Connect with us

Adina Vălean

Adina Vălean: Nu suntem interesaţi de convergenţă economică şi fiscală cu ţările din zona euro

Published

on

valean_adinaEuroparlamentarul Adina Vălean spune că în opinia sa “România se simte foarte bine în afara zonei euro” şi că liberalii nu sunt interesaţi de convergenţa economică şi fiscală cu ţările din zona euro şi nu vor ca de la Bruxelles să se încerce să i se impună României “un alt model european de buget”.

Prezentă, duminică, la Ploieşti, europarlamentarul liberal Adina Vălean a afirmat că în opinia sa România se simte “foarte bine” în afara zonei Euro şi că susţine adoptarea de politici diferenţiate la nivel european pentru zona euro şi pentru zona non-euro.

“Eu cred că România se simte foarte bine în afara zonei euro şi că nu există nicio obligaţie de aderare la zona euro. Un lucru pentru care noi am insistat în Parlamentul European şi pe care îl vom promova şi în continuare este diferenţierea sau fundamentarea politicilor economice şi fiscale europene pe studii de impact asupra zonei non-euro. Cu alte cuvinte îmi doresc ca atunci când se iau decizii de politică economică şi financiară la Bruxelles să se evalueze care este şi impactul în afara zonei euro, pentru că România e în afara zonei euro”, a afirmat Adina Vălean, potrivit Mediafax.

“Noi nu suntem interesaţi de convergenţă economică şi fiscală cu ţările din zona euro pentru că acesta este, de fapt, fondul problemei pentru zona euro: există uniune monetară, dar nu există convergenţă fiscală. Asta este către ceea ce se îndreaptă, şi statele mari din zona Euro, cum este Germania sau cum este Franţa, încearcă să impună convergenţă fiscală în zona euro. Or asta pentru România ar însemna renunţare la cota unică, ar însemna creşterea impozitelor aşa cum este în multe state europene cu model social. De aceea cred că în mod responsabil noi liberalii spunem că trebuie să ne promovăm flexibilitatea şi interesul nostru în ceea ce înseamnă politică economică şi fiscală europeană. Nu ne interesează chestiunea legată de zona euro, ne simţim bine în afara ei, pentru că noi nu vrem să ne trezim în situaţia în care să ne spună Bruxellesul că trebuie să renunţăm la cota unică pentru că nu colectăm suficienţi bani la buget, să încerce să ne impună un alt model european de buget, să ne trezim că ne cresc impozitele şi taxele. Noi, liberalii, suntem împotriva oricărei creşteri de impozite şi taxe nu pentru că este mantra noastră, ci pentru că dăunează grav competitivităţii economice şi economiei. Şi ăsta este motivul pentru care noi credem că şi multe dintre statele europene care se află acum în stagnare economică se află în această situaţie tocmai din încercarea de a promova un model economic şi fiscal păgubos. Or, exact de asta trebuie să ne ferim, iar noi avem în programul economic al partidului şi în programul economic pentru Parlamentul European această linie de acţiune fermă în următorii cinci ani: deci nu doresc să discutăm despre euro”, a mai afirmat Adina Vălean, potrivit sursei citate.

 

 

 

.

Adina Vălean

Ursula von der Leyen despre comisarul european din partea României: Adina Vălean îl va sprijini pe Frans Timmermans pentru ca ”Europa să nu piardă lupta împotriva schimbărilor climatice”

Published

on

© European Parliament Multimedia Center

Președintele ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a afirmat miercuri că obiectivul unei Europe neutre din punct de vedere al climei ce revine mandatului vicepreședintelui executiv responsabil pentru Pactul Ecologic European Frans Timmermans va fi sprijinit de comisarul european pentru transport, Adina Vălean, propunerea României pentru această poziție.

Schimbările climatice sunt ”o problemă existențială pentru Europa și pentru lume”, a spus von der Leyen

”Nu mai avem niciun moment să pierdem lupta împotriva schimbărilor climatice. (…) Pactul Ecologic European este o necesitate pentru sănătatea planetei noastre, a oamenilor noștri și a economiei noastre. Frans Timmermans este persoana potrivită pentru a face acest lucru. Va fi susținut de Adina Vălean (n.r. – comisarul european pentru transport), Kadri Simson (n.r. – comisarul european pentru energie) și mulți alții“, a completat șefa aleasă a Comisiei Europene.

Atât în cursul audierii sale în Parlamentul European, cât și în setul de răspunsuri formulate la întrebările eurodeputaților, Adina Vălean a promis că va lucra îndeaproape cu viitorul vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, Frans Timmermans, pentru ca transportul să devină un element central din Pactul Ecologic European.

Citiți și DOCUMENT Adina Vălean susține că emisiile de CO2 din domeniul transporturilor trebuie reduse cu 90% până în 2050

”Decarbonizarea este o prioritate esențială pentru noua Comisie și va fi abordată de viitorul Pact Ecologic European și de obiectivele climatice 2030-2050. În prezent, transportul este responsabil pentru aproape un sfert din totalul emisiilor UE. Pentru a trece la o economie neutră din punct de vedere al climei până în 2050, conform modelării științifice, trebuie să reducem emisiile de CO2 din transport cu aproximativ 90%”, a spus Vălean în răspunsurile trimise Parlamentului European.

Trebuie să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”. Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu un tandem între Pactul Verde European și noua strategie industrială

În privința substanței priorităților ce decurg din portofoliul alocat – cel al Transporturilor – Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu alte două portofolii importante din Comisia European: Pactul Ecologic European coordonat de Frans Timmermans și dimensiunea noii strategii industriale europene care va intra sub coordonarea comisarului desemnat de Franța, Thierry Breton. De altfel, în calitate de președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie din Parlamentul European, Adina Vălean a prezidat audierea precedentei propuneri din partea Franței pentru postul de comisar pentru piață internă și strategie industrială europeană.

Trebuie să începem prin a ne asuma ambiția reducerii emisiilor în toate dimenisunile de transport: rutier, aerian. De exemplu (…) implementarea Cerului Unic European ar reduce emisiile din aviație cu 10%. Trebuie să utilizăm stimulente și să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”, se arată în răspunsurile Adinei Vălean, care precizează că va lucra cu Frans Timmermans în această direcție.

”Pactul Ecologic European și noua strategie industrială trebuie să lucreze în tandem. Vreau să văd că industria UE prosperă și oferă rezultate la nivel mondial, prin inovație, digitalizare și modernizare. Aviația și transportul maritim, în special, sunt sectoare globale, care necesită acțiune și leadership, de asemenea, la nivel global pentru a fi eficiente în protejarea mediului”, argumentează Adina Vălean.

Citiți și Ursula von der Leyen cere votul eurodeputaților pentru a da ”un nou start Europei” : O ordine globală mai bună este vocația Europei. Aceasta este calea noastră, calea europeană

Citiți și Comisia geopolitică a Ursulei von der Leyen vine în fața Parlamentului European pentru votul de învestire. Ce trebuie să știi despre prima Comisie Europeană condusă de o femeie și de un german după 52 de ani

Parlamentul European se pronunţă miercuri, la 13:00 ora României, asupra noii Comisii Europene, după ce preşedinta aleasă Ursula von der Leyen își prezintă echipa şi programul în plenul legislativului european reunit la Strasbourg în cursul dimineţii.

Europarlamentarii vor decide într-un vot prin apel nominal cu majoritate simplă dacă vor valida sau nu viitoarea Comisie Europeană, care, dacă este aprobată, îşi va începe activitatea pe 1 decembrie, informează un comunicat al Parlamentului European.

Ursula von der Leyen, preşedintele ales al Comisiei Europene, îşi prezintă echipa comisarilor desemnaţi şi validaţi deja de către comisiile de specialitate în cadrul audierilor recente şi discută obiectivele noii Comisii alături de eurodeputaţi.

În urma dezbaterii cu Ursula von der Leyen, fiecare grup politic se va reuni pentru a discuta intenţiile de vot, urmând ulterior să voteze. Procedura de vot prevede că viitoarea Comisie Europeană va fi validată cu majoritatea simplă (50% + 1 din voturi) din numărul total al voturilor valabile exprimate.

Eurodeputaţii au ales-o pe Ursula von der Leyen, fost ministru german al apărării, în funcţia de preşedinte al Comisiei Europene în iulie, într-un vot secret, cu 383 de voturi pentru, 327 împotrivă şi 22 de abţineri. La momentul respectiv, Ursula von der Leyen trebuia aleasă cu minim 374 de voturi pentru.

Din 1995 și până în 2014, cel mai mic număr de voturi favorabile acordat unei Comisii Europene a fost pentru echipa lui Jacques Santer (1995 – 417 voturi pentru), iar cea mai mare încredere a fost dată Comisiei lui Romano Prodi (1999 – 510 pentru). În 2014, Comisia lui Jean-Claude Juncker a primit 423 de voturi pentru.


Structura viitoarei Comisii Europene este următoarea:

Președinte: Ursula von der Leyen (Germania, PPE);

Trei vicepreședinți executivi: Frans Timmermans (Olanda, PES – responsabil Pactul Ecologic European); Margrethe Vestager (Danemarca, Renew Europe – responsabil o Europă pregătită pentru era digitală); Valdis Dombrovskis (Letonia, PPE – responsabil pentru o economie în serviciul cetățenilor și comisar pentru servicii financiare)

Cinci vicepreședinți: Josep Borrell (Spania, PES – Înalt Reprezentant pentru afaceri externe și politică de securitate); Věra Jourová (Cehia, Renew Europe – valori și transparență); Margaritis Schinas (Grecia, PPE – promovarea modului nostru de viață european; Maroš Šefčovič (Slovacia, PES – relații interinstituționale și prospectivă); și Dubravka Šuica (Croația, PPE -Democrație și demografie).

Alți 18 comisari europeni, după cum urmează: Johannes Hahn (Austria, PPE – portofoliul pentru buget și administrație); Didier Reynders (Belgia, Renew Europe – portofoliul pentru justiție); Mariya Gabriel (Bulgaria, PPE – portofoliul pentru inovație, cercetare, tineret, cultură și educație); Stella Kyriakides (Cipru, PPE – portofoliul pentru sănătate); Kadri Simson (Estonia, Renew Europe – portofoliul pentru energie); Jutta Urpilainen (Finlanda, PES – portofoliul pentru parteneriate internaționale); Thierry Breton (Franța, Renew Europe – portofolil pentru piață internă, politică industrială, industira de apărare și spațiu); Olivér Várhelyi (Ungaria, PPE – portofoliul pentru vecinătate și extindere); Phil Hogan (Irlanda, PPE – portofoliul pentru comerț); Paolo Gentiloni (Italia, PES – portofoliul pentru economie); Virginijus Sinkevičius (Lituania, Verzii – portofoliul pentru mediu, oceane și pescuit); Nicolas Schmit (Luxemburg, PES – portofoliul pentru locuri de muncă și afaceri sociale); Helena Dalli (Malta, PES – portofoliul pentru egalitate); Janusz Wojciechowski (Polonia, ECR – portofoliul pentru agricultură); Elisa Ferreira (Portugalia, PES – portofoliul pentru coeziune și reforme); Adina Vălean (România, PPE – portofoliul pentru transporturi); Janez Lenarčič (Slovenia, Renew Europe – portofoliul pentru gestionarea crizelor); Ylva Johansson (Suedia, PES – portofoliul pentru afaceri interne).


Continue Reading

Adina Vălean

Prima reacție a Adinei Vălean după ce a fost validată comisar european: ”Sunt onorată de încrederea acordată”

Published

on

© European Parliament

Corespondență din Bruxelles

Comisarul european desemnat pentru domeniul transporturilor, Adina Vălean, le-a mulțumit colegilor din Parlamentul European pentru susținerea acordată, în prima reacție publică după ce a fost validată de Comisia pentru transport din Parlamentul European pentru funcția de membru al Comisiei Europene.

Candidatura lui Vălean a trecut cu 36 de voturi pentru, fiind necesară o majoritate de două treimi din membrii Comisiei TRAN.

”Le mulțumesc colegilor din Parlamentul European pentru susținere. Sunt onorată de încrederea acordată”, a scris Vălean, pe Facebook.

 

Adina Vălean a fost votată de cinci grupuri politice (PPE, S&D, Renew Europe, ECR și GUE), nu a primit votul extremei drepte, în timp ce Verzii au solicitat o nouă rundă de întrebări suplimentare.

Urmăriți înregistrarea audierii Adinei Vălean în Parlamentul European

Adina Vălean, comisarul european desemnat pentru transport de România, a declarat joi, în cursul audierii sale din Parlamentul European, că Uniunea Europeană se află în zorii unei noi ere caracterizată de o accelerată inovație și transformare și s-a declarat ”pregătită să își asume responsabilitățile” de membru al Comisiei Europene.

Mai mult, Vălean a anunțat în cadrul audierii sale din Parlamentul European că își dorește să fie comisarul european în mandatul căruia va fi implementat Cerul Unic European.

În intervențiile sale, Adina Vălean a apreciat că viziunea președintelui ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a unei Comisii geopolitice este lucrul de care Uniunea Europeană are nevoie. 

Viziunea unei Comisii geopolitice este exact ce avem noi nevoie. UE este un jucător multilateral și așa trebuie să rămână. Pentru domeniul transporturilor, acest lucru înseamnă că Europa trebuie să devină un hub pentru regiunile învecinate, dar, mult mai important, să devină un hub pentru lanțul global de aprovizionare și pentru fluxurile de pasageri”, a spus Vălean.

În ceea ce privește Pactul ecologic european (Green Deal), Adina Vălean a declarat că nu poate fi finalizat fără plasarea transporturilor în centrul său, însă mobilitatea verde trebuie să servească intereselor cetățenilor.

Deși sunt necesare eforturi suplimentare pentru atingerea obiectivelor de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon, acest lucru trebuie să fie fezabil din punct de vedere economic, a adăugat aceasta.

Digitalizarea și automatizarea înseamnă provocări uriașe pentru sector, dar acest lucru nu poate avea un cost la nivelul resurselor umane, astfel încât este necesară o concentrare mai mare pe formare și recalificare.


Citiți și 

Adina Vălean, audiată în Parlamentul European: O Comisie geopolitică este exact ce avem nevoie. Infrastructura de transport este vitală pentru o apărare comună europeană

Adina Vălean, angajament în fața eurodeputaților: Vreau să fiu comisarul european în mandatul căruia este adoptat Cerul Unic European

Adina Vălean, la audierea din Parlamentul European: ”Mobilitatea și transportul sunt coloana vertebrală a pieței interne a Uniunii Europene”

Puteți citi pe larg despre audierea comisarului european pentru transport din partea României aici.


Adina Vălean, comisarul european nominalizat de guvernul Ludovic Orban după consultarea președintelui Klaus Iohannis și desemnat pentru portofoliul transporturilor de către Ursula von der Leyen, a fost audiată joi în Comisia pentru transport a Parlamentului European. 

Vălean, care a fost confirmată marți de comisiile de specialitate din Parlamentul României și a primit aviz favorabil în unanimitate din partea Comisiei pentru afaceri juridice a Parlamentului European, se alătură acum celorlalți comisari europeni validați de Parlamentul European. 

Ursula von der Leyen și viitoarea sa echipă de comisari, în care mai trebuie validați candidații maghiar și francez, trebuie supuși votului de învestire a Comisiei Europene în plenul Parlamentului European, care este programat pentru data de 27 noiembrie, în plenul de la Strasbourg.

Continue Reading

Adina Vălean

Adina Vălean a fost validată de Comisia pentru transport din Parlamentul European pentru poziția de comisar european

Published

on

© European Parliament

Corespondență din Bruxelles

Comisarul european desemnat pentru domeniul transporturilor, Adina Vălean, a fost validată de Comisia pentru transport din Parlamentul European pentru funcția de membru al Comisiei Europene, au declarat surse din Parlamentul European pentru CaleaEuropeană.ro.

Candidatura lui Vălean a trecut cu 36 de voturi pentru, fiind necesară o majoritate de două treimi din membrii Comisiei TRAN.

Potrivit surselor citate, Adina Vălean a fost votată de cinci grupuri politice (PPE, S&D, Renew Europe, ECR și GUE), nu a primit votul extremei drepte, în timp ce Verzii au solicitat o nouă rundă de întrebări suplimentare.

Urmăriți înregistrarea audierii Adinei Vălean în Parlamentul European

Adina Vălean, comisarul european desemnat pentru transport de România, a declarat joi, în cursul audierii sale din Parlamentul European, că Uniunea Europeană se află în zorii unei noi ere caracterizată de o accelerată inovație și transformare și s-a declarat ”pregătită să își asume responsabilitățile” de membru al Comisiei Europene.

Mai mult, Vălean a anunțat în cadrul audierii sale din Parlamentul European că își dorește să fie comisarul european în mandatul căruia va fi implementat Cerul Unic European.

În intervențiile sale, Adina Vălean a apreciat că viziunea președintelui ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a unei Comisii geopolitice este lucrul de care Uniunea Europeană are nevoie. 

Viziunea unei Comisii geopolitice este exact ce avem noi nevoie. UE este un jucător multilateral și așa trebuie să rămână. Pentru domeniul transporturilor, acest lucru înseamnă că Europa trebuie să devină un hub pentru regiunile învecinate, dar, mult mai important, să devină un hub pentru lanțul global de aprovizionare și pentru fluxurile de pasageri”, a spus Vălean.

În ceea ce privește Pactul ecologic european (Green Deal), Adina Vălean a declarat că nu poate fi finalizat fără plasarea transporturilor în centrul său, însă mobilitatea verde trebuie să servească intereselor cetățenilor.

Deși sunt necesare eforturi suplimentare pentru atingerea obiectivelor de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon, acest lucru trebuie să fie fezabil din punct de vedere economic, a adăugat aceasta.

Digitalizarea și automatizarea înseamnă provocări uriașe pentru sector, dar acest lucru nu poate avea un cost la nivelul resurselor umane, astfel încât este necesară o concentrare mai mare pe formare și recalificare.


Citiți și 

Adina Vălean, audiată în Parlamentul European: O Comisie geopolitică este exact ce avem nevoie. Infrastructura de transport este vitală pentru o apărare comună europeană

Adina Vălean, angajament în fața eurodeputaților: Vreau să fiu comisarul european în mandatul căruia este adoptat Cerul Unic European

Adina Vălean, la audierea din Parlamentul European: ”Mobilitatea și transportul sunt coloana vertebrală a pieței interne a Uniunii Europene”

Puteți citi pe larg despre audierea comisarului european pentru transport din partea României aici.


Adina Vălean, comisarul european nominalizat de guvernul Ludovic Orban după consultarea președintelui Klaus Iohannis și desemnat pentru portofoliul transporturilor de către Ursula von der Leyen, a fost audiată joi în Comisia pentru transport a Parlamentului European. 

Vălean, care a fost confirmată marți de comisiile de specialitate din Parlamentul României și a primit aviz favorabil în unanimitate din partea Comisiei pentru afaceri juridice a Parlamentului European, se alătură acum celorlalți comisari europeni validați de Parlamentul European. 

Ursula von der Leyen și viitoarea sa echipă de comisari, în care mai trebuie validați candidații maghiar și francez, trebuie supuși votului de învestire a Comisiei Europene în plenul Parlamentului European, care este programat pentru data de 27 noiembrie, în plenul de la Strasbourg.

Continue Reading

Facebook

NATO7 hours ago

Jens Stoltenberg a discutat cu Recep Tayyip Erdogan despre importanța politicii NATO a ”ușilor deschise”, în încercarea de a-l convinge să renunțe la opoziția față de aderarea Finlandei și Suediei la NATO

ROMÂNIA9 hours ago

România trimite Ucrainei măști chirurgicale, viziere și combinezoane

SUA10 hours ago

În fața ”provocărilor secolului XXI”, SUA și Coreea de Sud se angajează să ”aprofundeze cooperarea în domeniul tehnologiilor critice și emergente, precum și în cel al securității cibernetice”

INTERNAȚIONAL11 hours ago

Canada interzice comerțul cu bunuri de lux cu Rusia și adaugă alte 14 persoane pe lista sancțiunilor

MAREA BRITANIE13 hours ago

Ministrul britanic de externe: Moldova ”ar trebui echipată conform standardelor NATO”

ROMÂNIA14 hours ago

MAE l-a contactat pe ambasadorul Ungariei în România după ce președinta Katalin Novak a declarat că își ”asumă calitatea de reprezentant al tuturor maghiarilor, indiferent unde aceştia locuiesc”

U.E.15 hours ago

Germania respinge ideea constituirii unei noi datorii comune europene pentru a finanța reconstrucția Ucrainei

ONU16 hours ago

Uniți pentru Ucraina: UE, România și alte 40 de țări, printre care SUA și Regatul Unit, sprijină Ucraina împotriva Rusiei la Curtea Internațională de Justiție

ROMÂNIA1 day ago

Marcel Ciolacu: România trebuie să aibă capacitatea de absorbţie a mărfurilor din Ucraina către UE şi zona non-UE

G71 day ago

Sprijin pentru Ucraina: G7 promite 19,8 miliarde de dolari pentru a menține pe linia de plutire economia ucraineană devastată de războiul declanșat de Rusia

ROMÂNIA1 day ago

Marcel Ciolacu: România trebuie să aibă capacitatea de absorbţie a mărfurilor din Ucraina către UE şi zona non-UE

G71 day ago

Sprijin pentru Ucraina: G7 promite 19,8 miliarde de dolari pentru a menține pe linia de plutire economia ucraineană devastată de războiul declanșat de Rusia

U.E.2 days ago

Viktor Orban consideră că ”anul 2024 va fi unul decisiv, al marelui test”: Conservatorii trebuie ”să recucerească instituțiile” din Bruxelles și Washington

NATO2 days ago

Klaus Iohannis și Nicolae Ciucă salută prezența militarilor portughezi în România: Realitatea ne determină să consolidăm mai departe apărarea NATO în regiunea Mării Negre

Eugen Tomac3 days ago

Eugen Tomac, pledoarie pentru R. Moldova în Parlamentul European: Locul acesteia este în UE. Poporul său este unul european

ONU3 days ago

Bogdan Aurescu a propus, la ONU, realizarea unui coridor internațional de transport pentru facilitarea exporturilor de produse alimentare din Ucraina

PARLAMENTUL EUROPEAN3 days ago

Președinta Parlamentului European, mesaj către ”prietena” Maia Sandu: Republica Moldova își are locul în familia europeană. Nu putem să ne dezamăgim vecinii care privesc spre Europa

PARLAMENTUL EUROPEAN3 days ago

Maia Sandu, discurs istoric de la pupitrul Parlamentului European: Crimeea este Ucraina, Donbas este Ucraina, Kiev este Ucraina. Și vor fi întotdeauna

REPUBLICA MOLDOVA3 days ago

În aplauzele Parlamentului European, Maia Sandu a cerut o decizie politică pentru candidatura R. Moldova la UE: Este luminița de la capătul tunelului, farul care ne ghidează în această furtună cumplită

SUA4 days ago

Premierul Greciei, discurs istoric în Congresul SUA: Nu vom accepta încălcarea suveranității și a drepturilor noastre teritoriale. Ultimul lucru de care are NATO nevoie este o altă sursă de instabilitate pe aripa de sud-est a Alianței

Team2Share

Trending