modul în care vom ridica uniunea noastră vamală la un nivel superior”, a declarat Paolo Gentiloni, comisar european pentru economie.

Planul de acțiune anunțat astăzi include o serie de acțiuni în domenii precum gestionarea riscurilor, gestionarea comerțului electronic, promovarea respectării legislației și acționarea ca o entitate unică a autorităților vamale:

  • Gestionarea riscurilor: planul de acțiune se axează în particular pe asigurarea unei mai mari disponibilități și utilizări a datelor și a analizării datelor în scopuri vamale. El stipulează realizarea unei supravegheri inteligente, bazată pe riscuri, a lanțurilor de aprovizionare și instituirea unui nou centru de analiză în cadrul Comisiei pentru colectarea, analizarea și schimbul de date vamale care să constituie baza unor decizii de importanță majoră, pentru a ajuta autoritățile vamale să identifice punctele slabe la frontierele externe ale UE și să gestioneze crizele viitoare.
  • Gestionarea comerțului electronic: în acest sens și pentru a aborda noile provocări din domeniul comerțului electronic, obligațiile privind prestatorii de servicii de plată și platformele de vânzări online vor fi mai stricte pentru a contribui la combaterea fraudelor în domeniul taxelor vamale și a fraudelor fiscale în cadrul comerțului electronic.
  • Promovarea respectării legislației: viitoarea inițiativă intitulată „Ghișeul unic” va permite întreprinderilor legitime să finalizeze formalitățile lor vamale în cadrul unui singur portal. Ea va permite o colaborare mai intensă în ceea ce privește prelucrarea, partajarea și schimbul de informații și o mai bună evaluare a riscurilor pentru autoritățile vamale.
  • Autoritățile vamale acționează ca o entitate unică: planul de acțiune detaliază dotarea pe scară largă cu echipamente vamale moderne și fiabile finanțate din următorul buget al UE. Un nou grup de reflecție format din statele membre și din reprezentanți ai mediului de afaceri va fi înființat pentru a contribui la pregătirea pentru crize și provocări viitoare, cum ar fi evoluții neprevăzute la nivel mondial și viitoare modele de afaceri.

Uniunea vamală a UE

Uniunea vamală a UE – care în 2018 a împlinit 50 de ani – formează un teritoriu unic în scopuri vamale, unde se aplică un set comun de norme. În cadrul uniunii vamale a UE, autoritățile vamale ale statelor membre ale UE au responsabilitatea de a efectua o gamă tot mai largă de controale.

Prin urmare, autoritățile vamale din UE au un rol important în sprijinirea economiei UE și a creșterii în viitor. Autoritățile vamale trebuie să faciliteze desfășurarea unor schimburi comerciale legitime din ce în ce mai ample, cât mai rapid și mai fluent. În același timp, autoritățile sunt implicate în mod continuu în combaterea fraudelor și a contrabandei tot mai frecvente cu bunuri ilicite sau nesigure.

Vămile au, de asemenea, un rol vital în redresarea noastră de pe urma crizei sanitare fără precedent cu care ne confruntăm. De la începutul pandemiei cauzate de noul coronavirus, autoritățile vamale și funcționarii vamali din UE au avut un rol central în realizarea unor sarcini esențiale, precum facilitarea importurilor de echipamente de protecție, eliminând totodată produsele contrafăcute, cum ar fi măștile false și medicamentele contrafăcute, direct la frontierele externe ale UE.

În ultimii ani, a devenit evident faptul că autoritățile vamale din statele membre se confruntă cu provocări determinate de îndeplinirea diferitelor lor roluri. Provocări majore cum ar fi starea actuală de urgență în domeniul sănătății publice, consecințele ieșirii Regatului Unit din piața unică a UE și din uniunea vamală, precum și creșterea digitalizării și a comerțului electronic, vor continua și poate chiar se vor amplifica. Pentru a contribui pe deplin la bunăstarea tuturor cetățenilor UE și la facilitarea comerțului, autoritățile vamale din UE trebuie să fie dotate cu echipamente tehnice de ultimă generație și să dispună de capacități analitice care să le permită să anticipeze mai bine importurile și exporturile care prezintă riscuri. Intensificarea cooperării vamale cu parteneri comerciali internaționali majori, cum ar fi China, va sprijini eforturile noastre de facilitare a comerțului și, în același timp, de asigurare a unor controale eficiente.

Uniunea vamală a UE s-a transformat într-o piatră de temelie a pieței noastre unice, menținând securitatea frontierelor UE, protejându-i pe cetățenii europeni de bunuri interzise și periculoase, cum ar fi armele, drogurile și produsele nocive pentru mediu, și facilitând, în același timp, comerțul UE cu restul lumii. În plus, ea generează venituri la bugetul UE. Dar, recent, a devenit clar că sunt necesare modalități mai inteligente de lucru pentru a permite autorităților vamale să gestioneze multiplele lor responsabilități, al căror număr crește continuu.

Planul de acțiune a beneficiat de un proiect prospectiv inovator intitulat „Viitorul sectorului vamal în UE 2040”, care a vizat crearea unei înțelegeri comune și strategice în rândul principalelor părți interesate cu privire la modalitățile de abordare a provocărilor actuale și viitoare cu care se confruntă sectorul vamal, precum și conturarea unei viziuni care să prefigureze modul în care ar trebui să arate el în 2040.

Pentru mai multe informații consultați secțiunile Întrebări și răspunsuri și Fișă informativă.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Frans Timmermans, vicepreședintele Comisiei Europene, a intrat în izolare și așteaptă rezultatul testului COVID-19

Published

on

© European Parliament

Frans Timmermans, vicepreședintele Comisiei Europene, a intrat în izolare și așteaptă rezultatul testului COVID-19, după ce acesta a intrat în contact cu o persoană testată pozitiv pentru COVID-19, potrivit mesajului postat pe contul său de Twitter.

Acesta anunță că va lucra de acasă, va aștepta rezultatul testului și va finaliza perioada necesară de carantină.


Frans Timmermans trebuia să participe astăzi la ședința Comisiei pentru Mediu din Parlamentul European. În acest caz, cel mai probabil va participa de la distanță.

 

Continue Reading

Facebook

ROMÂNIA11 mins ago

Premierul Ludovic Orban îndeamnă la o conduită de consum moderată de Ziua internațională de conștientizare asupra risipei alimentare

INTERNAȚIONAL13 mins ago

Belarus: Emmanuel Macron, întâlnire cu Svetlana Tihanovskaia: ”Vom face tot ce putem în calitate de europeni pentru a ajuta la mediere”

INTERNAȚIONAL1 hour ago

Polonia: O prezență militară crescută în Belarus este ultimul lucru de care avem nevoie pe flancul estic al NATO

MAREA BRITANIE1 hour ago

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, susține că un ”acord este posibil” între UE și Regatul Unit și face apel la responsabilitate pentru a ajunge la o înțelegere ”rezonabilă”

INTERNAȚIONAL1 hour ago

Reprezentantul României la ONU solicită asistență pentru victimele terorismului: Acesta rămâne o amenințare majoră la adresa umanității

CONSILIUL EUROPEAN2 hours ago

Belarus: Președintele Consiliului European speră ca statele membre UE să ajungă la un acord și să adopte sancțiunile împotriva regimului de la Minsk

Corina Crețu3 hours ago

Eurodeputatul Corina Crețu anunță că “România ar putea beneficia de mai mulți bani” europeni după ce Comisia REGI a votat opinia sa privind redresarea UE

U.E.3 hours ago

ONU solicită punerea în practică ”urgentă” a noii politici de migrație și azil a Uniunii Europene

Corina Crețu3 hours ago

Comisia REGI din PE a votat opinia eurodeputatului Corina Crețu privind Mecanismul de Redresare și Reziliență, cu un buget de 672,5 miliarde de euro

Dan Motreanu3 hours ago

Eurodeputatul PNL Dan Motreanu, interpelare către Comisia Europeană să prelungească flexibilitatea în acordarea ajutoarelor de stat pentru statele membre

SUA20 hours ago

Alegeri prezidențiale SUA: Ambasadorul Adrian Zuckerman explică procedura de vot prin corespondență pentru cetățenii americani din România

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Uniunea Vamală: Comisia Europeană, nou plan de acțiune care să creeze condiții mai bune de funcționare, inovare și eficiență pentru vămile din UE

Marian-Jean Marinescu1 day ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu susține reducerea emisiilor de carbon în toate domeniile, dar cu condiția protejării locurilor de muncă în zonele afectate

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Charles Michel, apel la liderii lumii la 75 de ani de la crearea ONU: Curajul nostru de astăzi va crea oportunități pentru ca generațiile de mâine să-și deschide aripile

ROMÂNIA2 weeks ago

Ludovic Orban, la începerea lucrărilor la conducta submarină Midia – MGD: Susținem investițiile în gaze naturale care pot genera dezvoltare economică și creșterea calității vieții

Dragoș Pîslaru2 weeks ago

Dragoș Pîslaru: România trebuie să găzduiască viitoarea agenție a UE pentru cercetări biomedicale. Nu mai putem rata o nouă ocazie

Dacian Cioloș2 weeks ago

Dacian Cioloș: Legătura dintre bani și valori și consolidarea resurselor proprii sunt două aspecte esențiale în reconstrucția proiectului european

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Seceta pedologică din România, menționată de Ursula von der Leyen în pledoaria pentru salvarea ”planetei noastre fragile”: Am văzut tot ce se întâmplă în jurul nostru: de la incendiile din Oregon până la culturile din România distruse de cea mai puternică secetă de zeci de ani

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Comisia Europeană va numi în premieră un coordonator anti-rasism care să lucreze direct cu societatea civilă și instituțiile

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Ursula von der Leyen anunță investiții de până la 20% din valoarea fondului de redresare Next Generation EU pentru a pava „calea europeană spre era digitală”

Advertisement
Advertisement

Trending