Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Apelul la echilibru al vicepreședintelui grupului PPE înaintea dezbaterii privind România din Parlamentul European: Vorbim despre acțiunile unui guvern, nu despre România

Published

on

Interviu realizat de Robert Lupițu

Întrevederea președintelui Klaus Iohannis cu președintele Consiliului European, Donald Tusk, înaintea summitului din 23 februarie în care liderii europeni vor discuta despre viitorul cadru financiar multianual, a fost extrem de importantă în condițiile în care Comisia Europeană și Parlamentul Europeană așteaptă ca țările membre ale UE să își anunțe contribuțiile viitorul buget european, a declarat într-un interviu pentru CaleaEuropeana.ro eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE).

Vicepreședintele grupului PPE în Parlamentul European a precizat că o astfel de decizie a alocărilor naționale ar putea fi așteptată pentru Consiliul European din luna decembrie, ceea ce înseamnă că președinția României la Consiliul UE va avea oportunitatea să închidă negocierile privind cadrul financiar multianual post-2020 în primele luni ale anului 2019. Marinescu a precizat că direcția în care se îndreaptă politicile de coeziune și cea agricolă comună, politici importante pentru România, este cea a păstrării sumelor de până acum și chiar și în eventualitatea unor tăieri, diferența pe care țările membre ale UE o vor pune în plus pentru a suplini dispariția contribuției Marii Britanii ar urma să elimine din efectele unor posibile reduceri de fonduri. În același context, eurodeputatul român a mai precizat că Parlamentul European va cere țărilor UE o alocare de 1.3% din venitul național brut pentru bugetul UE.

Vorbind și despre dezbaterea care va avea loc în plenul Parlamentului European de la Strasbourg privind situația justiției din România, Marinescu a transmis că mesajul cu care trebuie să se încheie acea dezbatere este că dezbaterea vizează acțiunile unui Guvern și nu România.

Robert Lupițu (R.L.): Care sunt rezultatele și concluziile vizitei președintelui Klaus Iohannis la Bruxelles, o vizită marcată de discuțiile privind Președinția României la Consiliul UE, adoptarea cadrului financiar multianual?

Marian-Jean Marinescu (M.J.M.): Eu cred că acum se va înțelege mult mai bine ce importanță are președinția Consiliului. Cred că nu este foarte clar faptul că România avea un rol foarte important atât în activitatea de la Bruxelles, cât și în adoptarea cadrului financiar și a politicilor structurale. La această vizită s-au discutat lucruri foarte importante atât pentru Europa, cât și pentru România. E foarte bine că președintele Iohannis s-a întâlnit și cu președintele Consiliului European pentru că în acest proces de adoptare a cadrului financiar multianual cel mai important rol îl joacă Consiliul European pentru că trebuie să ne dea o cifră. Noi ne facem treaba, discutăm politicile structurale și cadrul financiar, însă dacă nu avem o cifră stabilită de Consiliul European nu putem avansa. 

R.L.: Ne putem aștepta ca la summit-ul informal al liderilor UE din 23 februarie pe tema Cadrului Financiar Multianual să avem avansată o cifră sau este prematur?

M.J.M.: E foarte greu să ne gândim la acest lucru. Încă sunt state care ar dori să păstreze aceeași contribuție, sunt state care vor să crească alocația la bugetul Uniunii. Important este că Germania vrea să crească alocația la bugetul european. Franța nu a spus nu, dar avem state precum Suedia, Finlanda, Olanda sau Danemarca care au încă reticențe. Discuțiile vor mai dura. Important este ca decizia în Consiliul European să fie în decembrie 2018. În felul acesta vom avea încă două luni pentru a închide dosarele. De la cifra stabilită de Consiliul European Comisia Europeană stabilește cifrele pe fiecare capitol bugetar și pentru fiecare linie bugetară. Așa cum s-a întâmplat și acum cinci ani: putem discuta rapoartele, putem discuta regulamentele care acum cinci ani au fost 62 legate. Putem discuta, dar fără a avea cifra. În unele regulamente poți să mergi aproape până la capăt fără plafonul alocat, dar în altele nu poți. De exemplu, dacă nu știi cifra la coeziune cum determini dacă mai incluzi regiunile supra-dezvoltate. Este complicat.

R.L.: Dacă vom avea cifra alocată de către Consiliul European la summitul din luna decembrie 2018, vine la rând președinția română a Consiliului. Ce va trebui să facă aceasta?

M.J.M.: Va avea o foarte mare responsabilitate pentru că trebuie să negocieze să închidă dosarele. Președinția română va participa la ultima parte de negociere, cea dintre Consiliu și Parlament, și să închidă dosarele, ajungând la un compromis în fiecare dosare. Președinția română va avea un rol foarte important și va putea să spună că a închis bugetul, politica agricolă comună, coeziunea și toate celelalte. Acest lucru poate să creeze o imagine foarte pozitivă, dar să nu uităm că s-a discutat mult și despre justiție la această vizită a președintelui.

R.L.: Președintele Klaus Iohannis a precizat că nu putem vorbi despre o condiționare a alocării fondurilor europene de statul de drept, referindu-se la această temă ca fiind un discurs politic și a făcut referire și la poziția PPE care și-a lansat prioritățile pentru cadrul financiar multianual. În calitate de coordonator al PPE pe acest subiect, ce ne puteți spune despre prioritățile convenite?

M.J.M.: “Nu cred că va avea loc acea condiționare de statul de drept pe care a anunțat-o Comisia ca o eventuală introducere în cadrul financiar multianual. Este foarte complicat. A condiționa banii care de fapt sunt adresați cetățenilor nu e corect. Un guvern are o durată limitată de mandat, iar lucrurile se pot îndrepta. PPE a spus: Comisia dispune de mijloace pentru a interveni în chestiunea statului de drept, trebuie să intervină acolo unde este cazul, dar altceva este alocarea de fonduri europene care se adresează oamenilor.

R.L.: Cum arată politica de coeziune și politica agricolă comună, importante pentru România, în vizunea PPE?

M.J.M.: Politica de coeziune nu arată foarte bine la acest moment. În rezoluția pe care Comisia pentru bugete a Parlamentului European o va adopta cu o zi înainte de summitul informal al liderilor UE de pe 23 februarie se va cere păstrarea aceluiași nivel pentru coeziune și pentru agricultură. Lumea va înțelege până la urmă că aceste două politici sunt extraordinar de importante pentru piața unică și pentru convergența regiunilor. Este un lucru care aduce unitate. Sunt însă state net contributoare care vor să știe pe ce dau banii. Uitându-ne în urmă, sunt zece ani de când primim bani, iar diferența dintre regiunile noastre și media europeană, diferență pe care se bazează alocația de la coeziune, nu s-a schimbat. Nu am distribuit banii în direcțiile care trebuiau, adică în direcțiile economice și în dezvoltare durabilă. E bun și un parc, e bun și un teren de sport, dar mai bună ar fi o fabrică de procesat produse agricole. Asta creează locuri de muncă și o dezvoltare durabilă. Și în cazul în care eventual se va micșora cuantumul sumelor alocate acestor două politici nu cred că vorbim de o mare tăiere.

 R.L.: Dar ne putem aștepta la acest lucru în condițiile în care există și noi provocări?

M.J.M.: Deocamdată comisarul Oettinger a spus: nu ne atingem de Erasmus, nu ne atingem de programele pentru sateliți și de cercetare. Nu a spus de celelalte nici așa, nici așa. Este evident că plățile directe rămân la fel. Comisarul Hogan insistă pe convergență, adică să se micșoreze diferența între est și vest. Acolo este o problemă eventual de pilonul 2, cel pentru dezvoltare rurală. Atât pilonul 2, cât și politica de coeziune sunt pe N+3 și dacă ne uităm pe ce s-a întâmplat în urmă o să constatăm că nu s-au cheltuit toți banii alocați pe coeziune. Dacă insistăm pe flexibilitate, așa cum Parlamentul insistă la fel ca acum cinci ani – și anume, câți bani s-au alocat, atâția trebuie cheltuiți – eu cred că se poate trăi foarte bine și cu o eventuală scădere la aceste două politici. Practic, să nu se mai întoarcă niciun euro înapoi la statele membre. Trebuie să avem soluții și să evaluăm corect. Parlamentul European va cere coeziune și agricultură cu aceleași sume, nu același procent, ca acum și va cere creștere la cercetare de 50%, creștere la Erasmus și alocări noi pentru apărare, securitate și migrație. Parlamentul va cere ca statele membre să aloce 1.3% din venitul național brut la viitorul buget. Acum este aproximativ 1%. Comisarul Oettinger a zis 1.1x. În alte discuții, a spus că probabil va fi vorba despre 1.2%

R.L.: Acel 1.2-1.3% ar fi menit să suplinească gaura pe care o lasă Marea Britanie la bugetul Uniunii?

M.J.M.: Un procent de 1.1% va acoperi lipsa contribuției Marii Britanii, însă un procent de 1.2-1.3% permite finanțarea politicilor noi. Atunci este normal să rămână aceste politici vechi, coeziune și agricultură, la același nivel.

R.L.: În discuțiile președintelui Klaus Iohannis cu președintele Consiliului European s-a discutat și despre viitorul Europei din perspectiva alegerilor europene din anul 2019, inclusiv procesul Spitzenkandidaten sau listele transnaționale pentru Parlamentul European. Cum vedeți alegerile din 2019 din aceste două perspective?

M.J.M.: Acest sistem a fost deja aplicat în anul 2014 și nu este o problemă să se repete. Fiecare familie politică își prezintă candidatul pentru președinția Comisiei Europene înainte de alegeri. Cei care votează partidele aparținând acelei familii politice știu că dacă familia respectivă va avea majoritatea în Parlamentul European, atunci ea va va președintele Comisiei Europene. Ar fi o confirmare a ceea ce atunci a fost o înțelegere în Parlament. Cu listele transnaționale este o problemă. În primul rând, nu sunt prevăzute nicăieri. Parlamentul are un raport în lucru, ce va fi votat săptămâna viitoare la Strasbourg în care a introdus și această idee de liste transnaționale și a fost votat în Comisia de specialitate. Prin tratat, Parlamentul este obligat să facă o propunere către Consiliu înainte de alegeri privind structura instituției. Listele transnaționale reprezintă o părere politică pe care nu știu dacă va fi luată în calcul de către Consiliu. Eu nu cred că este o idee bună mai ales cu ceea ce s-a adăugat la raport și anume că nu doar o familie politică poate să prezinte o listă transnațională, ci și o familie formată din mișcări. Cum a fost mișcarea lui Macron în Franța care a avut scopul de a câștiga președinția, dar nu a avut o ideologie politică. Va fi destul de complicat pentru că ar însemna să se schimbe toate legile electorale naționale și ar provoca foarte multă confuzie. Gândiți-vă la niște mișcări conduse de Le Pen, Grillo, Wilders. Nu ar fi bine pentru Europa.

R.L.: Având în minte și declarația președintelui Comisiei Europene potrivit căreia nu este cazul să activăm articolul 7 pentru România, dar săptămâna viitoare ne așteaptă o dezbatere la Strasbourg în plenul Parlamentului European privind situația justiției. Dacă ar fi să previzualizăm momentul și importanța lui, unde l-am încadra?

M.J.M.: Președintele Juncker a spus și faptul că dacă legile nu se încadrează în regulile de bază ale statului de drept, atunci se va discuta astfel. Comisia Europeană așteaptă niște modificări. Nu suntem într-o poziție foarte confortabilă. Am văzut o poză cu noul guvern cu steagul României fără steagul Uniunii. Ceea ce nu o înțeleg foarte bine. Dacă e o eroare, toată lumea greșește. Să nu fie altceva. Faptul că se discută în Parlamentul European despre România pe această temă nu este bine. Referitor la dezbatere, trebuie să găsim un echilibru, ceea ce va fi greu, în care să se spună că este vorba despre un guvern, nu e vorba de România. Un guvern trecător care poate să mai stea încă trei ani sau mai puțin. Dar nu este vorba de România. S-au mai discutat situația Poloniei, a Ungariei. Nu este bine să intrăm într-un astfel de grup”.

 

.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu a organizat în Parlamentul European un eveniment dedicat rezultatelor proiectului PULSAR privind identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportor al Parlamentului European pentru Cerul Unic European, a organizat miercuri, în legislativul european, un eveniment în cadrul căruia au fost prezentate rezultatele proiectului PULSAR, în contextul importanței cercetării și inovării pentru decarbonizarea aviației și atingerea obiectivelor de mediu.

”Echipa proiectului și-a propus să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile aviației, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și asupra calității aerului local”, a precizat Marinescu într-un mesaj publicat pe Facebook.

În descrierea proiectului se amintește că sectorul aviației se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi realizarea de progrese tehnologice, reducerea impactului său asupra mediului și creșterea competențelor forței de muncă din acest sector, respectând în același timp noile politici și priorități ale UE, cum ar fi Pactul verde european, noua politică industrială europeană, precum și strategia digitală europeană. Sectorul aviației europene are nevoie de un cadru de cercetare și inovare orientat spre politici pentru a facilita progresele tehnologice, pentru a minimiza amprenta sa asupra mediului și pentru a adera la noile politici și priorități ale UE.

Pentru a îndeplini aceste obiective, proiectul PULSAR, finanțat de UE, asistă factorii de decizie europeni în identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050. Aceste eforturi abordează obiectivele de mediu, reglementările asociate și așteptările cetățenilor europeni.

În plus, PULSAR urmărește să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile de aviație, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și a calității aerului la nivel local.

Mai mult, proiectul de cercetare finanțat prin programul Horizon Europe stabilește o foaie de parcurs educațională care vizează să ghideze formarea viitorilor experți în domeniul aviației durabile, comunicând în același timp în mod eficient inițiativele de mediu ale industriei către cetățeni.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Victor Negrescu, negociatorul-șef al PE pentru bugetul UE 2025, a început negocierile cu reprezentanții Comisiei Europene și Consiliului UE: Trebuie să trecem de la programe pe hârtie la acțiune în teren

Published

on

© Victor Negrescu/ Facebook

Eurodeputatul Victor Negrescu, negociator-șef al Parlamentului European pentru bugetul UE pentru 2025, a început discuțiile cu reprezentanții Comisiei Europene și ai Consiliului Uniunii Europene privind acest dosar.

Acesta a dat asigurări că va susține cu tărie ”necesitatea unei bugetări axate pe nevoile cetățenilor în jurul a trei principii cheie”:

  • finanțarea programelor prin care creștem nivelul de trai al cetățenilor și dezvoltăm componenta socială prin care nu lăsăm pe nimeni în urmă;
  • asigurarea că banii europeni ajung acolo unde este nevoie de ei, printr-o mai bună implementare, flexibilizarea și simplificarea regulilor, combaterea corupției și prioritizarea finanțărilor şi către obiective noi de finanțare;
  • protejarea modului de viață european, prin creșterea investițiilor în zone de siguranță și de securitate, pornind de la apărarea comună a UE până la reziliența societății pe componente precum combaterea traficului de droguri sau investițiile în educație și sănătate

”Liderii europeni trebuie să înțeleagă că așteptările de la Uniunea Europeană sunt consistente și îndreptățite”, a semnalat Negrescu.

În consecință, el i-a explicat comisarului european pentru bugete că ”trebuie să trecem de la teorie la practică, de la programe pe hârtie la acțiune în teren pentru ca oamenii să simtă beneficiile apartenenței la UE”.

La mijlocul lunii martie, Parlamentul European a aprobat prioritățile bugetare pentru anul viitorul propuse și susținute de negociatorul-șef al acestei instituții pentru bugetul UE, eurodeputatul Victor Negrescu.

Citiți și: Victor Negrescu, negociator-șef al PE, prezintă prioritățile pentru bugetul UE 2025: Trebuie să alocăm resurse financiare pentru o Europă echitabilă care nu lasă pe nimeni în urmă

Parlamentul European a aprobat prioritățile bugetare pentru 2025 prezentate de Victor Negrescu, negociatorul-șef pentru bugetul UE

Prioritățile negociate de europarlamentarul social-democrat au fost adoptate cu 380 de voturi pentru din 582 de eurodeputați prezenți.

Comisia Europeană este așteptată acum să facă următorul pas, în contextul în care Consiliul Uniunii Europene și-a stabilit deja orientările pentru bugetul pentru 2025, considerând că acesta ar trebui să fie unul realist și să asigure o finanțare prudentă și să lase suficiente marje în cadrul plafoanelor cadrului financiar multianual (CFM) pentru a face față unor circumstanțe neprevăzute și pentru a aborda provocările Uniunii.

Cel mai probabil, executivul european va prezenta propunerea de buget pentru următorul an în vara lui 2024.

Bugetul pentru 2025 trebuie să fie convenit între Consiliu și Parlament până la sfârșitul acestui an.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Rectificarea bugetului UE pentru 2024 propusă de Siegfried Mureșan a fost adoptată de comisia de specialitate din PE: Voi reuși să obțin un vot final înainte de începerea campaniei pentru alegerile europene

Published

on

© Siegfried Mureșan/ Facebook

Raportul eurodeputatului Siegfried Mureșan, negociator-șef al Parlamentului European pentru bugetul UE pentru 2024, document care aduce 4,8 miliarde de euro pentru sprijinirea Ucraina și fonduri suplimentare pentru întărirea siguranței în UE, a fost votat de Comisia pentru bugete din Parlamentul European.

”Ca negociator-șef al Parlamentului European pentru Bugetul Uniunii Europene din 2024, am solicitat astăzi votul colegilor din Comisia pentru bugete pe prima propunere de rectificare a bugetului anual al UE. Prin revizuirea Cadrului Financiar Multianual (CFM) 2021 – 2027, aprobată în luna februarie, am decis să alocăm mai multe fonduri pentru noile priorități ale Uniunii Europene: protecția securității externe, siguranța și apărarea în interiorul UE, precum și pentru crearea Facilității pentru Ucraina în valoare de 50 de miliarde de euro”, a amintit acesta într-un mesaj publicat pe Facebook.

El a continuat prin a spune că ”aceste alocări nu au putut fi incluse de la început în Bugetul UE 2024 pe care l-am votat anul trecut fiindcă nu existau suficiente resurse de finanțare în forma inițială a Cadrului Financiar Multianual (CFM) al UE pe baza căruia se adoptă bugetele anuale”.

”Forma inițială a CFM a fost votată în 2020, înainte de apariția noilor priorități europene cauzate în mare parte de războiul declanșat de Rusia în Ucraina. De aceea a fost nevoie de revizuirea CFM, care a fost adoptată în februarie, la trei luni după adoptarea bugetului anual”, a mai amintit Siegfried Mureșan.

După votul de luni, raportul va fi adoptat pe 25 aprilie, în ultima sesiune plenară a Parlamentului European din actuala legislatură.

”Mă bucur că voi reuși să obțin un vot final pe această rectificare înainte de începerea campaniei pentru alegerile europene. Ne asigurăm, în felul acesta, că banii ajung cât mai repede acolo unde este nevoie de ei”, și-a exprimat europarlamentarul satisfacția.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
SCHENGEN10 hours ago

Raportul privind viitorul pieței unice prezentat liderilor UE cere stabilirea în 2024 a unui termen clar pentru intrarea României în Schengen pe cale terestră

CONSILIUL EUROPEAN10 hours ago

Raport revoluționar privind viitorul pieței unice: Enrico Letta le propune liderilor UE să integreze telecomunicațiile, energia și finanțele și propune cea de-a 5-a libertate a pieței unice, consacrată inovării

ROMÂNIA11 hours ago

Am discutat în Qatar despre investiții majore în infrastructură, energie, agricultură, anunță Marcel Ciolacu. Va fi creat un grup comun de lucru care să identifice proiecte concrete și de interes pentru ambele părți

COMISIA EUROPEANA11 hours ago

Ursula von der Leyen face apel la “trezirea Europei în materie de securitate și apărare” în fața regimurilor autoritare: Ameninţarea războiului nu este iminentă, dar nu este imposibilă

ROMÂNIA DIGITALĂ11 hours ago

ICI București a lansat NFT Museum în cadrul Digital Innovation Summit Bucharest

INTERNAȚIONAL11 hours ago

Ministrul german de externe, vizită în Israel după atacul Iranului. Annalena Baerbock face apel la ”prudență și responsabilitate” pentru a preveni un scenariu imprevizibil

ROMÂNIA12 hours ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA13 hours ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

NATO14 hours ago

Instrument-prototip de evaluare a percepțiilor sociale privind reziliența societală dezvoltat de echipa de cercetători a Universității București, primit cu mare interes de Grupul de Protecție Civilă al NATO

ROMÂNIA14 hours ago

Colaborare Cluj – Eindhoven în domeniu inovării și IT. Primarul Emil Boc: Fiecare oraș dorește să își consolideze avantaje competitive. În cazul nostru, un avantaj de necontestat este reprezentat de universități

ROMÂNIA12 hours ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA13 hours ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

ROMÂNIA15 hours ago

Ministrul Adrian Câciu își dorește ca Europa anului 2030 să ”fie un furnizor mondial de tehnologie, un producător de semiconductori şi un producător de software”, fiind convins că România va fi cu totul alta

REPUBLICA MOLDOVA1 day ago

Gala AOR. Președintele Rețelei Orașelor și Municipiilor din R. Moldova din cadrul CALM: Ne dorim parteneriate în care Republica Moldova să se simtă parte a românității de facto și de jure

ROMÂNIA DIGITALĂ1 day ago

Digital Innovation Summit Bucharest explorează în perioada 16-18 aprilie punctul de intersecție dintre inovarea digitală, securitatea cibernetică și eforturile diplomatice într-o lume interconectată

ROMÂNIA DIGITALĂ2 days ago

Digital Innovation Summit/Nicolae Ciucă: Văd următorii 10 ani ca pe un deceniu al siguranței, în care investiția în inovație și tehnologie trebuie să fie parte a noului proiect de țară

ROMÂNIA3 days ago

Premierul Marcel Ciolacu, întâlnire cu președintele Congresului Mondial al Ucrainenilor: Lucrăm împreună pentru a asigura drepturi egale pentru minoritățile naționale din România și Ucraina

NATO6 days ago

Klaus Iohannis explică de ce România nu a investit 2,5% din PIB pentru apărare în 2023: Inflația, lipsa lichidităților la momentul achiziției și a echipamentelor militare

PARLAMENTUL EUROPEAN1 week ago

Regele Philippe al Belgiei, în plenul PE: „Europa și întreaga lume au mare nevoie de speranță”

NATO1 week ago

“România – NATO, 20 ani”. Premierul Marcel Ciolacu: Ancorată ireversibil în comunitatea euro-atlantică, România este o ancoră strategică a NATO pe flancul estic

Trending